Ik heb nu dus dat mobieltje van de postbank, maar dat m-bankieren ga ik dus never nooit gebruiken. Gebruikt iemand anders hier het wel eens?
Het duurde eerst al 3 dagen voor dat we het ding konden gebruiken: het aanmelden was een grote puinzooi! Verder lijkt het me niet echt veilig: Wanneer iemand je mobielo jat kan hij zo bij je banksaldo! (of heb je daar weer een extra code voor nodig? Ik heb het in ieder geval nog niet geprobeerd en ga het ook niet proberen!)
Always outnumbered, never outgunned!
Ik gebruik het alleen om mijn saldo te checken. Is wel makkelijk maar verder is het omslachtig,traag en duur.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Het aanmelden lukte bij mij wel in een keer.
En sorry dat deze post in het verkeerde forum staat, dat las ik pas net.
En sorry dat deze post in het verkeerde forum staat, dat las ik pas net.
In vergelijking met de girofoon (ja ik geef het toe, ook maar een keer gebruikt om iets over te maken) is het nog best snel en goedkoop. Maar het haalt het natuurlijk niet bij girotel.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Zie ook:
[topic=152134/1/50]
[topic=190563/1/50]
(Daar staan ruim 2000 reacties
)
[topic=152134/1/50]
[topic=190563/1/50]
(Daar staan ruim 2000 reacties
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Wat heeft een dief aan mijn saldo? Als hij mijn telefoon jat.
Overigens moet je een 5 cyferige code invoeren als pin ( kan je zelf aanmaken ).
Ach, leuk om je saldo te zien.
Als je wel heel snel iets moet overmaken
En het makkelijkste is nog om gewoon beltegoed op te warderen denk ik.
Stomme kras bonnen.
Overigens moet je een 5 cyferige code invoeren als pin ( kan je zelf aanmaken ).
Ach, leuk om je saldo te zien.
Als je wel heel snel iets moet overmaken
En het makkelijkste is nog om gewoon beltegoed op te warderen denk ik.
Stomme kras bonnen.
American Express vraagbaak
ALs je heel snel iets moet overmaken, bel je even met de bank en laat je het telefonisch overmaken.
Doe het met enige regelmaat, kost geloof ik wel een tientje.
Geld staat dan met een half uur op de rekening van de ontvanger.
Doe het met enige regelmaat, kost geloof ik wel een tientje.
Geld staat dan met een half uur op de rekening van de ontvanger.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
ja, lekker!
Elke keer 10 piek betalen voor een spoedje?
Als je thuis zit gebruik je girotel, als je op pad bent zou je je GSM kunnen gebruiken. Dat bedoelde ik.
Misschien ook handig om te zien of er al iets af of bij geboekt is???
Elke keer 10 piek betalen voor een spoedje?
Als je thuis zit gebruik je girotel, als je op pad bent zou je je GSM kunnen gebruiken. Dat bedoelde ik.
Misschien ook handig om te zien of er al iets af of bij geboekt is???
American Express vraagbaak
Verwijderd
Ik heb een paar keer geprobeerd me aan te melden voor dat M-bankieren, maar steeds was de server overbelast. Maar alleen dat aanmelden is al onwijs omslachtig, dus ik laat dat M-bankieren maar lekker voor wat het is; WAP zuigt echt! Girotel is een stuk makkelijker en de Girofoon werkt ook prima voor af en toe.
Gelukkig liep het activeren van het mobieltje bij mij als een trein, en heb ik geen last gehad van alle problemen in dat andere lange topic. Die Siemens is trouwens wel een fijn telefoontje, vind ik.
Gelukkig liep het activeren van het mobieltje bij mij als een trein, en heb ik geen last gehad van alle problemen in dat andere lange topic. Die Siemens is trouwens wel een fijn telefoontje, vind ik.
ik heb nu 2x ge-m-bankierd... ging aardig snel, het invullen van het gironummer ws bijna genoeg.. Het opsturen per enveloppe blijft natuurlijk het goedkoopst...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Vandaag kan ik helemaal niet wappen met m'n postbank mobiel.
"netwerk reageert niet"
"netwerk reageert niet"
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Dat ligt niet aan de Postbank, maar aan het Telfort-netwerk. Het Telfort-netwerk is de laatste dagen nogal brak.Op vrijdag 07 september 2001 00:44 schreef zeikstraal het volgende:
Vandaag kan ik helemaal niet wappen met m'n postbank mobiel.
