De Switch van Gistron: is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Dat is de vraag :P

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Een vriend van mij heeft er een, en tijdens een LAN party met een aantal man heeft hij goed dienst gedaan (de switch dan he :) ). Hij is ook lekker klein en heeft een groot genoege backbone om 8 users van een goede snelheid te voorzien.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

:?

• zork
Op maandag 03 september 2001 20:06 schreef edwinv het volgende:
www.gistron.com --> aanbiedingen. Die switch die daar voor 159 pietermannen staat :P

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
draait hier ook al een paar maandjes, werkt perfect, pomp met 8 a 9 mB/s files heen en weer :)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
'k heb em :)
Maar nog niet intensief gebruikt
Maar als ik em gebruikte, ging et gewoon goed :)
Leuk ding voor een leuke prijs

• zork
Op maandag 03 september 2001 20:41 schreef fox666mulder het volgende:
'k heb em :)
Maar nog niet intensief gebruikt
Maar als ik em gebruikte, ging et gewoon goed :)
Leuk ding voor een leuke prijs
Mmmkay, dus het is wel een leuk switchje...Maar ik vraag me af of het niet een beetje errug goedkoop is voor een 8 poorts switch!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hij is idd errug goedkoop, maar hij werkt zeker goed! Ik heb met 7 anderen op een LANparty zwaar liggen kopieren met zo'n 7 MB per seconde! (wel onder Linux).

• Arzie
  • Laatst online: 16:32
Hier staat hij ook en hij werkt perfect! Lekker veel LEDjes voor 's nachts :P Alleen jammer dat die niet zijn afgeschermd, als je er schuin naar kijkt heb je 2x zoveel PC's op je netwerk ;)

Verwijderd

Ik was een beetje n00b wat de topictitel betreft, maar nu ik weet waar het over gaat ben ik wel onder de indruk. Dat is echt geen geld!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Heb dat ding ook al enkele maanden thuis staan en loopt als een trein, nu wordt bij ons thuis het netwerk niet echt constant superzwaar belast (alleen als ik thuis kom en m'n laptop eraan prik om even de nieuwste mp3-albums op de server te gooien...).

Maar ook zo af en toe onder zwaar weer blijft ie goed...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
wel vaag een 8poorts switch die maar 4 mac adressen ondersteunt :?

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Heb hem ook besteld...ben benieuwd!!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Een vriend van me heeft hem ook gekocht en we hebben 'm gelijk maar ff uitgetest... met z'n 8'en tegelijk van elkaar kopieren en het liep nog lekker snel ook... Geen plotselinge verbindingen die verbroken werden zoals je weleens met van die goedkope hubjes hebt enzo... :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

switch is best goed, redelijke snelheden, en pompte er in 4 dagen 330 GB aan dataverkeer doorheen... (op campzone natuurlijk >:) )

Hier staat tekst

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 11:04 schreef Barracuda_1 het volgende:
wel vaag een 8poorts switch die maar 4 mac adressen ondersteunt :?
4k mac adressen, dat zijn er 4000

staat in het boekie.

Ik ben er tevreden over.

• AirtjE
  • Laatst online: 19-06 10:15
Heb 'm ook sinds een weekje of 3. Lekker hoor! 800MB DivX'je? geen probleem, gooi 'm zo over binnen 3 minuten (wel 100Mbit Full-Duplex). Zelfs kopieren met meerdere PC's tegelijk is dat geen probleem. Hij werkt perfectomundo

• zork
Cool! Dan vraag ik m'n ma meteen of ze 'm koopt...Ik moet het netwerk uitbreiden zodat m'n zussie er ook op kan met haar nieuwe laptop.

