Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PV] APSystems 16 panelen verdelen over 3fases met DS3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PaulKeizer83
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Goedemiddag,

Graag zou ik willen weten wat ik nodig ben aan componenten voor het aanleggen van een APSystem micro
omvormer systeem. Ik kan er niet helemaal uitkomen hoe dat er uit moet zien. In het geval van de DS3 ga ik ervan uit dat ik als het ware 3 systemen aan moet leggen in het geval van gebruik op 3 fases, klopt dat? Ik heb 16 panelen welke ik dus zou willen verdelen over 3 fases. Ik denk dat ik dan 3+3+2 micro omvormers nodig heb. Kan iemand mij op weg helpen met de onderdelen die ik hiervoor nodig ben? De info die ik van de verschillende webshops krijg, als ik deze al krijg, is heel summier.

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• lolle1212
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-11 21:51
Ja wat Ronald al aangeeft, waarschijnlijk is een 3 fase kabel het makkelijkst. ( geen ervaring mee) maar enkelfase kabel verdelen kan ook prima.

Ik heb thuis bijv een mix van ds3, ds-l en een qs1, voor 28 panelen a 12,5kwp. Ik heb gewone 1 fase kabel gebruikt. Bijv. hoofdak liggen 9 stuks, voor drie ‘dakjes’ van 6 panelen oost/west per stuk. Ik heb dan die drie dakjes aan elkaar met aps kabel, en dan naar ‘gewone’ 4mm2 grondkabel om aan te sluiten op de 3 fase kabel.

• PaulKeizer83
Wanneer kies je voor welke omvormer? Ik heb panelen van 450wp welke op een oost/west opstelling komen te liggen. Zijn de 3 fase bus kabels voor alle omvormers te gebruiken?

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19:47
De APS DS3 voldoet dan wel. Die gaat tot 880w, ofwel 440w per paneel.
De DS3-L gaat tot 730w, dat zou kunnen maar dan gaat die wel aftoppen.

Die bus kabels van APSystems werken alleen met dit merk. Enphase bijvoorbeeld heeft een andere bus kabel.

• PaulKeizer83
Duidelijk, maar de bus kabels werken wel met alle omvormers van AP? Ik zou dus de 3 fase bus kabel kunnen toepassen voor de DS3?

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19:47
Ik heb wel met de 1-fase kabel icm DS3 gewerkt. Mijn vermoeden is dat de 5 aderige kabel alleen op de QT2 omvormer past.
Pagina: 1