"netwerk reageert niet"
Je moet je in ieder geval WEl gaan aanmelden voor dat M-bankieren, daar kijkt de postbank namenlijk naar als ze wel/geen F300 gaan afschrijven
Verwijderd
Nee, dat klopt niet. Uit de handleiding: "U moet binnen 8 weken na ontvangst van het pakket onderstaande stap 1 tot en met 5 hebben uitgevoerd. Alleen als u dit niet heeft gedaan, wordt de f 300,- geïncasseerd, zoals is aangegeven in de voorwaarden bij deze actie."Op vrijdag 07 september 2001 11:39 schreef Splash het volgende:
Je moet je in ieder geval WEl gaan aanmelden voor dat M-bankieren, daar kijkt de postbank namenlijk naar als ze wel/geen F300 gaan afschrijven
Stap 1: plaatsen van simkaart
Stap 2: plaatsen van de batterij
Stap 3: Aanzetten van de telefoon (goh!
Stap 4: Activeren van de telefoon en invoeren van de toegangscode
Stap 5: Eerste keer beltegoed opwaarderen
Aanmelden voor M-bankieren is stap 6 en valt dus niet onder de actievoorwaarden.
Overigens is de termijn van 8 weken inmiddels opgerekt en moet je nu activeren vóór 1 december 2001. Van de Postbank website:
Op de Postbank site vind je ook deze faq's:Wat gebeurt er als ik mijn telefoon niet activeer?
U dient de telefoon voor 1 december 2001 te activeren en het beltegoed ten minste een maal op te waarderen. Zonodig zullen wij u vanaf oktober 2001 een herinnering sturen om uw telefoon alsnog te activeren.
Als u de telefoon niet tijdig activeert, berekent de Postbank u f 300,- voor de aanschaf van de telefoon.
Ik wil de mobiele telefoon eigenlijk alleen gaan gebruiken om er mee te bellen. Of ik ga m-bankieren weet ik nog niet. Is dat mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. U kunt met de Siemens M35i uiteraard gewoon bellen. U bent niet verplicht om te gaan m-bankieren.
Heb ik nog verdere verplichtingen na de eerste keer opwaarderen?
Nee, als u de telefoon heeft geactiveerd en een eerste keer heeft opgewaardeerd heeft u geen verdere verplichtingen. U kunt zo veel of zo weinig bellen als u zelf wilt. Zorg er wel voor dat u uw beltegoed binnen een jaar opmaakt. Na een jaar is het namelijk niet meer geldig.
Zelfs de girofoon is nog goedkoper. Doe mij maar (gratis) girotel via Internet...
FYI: Girotel is niet gratis (ook niet via internet), tenzij je student bent.Op dinsdag 11 september 2001 11:55 schreef sebastius het volgende:
Zelfs de girofoon is nog goedkoper. Doe mij maar (gratis) girotel via Internet...
Ik heb ook een tel van de postbank, alleen was ik de code voor beltegoed opwaarderen vergeten en nu is die geblokkeerd.
Er staat dan m-code geblokkeerd, raadpleeg handleiding.
In de handleiding staat bel 0900-1958 voor een nieuwe m-code.
Ik bellen, eerst 20 min w88, dan krijg ik iemand die zegt dat de m-code niet geblokkeerd is want dat staat niet in de computer. Het enige wat ze wist wat ik kon doen was de telefoon blokkeren, anderhalve week w88 en opnieuw aanmelden... Dit is toch gelul of niet. Ik moet toch gewoon een nieuwe m-code kunnen krijgen? 6x alles uitgelegd, maar ze wilde geen nieuwe m-code geven.
Er staat dan m-code geblokkeerd, raadpleeg handleiding.
In de handleiding staat bel 0900-1958 voor een nieuwe m-code.
Ik bellen, eerst 20 min w88, dan krijg ik iemand die zegt dat de m-code niet geblokkeerd is want dat staat niet in de computer. Het enige wat ze wist wat ik kon doen was de telefoon blokkeren, anderhalve week w88 en opnieuw aanmelden... Dit is toch gelul of niet. Ik moet toch gewoon een nieuwe m-code kunnen krijgen? 6x alles uitgelegd, maar ze wilde geen nieuwe m-code geven.
Ik heb 2x m'n saldo gecheckt ermee. Was hopelooos traag en ik kan geen overschrijvingen zien ermee. Dan is de girofoon sneller, goedkoper en biedt meer informatie.
Overschrijven naar een andere rekening? Doe ik niet. Ben gierig
Overschrijven naar een andere rekening? Doe ik niet. Ben gierig
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb laatst geld overgemaakt naar een andere rekening met dat m-bankieren. Ik vond het heel langzaam gaan. Gelukkig hebben ze de informatie invoer beperkt gehouden zodat je niet nog langer een dure wap-verbinding open hebt staan. Het geld was heel snel overgemaakt, het gebeurd volgens mij zelfs 'on the fly' zoals ze dat zo leuk noemen. Het kan handig zijn mocht je snel geld naar iemand over willen maken en je komt voorlopig niet thuis...anders gebruik ik gewoon het oude vertrouwde girotel.
Dat is uiteraard overzichtelijker en is ook behoorlijk snel.
Pagina: 1