Bizar kleine mini-pc - USB4 of stroom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:15

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Je beschikt nog altijd over in totaal vijf USB-poorten, een losse HDMI-uitgang en zelfs een kaartlezer. Het is jammer dat je een van de snelle USB4-poorten kwijtraakt aan de stroomadapter, maar het alternatief, een dedicated stroomconnector ten koste van een van de twee USB4-poorten, was waarschijnlijk nog slechter geweest.
Die snap ik even niet. Je bent nu permanent 1 USB4-poort kwijt aan de stroomadapter.
Het alternatief, zo zeg je, was om een USB4-poort fysiek op te offeren en daarvan in plaats een stroomconnector te monteren.

Maar wat heb je aan een USB-4 poort die je alleen kunt gebruiken als het apparaat heeft spanning heeft?

@Tomas Hochstenbach

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@Eagle Creek
Je kunt de USB4-poort nu nog gebruiken als je een hub/dockingstation met USB-PD aansluit, bij een reguliere stroomconnector was dat niet mogelijk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:15

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Dat klinkt logisch. Is een scenario dat ik zelf nog niet vaak aan de hand heb gehad.
Dank voor je toelichting!

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het gebrek aan een ethernetpoort wordt in het artikel niet genoemd, staat ook niet in de nadelen. Terwijl je m.i. een 1 gbit ethernet port erop verwacht. Want ik verwacht dat op iedere desktop of server. Zelfs een Raspberry Pi heeft het (de 0 en CMs dan weer niet maar die zijn bijzonder).

Nu heb je iets van een docking station of hub nodig die USB-PD en ethernet levert. Eventueel ook voor aansluiting eGPU. Dat tikt aan op de prijs.

Hoe het zit met firmware updates en de beveiliging is me ook niet duidelijk.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.