MacBook Pro gaat maar op 1 manier aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 15:57
Mijn MacBook Pro gaat niet meer aan volgens de normale manier.

Ik heb een paar druppeltjes water geknoeid bij de "L" toets van de laptop. De laptop deed het wel gewoon, dus ik dacht niets aan de hand. 1 week later (vandaag dus) gaat hij niet meer aan. Ik heb wat dingen geprobeerd en getest.

Hij gaat alléén aan op deze manier:
Oplader erin, aanknop klikken, gaat niet aan.
Oplader eruit, batterij los koppelen.
Oplader erin, aanknop klikken, gaat niet aan.
Oplader eruit, batterij weer connecten.
Oplader erin, aanknop klikken, en hij gaat aan.

Wat zou ik kunnen doormeten met de multimeter, of welk onderdeel kan ik vervangen wat het wellicht kan oplossen?
In de bijlage heb ik een foto van de MacBook geplaatst in hoge resolutie, misschien kan iemand iets zien wat er niet goed uitziet.

Specs MacBook:
Macbook Pro Retina 15" Mid 2015
Serienummer C02SW1QFG8WN
macOS High Sierra versie 10.13.6

Batterij:
Health 63%
Cycles 1331

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thd53VIn5Fxfxp1QNBZHKPNiVY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWI2xXX8zCU1835NQMpOSR0F.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
Als het door vocht komt wat door het toetsenbord is gedropen dan zou je eigenlijk de andere kant van het moederbord willen zien. Maar dat is wel een flinke klus om bij te komen, dan zal eigenlijk alles gedemonteerd moeten worden. Hier zijn wel handleidingen voor te vinden trouwens.

Maar, wellicht heeft iemand een suggestie waarbij je dit niet hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
eric.1 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:40:
Als het door vocht komt wat door het toetsenbord is gedropen dan zou je eigenlijk de andere kant van het moederbord willen zien. Maar dat is wel een flinke klus om bij te komen, dan zal eigenlijk alles gedemonteerd moeten worden. Hier zijn wel handleidingen voor te vinden trouwens.

Maar, wellicht heeft iemand een suggestie waarbij je dit niet hoeft te doen.
Mocht het nodig zijn dan demonteer ik het moederbord wel. Even afwachten of iemand anders nog een suggestie heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Koppen de flatcable van het toetsenbord eens los, start dan op door de powerpads met elkaar te verbinden met een metalen voorwerp. Kijken wat er dan gebeurt.

Doet die het dan wel dan is het écht een toetsenbord probleem. Doet die het dan alsnog niet dan kun je verder zoeken op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
sypie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:51:
Koppen de flatcable van het toetsenbord eens los, start dan op door de powerpads met elkaar te verbinden met een metalen voorwerp. Kijken wat er dan gebeurt.

Doet die het dan wel dan is het écht een toetsenbord probleem. Doet die het dan alsnog niet dan kun je verder zoeken op het moederbord.
Waar zitten de power pads?

En ik neem aan dat dit de flatcable van het toetsenbord is?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ7zb8hBGwSZPxTU86KPJ5gn4QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55SYajjAUomSagKgdrftk5e5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie net dat dit model die niet meer heeft. Om dit te omzeilen moet je pin 5 en ground van de toetsenbordaansluiting even kort met elkaar kortsluiten. Uiteraard dan nog steeds wel de kabel losgekoppeld laten om het toetsenbord uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
sypie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:31:
Ik zie net dat dit model die niet meer heeft. Om dit te omzeilen moet je pin 5 en ground van de toetsenbordaansluiting even kort met elkaar kortsluiten. Uiteraard dan nog steeds wel de kabel losgekoppeld laten om het toetsenbord uit te sluiten.
En welke is pin 5 en welke de ground?
Je kunt op de originele afbeelding klikken in mijn eerste post en dan op inzoomen klikken. Dat ik misschien makkelijk om een screenshot te maken en aan te duiden.

[ Voor 46% gewijzigd door robster018 op 23-07-2023 21:06 ]

Pagina: 1