Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 22:22
Ik ben al enkele jaren werkzaam als projectleider in de ICT. Heb geen IT opleiding, wel verschillende cursussen doorlopen, m'n werkgever is tevreden over m'n functioneren.
Als ik een volgende stap zou willen maken, bij een ander bedrijf, wordt er in de vacatures vaak gevraagd naar een kandidaat met een bedrijfskundige- of informatica opleiding.
Dit heeft mij aan het denken gezet.

Ik wil kennis uitbreiden en m'n niveau bevestigen door een post-hbo opleiding van max een jaar te volgen (heb nu geen hbo/wo diploma).
Liefst op gebied van bedrijfskunde/IT. Lijkt me breed en heeft mijn interesse.

Dit zal ik waarschijnlijk zelf moeten betalen. Opleidingsbudget bij werkgever is beperkt en daarnaast gelimiteerd tot "nodig voor het uitoefenen van functie".
Na het behalen van het papiertje is de kans dat ik dit te gelde kan maken bij m'n huidige werkgever niet aanwezig. Op dit moment hoef ik niet per se weg bij m'n werkgever.

Ik zoek nu al enkele maanden naar de juiste opleiding maar vind het lastig de "waarde" van de opleiding te bepalen. Is een opleiding op Hbo-niveau of is het een cursus waarvan de aanbieder vindt dat het Hbo-niveau is. Kan een NCOI of ICM een Hbo opleiding aanbieden?
Daarnaast kan een post-Hbo opleiding van een jaar niet dezelfde stof behandelen als een vierjarige opleiding. Wat is dan noodzakelijke leerstof die in de opleiding terug moet komen.

Lang verhaal, maar ik heb de volgende opleiding gevonden
IT- en business process management
Is er iemand die deze opleiding gevolgd heeft, of een advies in een andere richting kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:39
Dit is een cursus op HBO niveau maar GEEN HBO certificaat, let daar goed op!
Als er dus gevraagd wordt om een HBO papiertje heb je hier niets aan.

Wilt niet zeggen dat het nutteloos is, kennis is altijd goed, maar 30 urige cursus als HBO zien is onzin (wordt ook gemeld door cursus zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:35
Je zou ook kunnen kijken naar een bachelor Informatica of Bedrijfskunde of Informatiekunde bij de Open Universiteit. Daar kun je in eigen tempo door de bachelor heen. De kosten vallen - gezien je nog geen bachelor hebt - ook redelijk te overzien en je neemt het in principe per module af (dus zit niet ineens eraan "vast").
In een jaar heb je in regulier deeltijdtempo een half studiejaar af (van de drie). Je zou bijvoorbeeld ook eerst kunnen kijken om zo snel mogelijk de propedeuse (eerste studiejaar) te halen en dan in rustiger tempo naar goesting door de rest kunnen werken.

Ik doe zelf via de OU ook een (andere) opleiding en die opende reeds na enkele vakken al meerdere deuren die anders gesloten waren gebleven. Dat is natuurlijk een n=1, maar mogelijk ook een interessante optie voor jou, in plaats van een NCOI of ICM-cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 17:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mijre schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:34:
Je zou ook kunnen kijken naar een bachelor Informatica of Bedrijfskunde of Informatiekunde bij de Open Universiteit. Daar kun je in eigen tempo door de bachelor heen. De kosten vallen - gezien je nog geen bachelor hebt - ook redelijk te overzien en je neemt het in principe per module af (dus zit niet ineens eraan "vast").
In een jaar heb je in regulier deeltijdtempo een half studiejaar af (van de drie). Je zou bijvoorbeeld ook eerst kunnen kijken om zo snel mogelijk de propedeuse (eerste studiejaar) te halen en dan in rustiger tempo naar goesting door de rest kunnen werken.

(...)
Zag wel dat je voor Informatica bij OU wel wiskunde nodig hebt, handig om te weten.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 22:22
Een volledige HBO opleiding (tijdsinvestering van zo'n zes jaar) zie ik op het moment niet zitten.
Ik ben op zoek naar een opleiding waarmee ik m'n "werk- en denkniveau" kan bevestigen en daarnaast kennis vergaar die ik tijdens m'n werk kan inzetten.
Daar leek een post HBO opleiding voor mij de juiste route naartoe.

Ik heb niet de illusie dat wat ervaring en een opleiding van 30 uur gelijk staat aan een een HBO opleiding van drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
overcoat schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:51:
Lang verhaal, maar ik heb de volgende opleiding gevonden
IT- en business process management
Is er iemand die deze opleiding gevolgd heeft, of een advies in een andere richting kan geven?
Ik ken het niet, maar op de HU heb je de opleiding business & IT management (BIM) en daar heeft het wel wat van weg. Als ik kijk naar de inhoud van de link gaat het over dezelfde stof, maar dan gaan ze er in sneltreinvaart doorheen. Bij de HU was IT alignment een vak waar we drie maanden mee bezig waren, bij UBS behandelen ze het in een middag. Ik zie UBS meer als een soort hands-on training voor mensen die al HBO hebben. Daarnaast zijn dit soort opleidingen niet goedkoop, vijf dagen voor 3800 euro. In vergelijking voor een (deeltijd) HBO ben je het wettelijke collegegeld kwijt, dan ben je 2000 euro per jaar kwijt. Ik had gelezen dat dat geen optie is ivm tijd en dat kan ik heel goed begrijpen, echter is het wel een stuk goedkoper.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1