De sites berekenhet.nl en loonwijzer.nl heb ik geen ervaring mee. Ik weet wel dat de website van Raet een goede bruto/netto calculator heeft
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/
Sterker nog, als je onder een cao valt (het ministerie lijkt mij onder cao Rijk te vallen) dan sluit deze vaak op de cent aan. Niet gek ook, Raet verwerkt nogal wat loonstrookjes
Ook kun je daar aangeven dat je de werkgeverslasten wilt zien, dan weet je ook wat jouw werkgever per maand aan bijv. pensioen afdraagt. Ik weet niet hoe een Belgische loonstrook eruit ziet, maar dat maakt het vergelijk wellicht nog wat makkelijker
Verder goed de voor/nadelen op een rij zetten, niet alles is op geld te zetten zoals je zelf al gemerkt hebt. Verdiep je ook even in de mogelijkheden van het IKB, je kunt daar fiscaal gunstig nog het een en ander uit betalen als je wilt maar ook extra verlofdagen kopen bijvoorbeeld.
Tot slot, zou je wel op de (bijna) hoogste trede van een schaal willen instappen? Er zit dan weinig groei in de komende jaar.
Heb je nog drie tredes te gaan, wat doorgaans drie jaar is en wil je na die tijd weer overstappen dan is het wellicht een minder groot punt.