Verwijderd

Nou ik heb heb er ook een besteld en die is maandag binnen gekomen. Ik denk YES YES YES eindelijk van dat 10 MBit af. Ik sluit dat ding aan op server en mijn pc en je ziet heel leuk dat de switch full duplex detecteerd en 100 Mbit maar toen ik een file ging koperen over het netwerk zag ik dat het maximaal 1,5 mb per sec. ging. Ik denk f*ck ik met nog 1 andere pc geprobeerd ook 100 mbit en ging ook maar met max 1,5 mb/s. Ik switch meegenomen naar een vriend van me hij heeft een 10/100 mbit hub waarmee hij met 5 tot 6 mb/s kopieerd. Ik dus mijn switch er tussen gepropt en hij werkt door OOK al met 1,5 mb/s. :'(
Is nou gewoon mijn switch kapot? Of wat kan ik er nog meer aan doen?

Verwijderd

Yep, prima ding.

Probeer ook de search eens, er zijn al zeker 5 topics over geweest...

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Prijs van een switch maakt niets uit voor de snelheid. Er was een tijd geleden bij Anandtech een test van die dingen. Allemaal even snel binnen een paar procent. Ik heb een Arlotto 5poorts switch (NOG GOEDKOPER, 145,-). Werkt prima. Als je lage doorvoerrates krijgt even een beetje spelen met je settings denk ik. Even in DOS met NIC-setup alles op auto zetten en in windows alles op 100 Mbit/FD. Ik had ook eerst even enig probleem dat ie van de 1 naar de ander perfect werkte, maar andersom niet.....
Je hebt ook nog buffers die je aan kunt zetten in je dos-setupje (tenminste bij realtek 8139), moet je even aan zetten voor 100 Mb/FD.

Zin.

Verwijderd

Heb nog even gezocht naar andere topic's maar niet echt veel oplossingen gevonden. Denk dat ik de switch gewoon terug stuur naar gistron.

• FatalError
  • Laatst online: 21:05
Blame Windows (serieus). In Windows 9x/me is het redelijk normaal als je niet boven de 3 mb/s uitkomt.. Ik heb thuis ook een pc die met Windows ME niet boven de 1.5 mbyte/s uitkomt. Toen ik op diezelfde pc Windows XP zette ging het pompen met 9.5 mbyte/s.
Mijn switch is overigens een Cabletron ELS100-24TX, maar jouw Gistron switch zou waarschijnlijk net zo snel zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

ik heb op de server linux RH 7.0 en mijn pc heeft windws 2000. Ik ben een tijdje geleden op een lan geweest en zat daar aan een 10/100 mbit switch en daar kon ik dus wel met 8 mb/s downloaden.
En wat ik zo vreemd vind is dat bij die vriend van me wel met 6 mb/s over een hub haal en met de switch haal ik maar 1,5 mb/s. Ook heb ik HD en FD geprobreerd maar dat maakt nix uit

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
Dat is een uitstekend hubje, heb hem al een heel aantal maandjes nu gekoch voor 159 EN geen verzendkosten betaald (foutje van gistron:))

perfect ding!

klein, voelt zwaar en degelijk, stil..

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Ja mischien vreemd maar ik blijf bij het 3Com spul :)

Ik heb hier 2x een Office connect staan en nooit problemen gehad.

Ik heb eigenlijk altijd liever A-merk spul....

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Hoi,

Switch werkt perfect...maar moeten de lampjes aan de linkerzijde ook branden??? (link, 100, FDX, ACT, COL)???

Bij mij brand er namelijk geen een....alleen de pwr en de netwerklampies...

:(

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik vind het een prima ding fij draait hier al een maand zonder problemen.

ik heb heb gisteren ff los geschroeft en er zitten 2 amd chips in en 2 andere vage chips.

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op zaterdag 08 september 2001 19:47 schreef Ermo het volgende:
Hoi,

Switch werkt perfect...maar moeten de lampjes aan de linkerzijde ook branden??? (link, 100, FDX, ACT, COL)???

Bij mij brand er namelijk geen een....alleen de pwr en de netwerklampies...

:(
Kijk eens wat beter, dat zijn geen ledjes maar de uitleg van wat je ledjes weergeven.

