Samsung 6 Series SD content afgesneden via DVB C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:24
Ik heb een Samsung UEH406400 televisie die intussen bijna 10 jaar oud is. Ik wil deze nu gebruiken in mijn kamer als secundaire tv en aangezien ik geen CI module heb kan ik via Telenet met het "Compact signaal" toch enkele zenders bekijken die vroeger analoog op de kabel zaten.

Maar vreemd genoeg heb ik het probleem dat bij de SD zenders er randen afgesneden zijn. VRT1 en Canvas zitten ook onversleuteld op de kabel en die zijn wel in HD en daar heb ik dat probleem niet.

Dus lijkt het mij enkel de SD zenders die in 576i op de kabel zitten.

Het moet volgens mij wel aan de TV liggen aangezien het op een andere TV waarbij ik even heb kunnen testen wel OK is. Het valt ook op dat bij de SD zenders de optie "Screen Fit" niet kan selecteren en bij de HD zenders wel..

Ik heb reeds verscheidene instellingen geprobeerd zonder succes:
  • Aspect ratio wijzigen
  • In de instellingen overscan optie zoeken (niet gevonden)
  • Overige instellingen overlopen wat mogelijks een oplossing kon bieden (zonder succes)
Is er iemand die mogelijks een oplossing weet? Ik ben er mij ook van bewust dat samsung TV's ook een service menu hebben, ik heb daar ook reeds vluchtig eens doorgegaan maar ook niet direct iets gezien dat mijn probleem zou kunnen oplossen..

Mvg

[ Voor 4% gewijzigd door GianniDPC op 23-07-2023 23:11 ]