Komende dagen willen we een trap opknappen: schuren, plamuren, kitten, schilderen enzo - standaard werk. Maar om het makkelijker te maken willen we de lampjes die in de trap ingebouwd zitten verwijderen. Plaatjes om te verduidelijken:
:strip_exif()/f/image/7OAF5oV6HkegKtGmb9wRtAC9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDIdpE4meizI6hKpwEu5vhIn.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto's zie je een mes achter de lamp als een soort-van-spiegel: alle lampjes hebben een inkeping in de grijze ring die weggedraaid is uit het zicht. Voor m'n gevoel moet je iets met die inkeping, want zou niet weten waar die anders voor is. Maar is mij nog niet gelukt om heel goed in die inkeping te kijken om wat inzicht te krijgen.
Geprobeerd tot nu toe:
(alternatief is natuurlijk de lampjes afplakken en omgeen schuren/schilderen - maar dat is een stuk onhandiger - plus, als een lampje ooit kapot gaat wil je 'm ook vervangen.)
(en dit alles is ingebouwd in de trap door een vorige eigenaar - niet de vorige, maar die daarvoor. Ofwel, niet te achterhalen welk merk/type lampjes dit zijn)
:strip_exif()/f/image/7OAF5oV6HkegKtGmb9wRtAC9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDIdpE4meizI6hKpwEu5vhIn.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto's zie je een mes achter de lamp als een soort-van-spiegel: alle lampjes hebben een inkeping in de grijze ring die weggedraaid is uit het zicht. Voor m'n gevoel moet je iets met die inkeping, want zou niet weten waar die anders voor is. Maar is mij nog niet gelukt om heel goed in die inkeping te kijken om wat inzicht te krijgen.
Geprobeerd tot nu toe:
- Tegen de klok in draaien van de grijze ring. Vooralsnog geen beweging in gekregen.
- Met een mesje gewrikt in de kier tussen hout en grijze ring. Ik kan helemaal rondom een millimeter speling krijgen, maar veert gewoon weer terug tegen het hout aan en de lamp komt niet los uit het hout.
- Met een dunne metalen staaf (a.k.a. achterkant theelepel) in de inkeping in de grijze ring 'gevoeld', maar ik kan niet echt iets voelen waar je iets mee moet.
(alternatief is natuurlijk de lampjes afplakken en omgeen schuren/schilderen - maar dat is een stuk onhandiger - plus, als een lampje ooit kapot gaat wil je 'm ook vervangen.)
(en dit alles is ingebouwd in de trap door een vorige eigenaar - niet de vorige, maar die daarvoor. Ofwel, niet te achterhalen welk merk/type lampjes dit zijn)