Google Home; Standaard stem-commando's reageren niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyle4all
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-10-2023
Elk 'oké Google' commando dat ik geef voor mijn smart home wordt genegeerd.
Gek genoeg reageert Google wel als ik een stem-commando voor routines geef.

Maar als ik bijvoorbeeld zeg 'lampen huiskamer aan', dan wordt ik volledig genegeerd.

Schakelaars en lampen maakt niet uit. Er wordt op niets gereageerd, behalve op routines.

Ik weet dat dit vrijdag j.l. nog werkte, maar bij thuiskomst op zondag niet meer.

...
In elke ruimte hangt een Google Home mini, maar ook via de smartwatch of smartphone werkt het niet meer.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

En wat is er gekoppeld? Hue, ikea, iets anders?

zijn de kamers/zones nog goed ingericht?
Werkt het direct vanuit de app van fabrikant wel? Verwacht het wel omdat routines werken.
Maar mogelijk dus een issue met kamer indeling?

Wat als je gewoon in de kamer staat en zegt" Doe het licht aan?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyle4all
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-10-2023
Hue, Ikea, Wyze, etc.

Alles werkt via de eigen apps. En alle routines werken ook prima.

Het commando 'TV Kijken' zet keurig de lichten in mijn kamer, de stereo, de TV en het Ambilight aan bijvoorbeeld.

Alles in de juiste kamers en in het juiste 'huis'. Dat staat in Google Home gewoon nog helemaal goed.

Ik kan er echt de vinger niet op leggen waarom de normale commando's als 'zet alle lampen aan' e.d. helemaal niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
Ik heb dit probleem deze week ook plotseling met een lg wk7 speaker. Tot nu toe geen oplossing kunnen vinden dus ben erg benieuwd naar informatie die hie geplaats wordt.
Mijn speaker is zichtbaar in app en google home. Ik kan muziek casten naar de speaker maar google assistant reageren gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joriankool
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik ondervind ook problemen.
Als ik "hey google" , "Lampen aan" doe dan reageert de nest helemaal niet.
Als ik daarentegen vraag "Hey google, ben je online?" en de reactie is "Hoi ik ben er klaar voor, wat kan ik voor je doen?" en vervolgens zeg "lampen aan" werkt het weer wel.
Vorig jaar was er ook al een soortgelijke storing en werd na een paar weken opgelost.
Kan zo even niks via vinden van google zelf over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teeks-33
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 31-08-2023
Zelfde probleem, in alle ruimtes reageert de Assistant niet meer op de stem commando's voor verlichting.
Alle overige stem commando's werken gewoon wel, als ook de acties via de home app uitvoeren.
Net als bij joriankool: "Hey google, ben je online?" en de reactie is "Hoi ik ben er klaar voor, wat kan ik voor je doen?" en vervolgens zeg "lampen aan" werkt het maar daarna de lampen uit is het weer "sorry ik heb het niet begerepen"

Als mijn vrouw het zelfde commando roept werkt alles normaal, dus erg vreemd

edit: het commando in het engels herhalen heeft enkele dagen gewerkt maar dat is ook niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Teeks-33 op 07-08-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 21:49
joriankool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:54:
Als ik daarentegen vraag "Hey google, ben je online?" en de reactie is "Hoi ik ben er klaar voor, wat kan ik voor je doen?" en vervolgens zeg "lampen aan" werkt het weer wel.
Vorig jaar was er ook al een soortgelijke storing en werd na een paar weken opgelost.
Ik heb EXACT dit probleem. Muziek spelen geen probleem, maar commando's over apparaten, lampen en timers worden niet begrepen. Voorheen was dit geen probleem.
Iemand enig idee..? :|

• haro1power
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 12:51
Ik had laatst hetzelfde probleem, ook via de Google Home app kon ik de lampen niet meer bedienen. Bij mij bleek het iets te maken te hebben met de connectie tussen de bridges en google. Ik heb vanuit o.a. de Philips Hue app opnieuw een spraak assistent ingesteld voor Google Home, daarbij moest ik dus opnieuw inloggen. Daarna werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
joriankool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:54:
Heb dit bizarre probleem nu ook.

Nog vreemder: het treedt alleen op bij mijn Google Nest. Bij mijn Home, Mini en zelfs de Harman Kardon speakers kan ik alle lampen en lampen groepen prima bedienen met voice assistant. Bij de Nest kan ik aantal lampen wel bedienen, maar een aantal herkent ie niet. Het zijn met name de laatst toegevoegde lampen en groepen die niet werken.

