Schoolboeken voor deur bezorgd tijdens vakantie

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:21
Dit jaar heeft onze school opnieuw gekozen voor *knip* Bedrijf voor de schoolboeken.

Hoe is jullie ervaring met de bezorging?

Bij mij slecht. Ik moet uiterlijk de eerste vakantieweek de schoolboeken bestellen. Wanneer deze bezorgd worden is onbekend. Netjes gedaan. En op vakantie gegaan.

Toevallig tijdens de vakantie even de mail gechecked. Bericht van *knip* Bedrijf: uw schoolboeken zijn bezorgd! Dat is vreemd.
En ja, ik check de webcam, en er ligt inderdaad een doos op de stoep voor de deur. Al enkele dagen dus… ben hier niet erg blij mee.
bedrijf gaat vast zeggen, ga maar naar PostNL niet ons probleem. En postnl? Ja, is bezorgd toch, uw buren waren er niet dus als service hebben we het maar op uw stoep achtergelaten.

Punt is ook dat *knip* Bedrijf liever niet heeft dat PostNL het pakket bewaart, want dat is max 1 week en komt het weer retour met extra kosten tot gevolg. Wat nu? Eerder terug komen van vakantie?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
Buren bellen om te vragen of zij het even meenemen naar binnen lijkt me logischer.

Voor rest, dat ze het opsturen is logisch, over 3 weken beginnen de eerste scholen al en vaak is er een boek fout oid, dus is er extra tijd nodig (+alles inkaften). Ik herinner me dat ze altijd eind juli stuurden toen ik nog op middelbare zat.

Dat het zo gedumpt wordt (neem aan onder afdakje) is natuurlijk niet netjes, maar afhankelijk van de eigen voorkeuren die je aan PostNL hebt doorgegeven. Hoe moet de bezorger weten dat jij op vakantie bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
99ruud99 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:35:
Buren bellen om te vragen of zij het even meenemen naar binnen lijkt me logischer.

Voor rest, dat ze het opsturen is logisch, over 3 weken beginnen de eerste scholen al en vaak is er een boek fout oid, dus is er extra tijd nodig (+alles inkaften). Ik herinner me dat ze altijd eind juli stuurden toen ik nog op middelbare zat.

Dat het zo gedumpt wordt (neem aan onder afdakje) is natuurlijk niet netjes, maar afhankelijk van de eigen voorkeuren die je aan PostNL hebt doorgegeven. Hoe moet de bezorger weten dat jij op vakantie bent?
Buren zijn ook op vakantie.
En ik heb juist geen voorkeuren doorgegeven aan PostNL want wil niet anderen ‘gratis’ lastig vallen met de bezorging/bewaring. Het is hun service, lever maar. En bewaren us prima, haal ik het wel ergens op. Maar niet dumpen zonder toestemming, bovendien inbraakgevoelig nu omdat iedereen kan zien dat je op vakantie bent.

Is het overigens toegestaan, dat pakketten zomaar voor de deur achtergelaten worden? Wat vindt de inboedelverzekeraar hiervan?

Ik zal bedrijf maar vragen het op te lossen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
Is het toegestaan, ja, als jij toestemming hebt gegeven in de app / briefje op deur etc.
Ik zou persoonlijk eerder contact opnemen met PostNL. bedrijf heeft zijn plicht gedaan (boeken sturen), of staat er bij bezorgingsgegevens ergens dat het pakket afgezet mag worden / niet terug naar depot mag.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
mv_ak schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:41:
[...]
Ik zal bedrijf maar vragen het op te lossen.
Wat moet er nou opgelost worden dan? Of ligt het pakket nog steeds bij je voordeur? Heb je dan niemand in de buurt wonen die je kan vragen het even op te halen?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gelukkig moesten wij de boeken gewoon nog ophalen vlak voor school begon haha. Jij bent overigens niet verantwoordelijk als PostNL geen toestemming had voor neerleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
99ruud99 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:45:
Is het toegestaan, ja, als jij toestemming hebt gegeven in de app / briefje op deur etc.
Ik zou persoonlijk eerder contact opnemen met PostNL. bedrijf heeft zijn plicht gedaan (boeken sturen), of staat er bij bezorgingsgegevens ergens dat het pakket afgezet mag worden / niet terug naar depot mag.
Nee bedrijf moet de boeken bezorgen aan TS of een 3de aangewezen door TS. Dat hebben ze niet gedaan(ze liggen voor de deur van TS). Dus contact op nemen met bedrijf TS heeft niets met PostNL te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
De verkoper is verantwoordelijk. ( in dit geval de boekenleverancier )
Dus hebt beste doe je eraan om de boekenleverancier te berichten dat dit de situatie is.
Mocht er schade zijn ( door regen bijvoorbeeld ) dan kan de boekenleverancier dit oplossen met de postbezorger. En dienen ze jou nieuwe boeken te sturen. ( of te vergoeden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
99ruud99 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:45:
Ik zal nooit toestemming geven voor zonder afspraak achterlaten bij de voordeur, en al helemaal niet tijdens de vakantie! Daarom doe ik zelf ook niets met app of mail verzoeken, straks heb ik per ongeluk ergens mee ingestemd.