Do as I say, don't do as I do.

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Okay...bedankt...was maar een vraagje...had mijn bril niet op 8-)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 06 september 2001 09:06 schreef dreamraver het volgende:
Heb nog even gezocht naar andere topic's maar niet echt veel oplossingen gevonden. Denk dat ik de switch gewoon terug stuur naar gistron.
probeer eens of je met een crosslink kabel het wel haalt.
waarschijnlijk haal je het dan ook niet, en dat bespaart je weer fl 25 aan ptt-kosten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Even een simpele vraag hoe goed werkt dit ding in gecombineerde 10/100 omgevingen? Is dit ding bridged
(is geloof ik de term), dus kan een 100Mbit netwerk
kaartje met een 10Mbit kaartje kletsen?
Ik wilde eerst dat Unex ding van Norrod kopen, maar
daar staat zo'n opmerking dat alle pc's 100Mbit moeten
zijn om 100Mbit te kunnen kletsen.

Wie kan hier wat verhelderende uitspraken over doen?
Of wat (betaalbare) hardware adviesen geven.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb 't ding sinds gisteren en tot nu toe bevalt ie prima. Gewoon aansluiten en werken.

Volgens mij is het idd mogelijk om gemixt 10 en 100mbit te gebruiken, zo uit de (summiere) handleiding blijkt iig niet dat het NIET zou kunnen.

Voor dit geld een goede aankoop!!!

• edm

edm

Jarno, hoe lang heb je er op moeten wachten?

Verwijderd

De enigste zaken die ik er op aan te merken zou hebben is dat hij store and forward i.p.v. het snellere cut trough switching gebruikt, en het ontbreken van management capability's.

RGZ

MASH

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op donderdag 06 september 2001 10:43 schreef dreamraver het volgende:
ik heb op de server linux RH 7.0 en mijn pc heeft windws 2000. Ik ben een tijdje geleden op een lan geweest en zat daar aan een 10/100 mbit switch en daar kon ik dus wel met 8 mb/s downloaden.
En wat ik zo vreemd vind is dat bij die vriend van me wel met 6 mb/s over een hub haal en met de switch haal ik maar 1,5 mb/s. Ook heb ik HD en FD geprobreerd maar dat maakt nix uit
dan ga ik toch NIET mijn 10/100 hub (2 jaar gelee gekocht voor maar 100 piek) vervangen geloof ik...

• Asphyxion
  • Laatst online: 21:31

Asphyxion

I am, therefor I think

Op dinsdag 11 september 2001 11:57 schreef MASH_MAN het volgende:
De enigste zaken die ik er op aan te merken zou hebben is dat hij store and forward i.p.v. het snellere cut trough switching gebruikt
Maar store & forward zorgt er wel voor dat je met een 10 Mbit NIC kunt communiceren met een 100 Mbit NIC. Bij Cut through werkt dat niet...

Dus zou deze switch zowel 100 als 10 Mbit kaartne op hetzelfde netwerk moeten ondersteunen.. :)

Verwijderd

Not true, ook cut trough can in combinatie met een port based buffer in een situatie met meerdere connects verhoogde performance leveren, maar deze techniet ontbreekt in zijn geheel op deze switch.

RGZ

MASH
Op dinsdag 11 september 2001 12:26 schreef Asphyxion het volgende:

[..]

Maar store & forward zorgt er wel voor dat je met een 10 Mbit NIC kunt communiceren met een 100 Mbit NIC. Bij Cut through werkt dat niet...

Dus zou deze switch zowel 100 als 10 Mbit kaartne op hetzelfde netwerk moeten ondersteunen.. :)

• edm

edm

Op dinsdag 11 september 2001 11:57 schreef MASH_MAN het volgende:
De enigste zaken die ik er op aan te merken zou hebben is dat hij store and forward i.p.v. het snellere cut trough switching gebruikt, en het ontbreken van management capability's.

