iPhone 13 extreem traag internet vs Samsung

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zit momenteel in het buitenland. Wat me opvalt is dat het ‘4G’ internet op mijn 13 mini extreem langzaam is vergeleken met de Samsung A53 van mijn vriendin. Bij mij duurt het openen van een topic op GoT ongeveer 30 seconden (of ik krijg een time-out) terwijl mevrouw formule 1 zit te streamen (beeld) zonder hick-ups.

We zitten beiden op hetzelfde roaming netwerk dus daarin zou ik geen verschil verwachten.

Op mijn iPhone staat alles normaal ingesteld:
- roaming aan
- datamodus Standaard (ipv databesparing)
- verbonden met 4G
- heb continu 3 van de 4 streepjes bereik
Verder zie ik niet direct instellingen die hier invloed op kunnen hebben. Andere roaming netwerken geven hetzelfde of slechter resultaat.

Is de modem van de Samsung, die 50% goedkoper is, gewoon veel beter of is er nog een andere verklaring?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Welke provider hebben de simkaarten? Wat gebeurd er als je ze omwisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zij heeft Simyo (KPN denk ik) en ik heb Tmobile. Maakt dat nog verschil in het buitenland? Hier zitten we beiden op Orange F. Omwisselen zal ik straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Vraag haar eens te stoppen met F1 kijken, zit ze niet de hele bandbreedte in te pikken? 😉

Het kan ook iets in de route zijn. Wellicht wil de buitenlandse provider niet graag GoT weergeven. En wat als je een WiFi verbinding probeert? Krijg je betere snelheden als je een hotspot via haar telefoon gebruikt of andersom?