Bij PostNL bericht stond bij afwezigheid naar afhaallocatie. Zijn er anderen waar dit ook niet gebeurd is?

En hoe dan als ik 3 weken op wandelvakantie ben zonder internet?

Maar ik krijg dus bericht We hebben je pakket van bedrijf bezorgd en [i][PostNL bezorgt je pakket en laat je via een e-mail het bezorgmoment weten. Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket bij de buren af te leveren. Anders bewaart PostNL het pakket 1 week op een afhaallocatie bij jou in de buurt./i]

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
mv_ak schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:57:
[...]

Ik zal nooit toestemming geven voor zonder afspraak achterlaten bij de voordeur, en al helemaal niet tijdens de vakantie! Daarom doe ik zelf ook niets met app of mail verzoeken, straks heb ik per ongeluk ergens mee ingestemd.

Bij PostNL bericht stond bij afwezigheid naar afhaallocatie. Zijn er anderen waar dit ook niet gebeurd is?

En hoe dan als ik 3 weken op wandelvakantie ben zonder internet?

Maar ik krijg dus bericht We hebben je pakket van bedrijf bezorgd en [i][PostNL bezorgt je pakket en laat je via een e-mail het bezorgmoment weten. Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket bij de buren af te leveren. Anders bewaart PostNL het pakket 1 week op een afhaallocatie bij jou in de buurt./i]
Het hangt puur af van de persoon die de pakketen bezorgt. Merk dat vaak in de vakantie periodes er pannenkoeken zijn die het gewoon dumpen op straat. Bedrijf maakt niet uit, het is de persoon die het bezorgt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Nee bedrijf moet de boeken bezorgen aan TS of een 3de aangewezen door TS. Dat hebben ze niet gedaan(ze liggen voor de deur van TS). Dus contact op nemen met bedrijf TS heeft niets met PostNL te maken.
Precies, tenzij TS aan PostNL opdracht heeft gegeven, staat hij/zij hier verder helemaal buiten. Ik denk dat er ook "geen hond" aan PostNL toestemming gaat geven om pakketjes maar onbeheerd op de stoep te leggen als er niemand thuis is.

bedrijf heeft de bezoring uitbesteed aan PostNL en blijft richting TS gewoon verantwoordelijk tot iemand het pakket heeft aangenomen. Dat is nog niet gedaan, PostNL heeft het gewoon ergens "gedumpt". Dat het toevallig echt heel dicht bij het huis van de geadresseerde is.... doet er eigenlijk niet toe.

De vraag is dus: heeft PostNL van TS toestemming gekregen om pakketjes onbeheerd voor zijn voordeur te leggen? Als het antwoord "nee" is, dan is het inderdaad echt het probleem van bedrijf. Dan zoeken dat maar lekker uit met de door hen gecontracteerde vervoerder.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Ok ik heb bedrijf een mail gestuurd met de vraag om het pakket weg te halen. Ik ga ervan uit dat het via die weg in orde komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mv_ak schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:05:
Ok ik heb bedrijf een mail gestuurd met de vraag om het pakket weg te halen. Ik ga ervan uit dat het via die weg in orde komt.
Daar zou ik niet op rekenen eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
corporalnl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:56:
Mocht er schade zijn ( door regen bijvoorbeeld ) dan kan de boekenleverancier dit oplossen met de postbezorger. En dienen ze jou nieuwe boeken te sturen. ( of te vergoeden )
TS is nu op de hoogte en doet er niks aan om het pakket ergens droog te laten bewaren. in plaats daarvan gaat hij bedrijf mailen in plaats van een familielid of vriend het naar binnen te laten halen...

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
mv_ak schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:05:
Daar zou ik niet op rekenen, beter doe je eraan om zelf ook actief iemand te regelen die het weghaalt.
Stel het is helemaal verregent, of gejat moeten er nieuwe boeken komen, met de kans dat deze niet op tijd geleverd kunnen worden.

Familie die iets kan doen?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis een beetje het doel van dit topic. Het lijkt nu meer dat je naar ervaringen vraagt en je gal komt spuwen over de werkwijze van PostNL, wat beiden niet de bedoeling is op Tweakers.

Ik doe dit topic dan ook op slot en heb de naam van het bedrijf uit titel, TS en meerdere reacties verwijderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2023 09:19 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.