HyperBackup - doel beschadigd ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 09:52
Hallo,

Ik heb nu al drie keer deze melding gehad dat er geen backup meer gemaakt wordt omdat het doel beschadigd is. Ik heb reeds twee keer geformatteerd en opnieuw de backup ingesteld maar kort geleden kreeg ik weer een error dat de backup niet geslaagd was omdat het doel beschadigd is. Ik gebruik een seagate externe HDD van 2TB (gekocht in 2019)

Als ik deze op mijn PC aansluit schijnt hij het gewoon goed te doen. Maar zodra aan m’n Synology NAS (DS 215j) doet hij het een paar weken en verschijnt de error weer..

Nu wilde ik een WD Elements 2TB aanschaffen, maar vraag mij af of dit het probleem verhelpt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68GUBbixby6PAdc5yqIjLvExuDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nplaw05ytqm4sOc3kqTjrGJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
Zo te zien kun je klikken op "Foutenrapport", wat staat er dan in het rapport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 09:52
ninjazx9r98 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:37:
Zo te zien kun je klikken op "Foutenrapport", wat staat er dan in het rapport?
Is een log waar heel veel bestanden (foto’s) in staan die de error geven volgens Synology, maar lijkt mij sterk dat het zoveel bestanden zijn die corrupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:51
Wil hyper backup geen ext filesysteem zien?
Wat als je de schijf formatteert met de nas zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
Nog even gezocht op de melding die je krijgt en, voor wat het waard is, je bent niet de enige. Heb dan ook het vermoeden dat een nieuwe/andere disk niet de oplossing zal zijn en dat je er mogelijk mee moet leven dat het met enige regelmaat voorbij komt.
Is wel een vervelende eigenschap voor een backup product dat het met enige regelmaat " kapot" gaat.

Heb ook een mogelijke oplossing gevonden maar je zult zelf moeten inschatten hoeveel risico je kunt/wilt lopen met de data in je backup. De gebruiker met een mogelijke oplossing/workaround is "BoxingHyena"
https://www.synoforum.com...error-in-hyperbackup.865/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:57
Het heeft meestal te maken met de crapy USB controllers in die disk behuizingen.
Koop een goede USB 3 behuizing en stop daar een disk in.

Ik gebruik a jaren een icybox en Hyperbackup hiervoor en heb dit probleem nog nooit gehad.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1