RGZ

MASH
Ik ben echt een redelijke leek op switch gebied, dus zou je iets meer kunnen zeggen wat de inpact is van de switch technology. Heeft het iets te maken dat je performance verlies krijgt bij belasting van meerdere nodes???
En wat kun je managen op een switch (yep ik ben echt een leek)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Effe in't kort uitlegd:
Bij een hub stuurt ie de info die jij zend naar alle poorten dr---> belasting vr iedereen
Bij een switch stuurrt ie de info die jij zend naar de poort van de bestemmeling---> belasting vr 2 mensen

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Servor
  • Niet online
Op dinsdag 11 september 2001 11:54 schreef edm het volgende:
Jarno, hoe lang heb je er op moeten wachten?
Donderdag na kantoortijd besteld (dus effectief op vrijdag) en maandagochtend in huis. Niet slecht lijkt me.

• edm

edm

yep zo ver was ik dat staat allemaal keurig in de faq...

Maar er staat niks over die specifieke technieken of managment dingen, dus....

• edm

edm

MASH_MAN zou je aub nog wat commentaar kunnen geven?

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Op dinsdag 11 september 2001 12:40 schreef MASH_MAN het volgende:
Not true, ook cut trough can in combinatie met een port based buffer in een situatie met meerdere connects verhoogde performance leveren, maar deze techniet ontbreekt in zijn geheel op deze switch.
http://support.intel.com/support/express/switches/23188.htm

Als ie alleen cut trough ondersteunt, dan kan ie toch niet 10 en 100 Mbit nics gemixed gebruiken?

* Asphyxion is willing to learn...

Verwijderd

Wie heeft het over alleen dan? dat is juist het geen wat ik bedoel professionele switches ondersteunen meestal meerdere methoden (ik dacht dat er 3 of 4 waren), maar overschat deze optie niet, voor het geld is het zeker een pracht apparaat.

om even terug te komen op het verzoek om meer info :

cut-trough is een techniek waarbij de switch real-time de header analiseerd om zo de rest van de data direct door te kunnen zetten naar de correcte poort, hiervoor is echter veel processor power nodig dus is een dure echter snellere manier van switchen. Managen van switchen kun je ook vertalen als configureren, je kunt je switch zeg maar b.v. opdelen in twee kleine switches (port grouping), mac adressen na speuren (zeg maar zoeken welke pc op welke poort zit) packet statistieken uitlezen (hoeveel collisions of andere ellende zit er op welke poort) SNMP, zeg maar de gezondheid van je netwerk via speciale client software bekijken, poorten dicht zetten, line speeds ,duplex settings, switching techno's en nog veel meer controleren.

RGZ

MASH
Op dinsdag 11 september 2001 13:27 schreef Asphyxion het volgende:

[..]

http://support.intel.com/support/express/switches/23188.htm

Als ie alleen cut trough ondersteunt, dan kan ie toch niet 10 en 100 Mbit nics gemixed gebruiken?

* Asphyxion is willing to learn...

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Yeah, ok. Als je auto-sensing hebt dan kun je dus Cut Through gebruiken en schakelt ie automagisch over als ie merkt dat het niet werkt op andere methodes...

Ik ga deze switch denk ik zelf ook aanschaffen, gewoon omdat 1 MB/s te weinig is... :)

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 10:47 schreef majic het volgende:
Dat is een uitstekend hubje, heb hem al een heel aantal maandjes nu gekoch voor 159 EN geen verzendkosten betaald (foutje van gistron:))

perfect ding!

klein, voelt zwaar en degelijk, stil..
het is een switch, een hub is a poor mans excuse for a nework

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 11:18 schreef edm het volgende:
Even een simpele vraag hoe goed werkt dit ding in gecombineerde 10/100 omgevingen? Is dit ding bridged
(is geloof ik de term), dus kan een 100Mbit netwerk
kaartje met een 10Mbit kaartje kletsen?
Ik wilde eerst dat Unex ding van Norrod kopen, maar
daar staat zo'n opmerking dat alle pc's 100Mbit moeten
zijn om 100Mbit te kunnen kletsen.