En als ik bij diezelfde Nest: hey Google, ben je online? zeg......en daarna hetzelfde lampen (groep) commando geeftl, werkt het wel. Direct erna niet meer.......

Ook via een routine werkt het wel.

Vooral vreemd dat het wel werkt via ale andere smart speakers, maar niet deze Nest. Moet ik deze dan helemaal resetten? Maar kan ik dan opnieuw beginnen met configureren? De connectie tussen Google en Tuya resetten kan ook, maar aangezien het wel werkt op andere smart speakers zou dat ook niet nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexina
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-04 06:54
Ik heb een nest hub en geef normaal het commando om de verwarming hoger te zetten. Ik geef dan als commando: "Ok Google stel de thermostaat in op 21 graden". Voorheen volgde deze gewoon mijn commando op maar nu krijg ik sinds kort suggesties om mijn verwarming eerst een halve graad ofzo minder in te stellen. Ze komt dan met een heel verhaal waar ik niet om heb gevraagd. En dan mag je dan proberen om er tussen te komen. Dus binnen kort kan Google gaan leren vliegen en landen tegen de betonnen muur.

Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

hexina schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:49:
Ik geef dan als commando: "Ok Google stel de thermostaat in op 21 graden".
Ze zijn op de achtergrond flink bezig bij Google, ik had bijna hetzelfde probleem.
Probeer het eens anders te vragen, bij mijn heeft dat geholpen.
Dus b.v ipv Stel de thermostaat in.... Zet de thermostaat op....

Als Google met een heel verhaal bezig is kun je zeggen Hey Google stop.

[ Voor 30% gewijzigd door KSR op 01-03-2025 04:14 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc_vl
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-05 19:26
Hier net hetzelfde, stem commando's die al jaren werken doen het plotseling niet meer. Thermostaat verzetten lukt op geen enkele manier nog, vroeger kon ik bv zeggen "zet temperatuur in bureau op 21°" nu lukt het gewoon niet. Niet met temperatuur, ook niet met thermostaat. Ook andere commando's doen het niet meer. Wreed vervelend en zowel via smartphone als Google speakers zoals nest en mini of Xiaomi speakers.
Nuki slot geeft ook problemen, kon voorheen gewoon zeggen "achterdeur ontgrendelen" .. werkt ook niet meer. De commando's anders formuleren geeft amper tot geen resultaat. Ofwel antwoord die met zoekopdracht ofwel met "apparaat is nog niet ingesteld" of ietsje dergelijks.
Denk dat ik google home en assistent is volledig ga wissen en opnieuw installeren, heeft daar al iemand positieve ervaringen mee?

[ Voor 10% gewijzigd door luc_vl op 07-03-2025 02:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-06 11:21
luc_vl schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 01:55:
Hier net hetzelfde, stem commando's die al jaren werken doen het plotseling niet meer. Thermostaat verzetten lukt op geen enkele manier nog, vroeger kon ik bv zeggen "zet temperatuur in bureau op 21°" nu lukt het gewoon niet. Niet met temperatuur, ook niet met thermostaat. Ook andere commando's doen het niet meer. Wreed vervelend en zowel via smartphone als Google speakers zoals nest en mini of Xiaomi speakers.
Nuki slot geeft ook problemen, kon voorheen gewoon zeggen "achterdeur ontgrendelen" .. werkt ook niet meer. De commando's anders formuleren geeft amper tot geen resultaat. Ofwel antwoord die met zoekopdracht ofwel met "apparaat is nog niet ingesteld" of ietsje dergelijks.
Denk dat ik google home en assistent is volledig ga wissen en opnieuw installeren, heeft daar al iemand positieve ervaringen mee?
Ik heb Google Home wel vaker gereset en geheel opnieuw geconfigureerd. Geen grapje, duurt lang, maar heeft wel de meeste problemen opgelost.

Ik wil je wel een waarschuwing geven. Mijn Google Nest apparaten (1 Nest Mini en 1 Nest Hub) zijn sinds 5 dagen geleden ook debiel geworden. Wij hebben vaak muziek opstaan op deze apparaatjes tijdens werk, en "Hey Google, Stop" werkt niet meer om de muziek te stoppen. Ze zeggen nu "Stopwatch is not available yet". Ik moet zeggen "Hey Google, stop the music" of "Hey Google, stop playing music". Irritant

Ik heb het gevoel dat er serverside wat gaande is en zou je de moeite van het resetten en herconfigureren voor nu besparen als ik jou was.

[ Voor 3% gewijzigd door TV_NERD op 10-03-2025 17:51 ]

Pagina: 1