Toon posts:

MSN; Bestand versturen lukt niet (winroute pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer, na 3 dagen modderen heb ik msn over winroute aan de praat gekregen (gelijk 40 geesten gedraait :)). Het probleem is nu dat ik geen bestanden kan versturen, maar wel ontvangen. Alle poorten heb ik dus al gemapt, dus daan kan het niet aan liggen. Anders moet ik het ouderwets via mail doen, en met mijn niet al te snelle (wanadoo cable) verbinding, duurt het uren om door hotmail te browsen... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Same probleem hier, msn ontvangen wil prima, zenden ho-maar.

Nu is mn broertje de enige hier die MSNned (/me ICQ en rest geen msn/icq ofzo), maar toch leuk voor m als t zou werken :)

Maarre.. winroute 3 dagen over doen ???? * DJSmiley heeft basics in 2min draaiend...

Moet je misschien wat aan de client kant instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van een zeurend zusje, en een dwars liggend zusje :( . Anyway ik zit me nu af te vragen of het geen bug in msn is ofzo, want alle poorten zijn gemapt, en ik zit niet achter een of andere firewall... Anders moet ik het maar via netmeeting ofzo doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:20
same. here. heb alles geprobeert, maar de port mapping werkt gewoon niet goed. ontvangen kan, maar verzenden niet.
oplossing: draai gewoon een gratis server waar het bestandje op staat. analog x simpleserver, zet deze op de client en route port 80 door. Het probleem bij mij is dat ik de www-server eigenlijk op de router wil hebben, en dit kan weer eens niet, somehow. ook geen vnc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Recht vanuit de (email) helpdesk van tinysoftware

Hi Wouter,
Receiving files via MSN Messenger does not work with WinRoute Pro.
If you
enable the Proxy server and set MSN Messenger to use it then you will be
able to send files.

Jeff Wadlow
Technical Support Engineer
Tiny Software Inc.
3945 Freedom Circle, Suite 1020
Santa Clara, CA 95054
Tel 408.919.7360
Fax 408.919.7365
www.tinysoftware.com
.....giant solutions in a TINY package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeee, da's wel duidelijk, maar wat voor een proxy enable je in winroute (staat niets bij :(). Is het een gewone http of de socks4 proxy? (maar bedankt voor de tip :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HTTP waarschijnlijk.. is t enige wat t deed... ff ingesteld in MSN en MSN connecte goed via mijn winroute pro proxy... maar dan files verzenden? ho maar :( no luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
Ik gebruik zelf MSN helemaal niet maar wat ik ervan begrijp is dat files versturen met MSN vanachter ICS/NAT helemaal niet mogelijk is. Files ontvangen wil wel. Van de Microsoft site :

Bestandsoverdracht

Als je je Internet-verbinding met anderen deelt, kun je via MSN Messenger geen bestanden verzenden. Je kunt ze wel ontvangen, maar niet verzenden.

En :

De Internet-verbinding delen via ICS/NAT

Momenteel werkt een aantal uitgebreide functies van MSN Messenger, zoals telefoongesprekken en bestandsoverdracht, niet als je gebruik maakt van toepassingen en hardware (NAT's) voor het delen van Internet-verbindingen. De basisfuncties, zoals aanmelden, expresberichten verzenden en het controleren op e-mail, zouden geen nadelige gevolgen mogen ondervinden.

Ik heb ook nog niet gehoord van iemand die het wel werkend had. Alternatief is natuurlijk ICQ, wat wel gewoon werkt via Winroute :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icq werkt wel..en waarom...omdat je daar gewoon fatsoenlijk ZELF je poorten kan bepalen, maar nee MSN gebruikt dynamische poorten, waardoor je dus geen *** meer kan intstellen. de oplossing ligt dus niet aan de makers van de NAT software, maar aan MSN. Er moet gewoon een tabblad inkomen met :
use ports [ ]-[ ] for file-tranfer
use ports bla bla
dan is het probleem meteen opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:02 schreef psychic het volgende:
icq werkt wel..en waarom...omdat je daar gewoon fatsoenlijk ZELF je poorten kan bepalen, maar nee MSN gebruikt dynamische poorten, waardoor je dus geen *** meer kan intstellen. de oplossing ligt dus niet aan de makers van de NAT software, maar aan MSN. Er moet gewoon een tabblad inkomen met :
use ports [ ]-[ ] for file-tranfer
use ports bla bla
dan is het probleem meteen opgelost :)
Het vreemde is, voor ICQ moet je portmappings maken om files te ontvangen, het versturen van files werkt ook zonder verdere instellingen. In MSN is dit dus blijkbaar net andersom, wat eigenlijk heel onlogisch is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan portmappen wat je wil met MSN, maar daar ligt het probleem niet. Als je met MSN een bestand verstuurt op een lokale netwerkmachine met bv. een 192.168.*.* ip, probeert de ontvanger met die ip contact te zoeken... tsjah en die IP is niet op het internet aanwezig... (werkt dus alleen in hetzelfde netwerk)... als je nou aan msn kon vertellen dat ie gewoon je chello iptje moet gebruiken... :( bah |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dus ook mijn probleem: ik kan niet voice-chatten met MSN messenger; ik zit achter een router SMC Barricade7004BR; ik heb de poorten opengezet zoals uitgelegd in "het grote poortmappingsverhaal" maar dit helpt niet; DMZ-functie van de router aangezet maar helpt ook niet;
ook met netmeeting heb ik problemen: ik hoor de andere persoon maar de andere persoon hoort mij niet?

by the way: kan er met ICQ gevoice-chat worden?

Quid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firewall mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sturen is niet mogelijk omdat MSN je IP gebruikt van je netwerk dus van de computer waarop jij MSN draait... hier kan de andere partij helemaal niks mee met dat lokale adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zie verder --> [topic=437046/1/25]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.