Wie kan hier wat verhelderende uitspraken over doen?
Of wat (betaalbare) hardware adviesen geven.
een switch geeft een 1 op 1 verbinding dus de 2 machines kletsen met elkaar heeft 1 er 1 van 10mbit inzitten dan kletsen ze 10mbit, gaat de 100 mbit daarna kletsen met 1 van 100mbit dan kletsen ze 100mbit

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 12:06 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

dan ga ik toch NIET mijn 10/100 hub (2 jaar gelee gekocht voor maar 100 piek) vervangen geloof ik...
een hub is HEEEEL wat anders dan een switch...
en een switch zal toch veel beter presteren met meer dan 2 machines....met een hub moet je tochje 10 of 100mbit bandbreedte met iedereen delen die aan de hub hangt met een switch niet!

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
jajaja i know soz zit beetje te kutten...switch dus, niet hubje.
Op donderdag 13 september 2001 10:40 schreef beek402 het volgende:

[..]

het is een switch, een hub is a poor mans excuse for a nework

• Geert
  • Laatst online: 10:23
Op donderdag 06 september 2001 08:55 schreef Redheinz het volgende:
Prijs van een switch maakt niets uit voor de snelheid. Er was een tijd geleden bij Anandtech een test van die dingen. Allemaal even snel binnen een paar procent. Ik heb een Arlotto 5poorts switch (NOG GOEDKOPER, 145,-). Werkt prima. Als je lage doorvoerrates krijgt even een beetje spelen met je settings denk ik. Even in DOS met NIC-setup alles op auto zetten en in windows alles op 100 Mbit/FD. Ik had ook eerst even enig probleem dat ie van de 1 naar de ander perfect werkte, maar andersom niet.....
Je hebt ook nog buffers die je aan kunt zetten in je dos-setupje (tenminste bij realtek 8139), moet je even aan zetten voor 100 Mb/FD.
jah duh is ook 5 poorts

This message was sent from a galaxy far, far away.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 09:41
Is het nu mogelijk om nog een tweede switch op deze van Gistron aan te sluiten zodat je dus 7 poorten over hebt maar met een volgende switch er wel weer meer bij krijgt ?
Wel handig tijdens een LAN party

Ben erover aan het denken om deze te kopen maar ik kan nu niet echt terug vinden of het dus mogelijk is om op deze switch een tweede switch of hub aan te sluiten.

Misschien dat iemand die em heeft even snel antwoord kan geven?

Alvast bedankt.

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:55
Weet iemand wat het stroomverbruik van dit apparaat is?

Ik heb wel interesse, maar er hangen nu eigenlijk al veel te veel apparaten aan de groep waar dat ding evt. ook aan moet hangen.

Trust me - I'm a lawyer!

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 12:54 schreef Frijns.Net het volgende:
Is het nu mogelijk om nog een tweede switch op deze van Gistron aan te sluiten zodat je dus 7 poorten over hebt maar met een volgende switch er wel weer meer bij krijgt ?
Wel handig tijdens een LAN party
Crosskabel erin, naar 2de switch connecten en je bent klaar.

• zork
Op zondag 16 september 2001 13:37 schreef MrMenor het volgende:

[..]

Crosskabel erin, naar 2de switch connecten en je bent klaar.
Serieus? EN dat werkt dus gewoon goed? En de werking van de Switch tov een Hub wordt niet teniet gedaan?
Je zal maar 1-dagsvlieg zijn en net je dag niet hebben...
Mwuahahahaha >:) Gaat dit over K-Otic :P :+

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:48 schreef zork het volgende:

[..]

