Is de apple Xserve nog in gebruik en iets waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OtisRyp
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 29-08-2023
Beste

Ik heb hier thuis nog een apple Xserve liggen en vroeg me af of deze nog ergens gebruikt worden en of ze dus nog iets waard zijn?

Met vriendelijke groeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vC6_VlAGlMJkn9ZyidWO6kL9wA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyCkkDUJkbXOVpBwWkthBplI.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met de huidige energieprijzen, de enorm verbeterde rekencapaciteiten van de huidige processoren, de niet meer ondersteunde MacOS Server versies en nog wat verouderde dingen... Als het je hobby betreft is het prima, als productiemachine zou ik deze links laten liggen. Wat de gek er voor geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Het geriatrische platform is eigenlijk nergens meer in productie, en macOS Server is in zijn geheel end of life verklaard, dus er is geen meerwaarde meer voor deze machines, zeker niet als het nog een oudere Xserve is dan de 2009 met socket 1366.

Voor de hobby wellicht leuk, maar geen monetaire waarde meer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Taxaties doen we niet op GoT, omdat je vaak prima zelf de waarde van (oude) hardware kunt bepalen door te kijken op V&A, Marktplaatst en andere plaatsen. Zie ook Howto: prijsbepaling (oude) hardware Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.