Serieus? EN dat werkt dus gewoon goed? En de werking van de Switch tov een Hub wordt niet teniet gedaan?
[..]
Zekers... zo heb ik op m'n werk 6 Cisco Catalysts 2900 aan elkaar geknoopt. Deze vallen wel iets buiten jouw prijsklasse denk ik, maar dit werkt voor elke switch hetzelfde.
Mwuahahahaha >:) Gaat dit over K-Otic :P :+
Hehe... nah, als het klote gaat denk ik altijd maar aan deze uitspraak, want een 1dagsvlieg die z'n dag niet heeft heeft gelijk een klote leven en da's nog veel erger ;)

• rvrbtcpt
MrMenor bedankt voor het antwoord. Dan ga ik em nu bestellen :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Erg fijn switchje, heb em een tijdje geleden ook gekocht. Zeer happy mee, binnen 2 dagen in huis :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:59 schreef Frijns.Net het volgende:
MrMenor bedankt voor het antwoord. Dan ga ik em nu bestellen :)
Daar ga je geen spijt van krijgen. Heb hem zelf ook en is een perfekt dingetje.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
heb em ook al een tijdje :)

werkt helemaal oke :)

• ijdod
  • Laatst online: 11:26
MASH_MAN:
cut-trough is een techniek waarbij de switch real-time de header analiseerd om zo de rest van de data direct door te kunnen zetten naar de correcte poort, hiervoor is echter veel processor power nodig dus is een dure echter snellere manier van switchen.
Onzin. Er is voor CT switching niet inherent meer CPU power nodig. Wat wel nodig is, is een switching fabric (onterecht vaak backbone genoemd) die hier op gemaakt is. Dat is inderdaad duur(der).

CT is altijd een toevoeging op S&F, en zal zodra de load toeneemt op S&F terugvallen. CT heeft daardoor maar beperkt nut.

Daarnaast heeft CT het nadeel dat zolang de header maar correct is, het frame wordt doorgestuurd. Bij S&F worden bepaalde beschadigde frames afgeschoten. Een tussenvorm word door sommige fabrikanten gebruikt, zo kent Cisco bijvoorbeeld Fragment-Free switching, waarbij de wachttijd net iets langer is, om een veelvoorkomende beschadiging als gevolg van een late collision te ondervangen.
beek402:
een switch geeft een 1 op 1 verbinding dus de 2 machines kletsen met elkaar heeft 1 er 1 van 10mbit inzitten dan kletsen ze 10mbit, gaat de 100 mbit daarna kletsen met 1 van 100mbit dan kletsen ze 100mbit
Niet helemaal. Ze 'kletsen' gewoon op hun eigen snelheid met de switch. Door flow control (zowel van de switch als door het gebruikte protocol) zal de effectieve bandbreedte zodanig zijn dat de 10 Mbit optimaal gebruikt wordt.
zork:
Half. De nadelen van een repeater komen niet terug, maar er ontstaat, bij goede switches, een bottleneck van 100 Mbit Full Duplex tussen de veel snellere switching fabrics van beide switches. Ik heb overigens mijn twijfels of de switching fabric van budget switches zo hoog is als vaak wordt opgegeven....

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Ik heb mijn switch dus terug gekregen en hij werkt nog steeds met een snelheid van 2 mb/s. :(
Ik gebruik hem nu met 3 pc's waarvan er 2 met realtek 8139 NIC's zijn en 1 met een 3com 905c-tx.
Ik ben nu opzoek naar mensen waarmee ik meer kan testen met dat ding.
Ik laat nog wat horen van me

• rvrbtcpt
Hoe test je dat?
File kopieren en de tijd opnemen of heb je daar software voor ?

De snelheid hangt toch ook af van je HD's, windows, je software enz. Het je het gemeten met een cross kabel en zonder cross kabel ?

Verwijderd

ik gebruik er DU meter voor. DU meter effe aanzetten en dan een film of iets anders groots over het netwerk kopieeren.
Hij schommeld bij mij tussen de 600 kb/s en 2500 kb/s.

• rvrbtcpt
Met DU meter (en dan heb ik het ding ff op het meten van LAN verbinding gezet) haal ik een upload van tussen de 4,6 en 5,1 mb/s) Het was een bestand van 515mb
Het lijkt erop dat dit vrij normaal is als ik andere posts zie.

Nog ff voor de stastieken: de 8 poorts switch van Gistron (Videal staat erop) en dan kopieren met Windows commander vanaf Windows XP met een 10/100mbit Realtek kaartje naar een Win2K machine met dezelfde Realtek netwerkkaart van 40 piek.
Beide kaarten staan vast ingesteld op 100 full voor de rest is het standaard installatie. Die setting helpt trouwens geen moer dus daar zal et niet aan liggen. Dat heb ik al ff geprobeerd.

Staat je switch niet toevallig naast een Dect telefoon station? Een vriend had daar problemen mee. Zijn kabelmodem was ontzettend traag. Die lui konden het niet vinden totdat een monteur een zelfde geval tegenkwam en dat even navroeg. Dect station verplaatst en vliegen met die hap. Misschien dat je ook zo'n storingsbron hebt. Of een slechte netwerkkabel.

Verwijderd

Nou ik heb bijna hetzelfde, ook switch met een stikker Videal erop. 10/100 Mbit kaartjes van realtek. 2x 5 meter Cat5 UTP kabel ( heb verschillende kables geprobeerd). En dan 1 machine met win2k en 1 machine met win98.

maar met windows 98 mag het verschil in snelheid toch nooit 3 mb/s zijn?

• rvrbtcpt
Lijkt me inderdaad niet dat Win 98 het probleem moet zijn.
Maar als je met een cross kabel dezelfde snelheid haalt dan zal het toch de een of andere instelling moeten zijn.
Misschien zit een netwerkkaart shared op een IRQ, oude drivers, instellingen van je HD snelheid het kan vanalles zijn.
Enige wat je kunt doen is je switch bij iemand anders thuis proberen en kijken wat het dan doet. Weet je in iedergeval zeker dat het daar niet (of wel) aan ligt.

• Elissen
  • Laatst online: 27-07 15:54
Ik heb sinds een maandje of 3 ook zo'n switchje va Gistron (binnen 3 dagen ook in huis) en ik heb er helemaal geen klachten over.

Het gaat ook prima tussen 100 Mbit Full-Duplex en 10 Mbit Half-Duplex. Ik haal tussen 2 machines met beide een 100Mbit FD meer dan 8mb/s.

Ik zal thuis even kijken hoeveel packets per seconden dat ding aan kan - staat in het boekje. (Zit nu op m'n werk.)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 17:29 schreef Elissen het volgende:

Het gaat ook prima tussen 100 Mbit Full-Duplex en 10 Mbit Half-Duplex. Ik haal tussen 2 machines met beide een 100Mbit FD meer dan 8mb/s.
En wat voor netwerkkaarten gebruik jij?

• Elissen
  • Laatst online: 27-07 15:54
Op woensdag 19 september 2001 22:47 schreef dreamraver het volgende:

[..]

En wat voor netwerkkaarten gebruik jij?
Cheapy realtec (ook bij Gistron). De langzaamste bak is een AMD-K6 266 op een heel erg vage mobo, draait op Caldera 2.3, de ander is een P4 1,7GHz (met 256Mb RIMM) onder W2K SP2. Uiteraard hoge kwaliteit Cat 5 kabels gebruiken en een beetje geluk :).
Kijk maar:
ftp> binary
200 Type set to I.
ftp> get w2ksp2uk.exe
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for w2ksp2uk.exe (106278016 bytes).
226 Transfer complete.
ftp: 106278016 byte ontvangen in 12,57seconden 8456,24kB/s.
Meer specs (van de switch):
Input power requirments: 12V 1A
Power Consumption: 12 watts

8 port 10/100Mbps TX Auto-Negotiation Ethernet Switch
Complies...IEEE802.3 Ethernet and IEEE802.3u Fast Ethernet standaard
Features Store-and-Forward mode with wire-speed filtering and forwarding rates
Automatic source adress learning and aging
Support up to 4K MAC adress
Broadcast storm control
Runt and CRC Filtering .. blahblah
..

Zo, ik hoop dat iemand er wat aan heeft (anders heb ik het voor jan met de korte achternaam getypt).
Oh ja, dat van die packets staat er dus toch niet in.

Goede nacht :Z.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb hem van mij ook binnen... ga hem eens benchmarken.. resultaten komen later...

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Vandaag net binnengekregen, meteen dat videal plaatje eraf gerost, zo dat lijkt al beter, op 100mbt fd , haal ik zon 7 mb/s das heel netjes, alles met 3com kaarten 0p een bestand van 20 mb gemeten. Met 100mb bestand gaat die naar de bijna 7,9 mb/s

pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/gistron-switch/overzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/gistron-switch/ledjes!.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Had net heel verhaal geschreven, besta ik niet..

afijn, heb gistron switch gekocht, volgende dag in huis en nam hem even mee naar mijn werk om te testen. Aan w2k advanced server gehangen en 6 pc's van een image voorzien middels ghost multicast. Als een speer, gemiddeld 110 mb per minuut. Thuis meteen mijn hub eruit, switch erin en vervolgens crasht mijn hele netwerk. Gaf de schuld aan cat 5 (er ligt zo'n 100 meter cat 5 enhanced iso cert. alles) Boos (onterecht) op XT computers die de kabel leverde (erg goedkoop). Nu heb ik met een Fluke nettool het netwerk doorgemeten en blijkt dat in orde te zijn. Met de protocol analyzer (erg leuk voor chello netwerk overigens :)) bleek dat de switch niet goed (meer?) kan omgaan met broadcasts (DHCP) de pc's zien elkaar wel maar de server kan geen werkstation meer valideren. Errug kut allemaal. Weet iemand iets over de broadcast storm control van de switch en eventueel issues met win 98. Ik denk dat de storm control het aanloggen onmogelijk maakt. Ik heb een win2k advanced server met DHCP, drie win 2000 prof werkstations en een win 98 client Ze hebben allemaal 3com 3c905b-tx netwerkkaarten. Dat zit wel goed. Ik ben nu bezig een nt4 domein in elkaar te zetten om te kijken of het inderdaad software problemen zijn. Groeten...

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Uhnm ik las er in dit topic al wat over maar heb geen duidelijke conclusie kunnen trekken: Kun je op deze hub nou WEL of NIET communiceren vanaf 10Mbit naar 100Mbit comps? Dit is heel erg belangrijk aangezien ik een ADSL Modem op 10mbit heb en toch graag mijn andere computers op 100Mbit wil houden.

edit:
Oops, ik lees nu pas de 2e page, daar staat dat het wel kan, ok :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik ben ff aan het achterhalen wat bij de bottleneck is.. zou kunnen dat het mijn Intel NIC's zijn.. want ik bench hier maar een gemiddelde speed van 560 Kb/s :( (met DU-meter, met hier en daar een piek van 1,8 Mb/s ; en we hebben het over bytes he...)....

Verwijderd

Heb alles doorgemeten en het bleek mijn netwerk te zijn. De switch werkt goed. 10 of 100 Mbit full of half duplex geen probleem. Hubjes erbij of niet kabelmodem etc, allemaal geen probleem. Ben weer eentevreden mens. Nu alleen nog mijn F** win 2000 advanced server ervan overtuigen dat er wat veranderingen doorgevoerd zijn. (als je het netwerk voor de grap eens doormeet met BV een Fluke nettool zie je opeens dat de server nog zoekt naar pc's die een half jaar verdwenen zijn en er schieten ip nummers voorbij die al tijden vergeten hadden moeten zijn maar ach... Microsoft)
groeten
Pagina: 1