Goedkoopste SimOnly wordt uiteindelijk een duur abonnement?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-08 00:18
Bij de goedkoopste SimOnly abonnement betaal je de meeste buitenbundel (domme) prijs?

Een van de ex medewerkers van een SimOnly provider heeft gezegd dat het meeste (70%) geld in SimOnly abonnementen wordt verdient door de hoge buitenbundel kosten. Een ex medewerkers heeft gezegd dat ze dat intern ‘’dom geld’’ noemen. De klanten die denken dat ze de goedkoopste SimOnly abonnement kiezen, zijn uiteindelijk de meeste en grootste ‘’dom geld’’ betalers. En de ex medewerker zegt dat providers ook nooit boven de €30 euro laten lopen, omdat ze weten als de factuur te hoog wordt dat klanten dan rechtszaken gaan aanspannen.
Buiten de bundel kosten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OT5RuATpCzn-_vUTku_hC254X9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xzjE3qjzIeGHR5ICb8xBDG4U.jpg?f=user_large

Waarom hanteren de providers de boven betaalde bundel eenheid, daarna buitenbundel per eenheid tarief van de Bundel als volgt?
Bijvoorbeeld bij BEN:
Bij Ben kost 200 min €5. Dus €5 / 200 min = €0.025 cent per buiten bundel tarief ?
Bij Ben kost 2GB €4. Dus €4 / 2048 MB = €0.002 cent per buiten bundel tarief ?
De provider heeft toch de minimum bundel prijs ontvangen?
Bij wie moet jij hierover klacht indien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:09
Hadden ze maar een plafond in moeten stellen. Wanneer je dat niet doet, weet je nooit helemaal zeker wanneer je over je bundel heen gaat en neem je zelf het risico dat je er een keertje overheen gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:50
Daarom ben ik weg bij Simyo. Daar kun je geen dataplafond instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:14
Ik zou een Amerikaanse rechtbank proberen, in Nederland gaan ze er namelijk niet in mee.
Het is vanaf moment 0 duidelijk hoeveel gb er in je bundel zit. Dat je zelf een foute inschatting maakt is toch niet hun fout?

Dat is als een fiets kopen om naar je werk te rijden,maar je werk is 100 km verderop. Dan pak je een taxi en declareer je de kosten bij de fietsenmaker natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58
Dchen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:09:
Bij de goedkoopste SimOnly abonnement betaal je de meeste buitenbundel (domme) prijs?

Een van de ex medewerkers van een SimOnly provider heeft gezegd dat het meeste (70%) geld in SimOnly abonnementen wordt verdient door de hoge buitenbundel kosten. Een ex medewerkers heeft gezegd dat ze dat intern ‘’dom geld’’ noemen. De klanten die denken dat ze de goedkoopste SimOnly abonnement kiezen, zijn uiteindelijk de meeste en grootste ‘’dom geld’’ betalers. En de ex medewerker zegt dat providers ook nooit boven de €30 euro laten lopen, omdat ze weten als de factuur te hoog wordt dat klanten dan rechtszaken gaan aanspannen.
Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@Dchen
Wat wil je nu met dit topic bereiken?
Er zullen altijd mensen blijven die niet goed op dit soort zaken letten en daar wordt aan verdiend. Wist je vooraf bij het afsluiten van je abbo.
Heb zelf Simyo omdat ik perse KPN als netwerk wilde (werk is vodafone, dus kleinere kans dat beide netwerken eruit liggen) Data gaat via werk simkaart, bellen en sms via Simyo (onbeperkt dus 0 risico).

Enige partij waarbij je mogelijk iets kan bereiken is een consumentenprogramma zoals Radar of Kassa.

Waarom hanteren de providers de boven betaalde bundel eenheid, daarna buitenbundel per eenheid tarief van de Bundel als volgt?

De provider heeft toch de minimum bundel prijs ontvangen?
Het antwoord is simpel, marktpartijen willen geld verdienen en dat doen ze op deze manier. En dat mag nog gewoon in NL.

[ Voor 54% gewijzigd door chrisborst op 23-07-2023 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een ex medewerkers heeft gezegd dat ze dat intern ‘’dom geld’’ noemen.
Ze hebben geen ongelijk. Als je meer verbruikt dan in je abbo zit dat kost dat extra geld.

Wat is je vraag?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Reclame code commissie of de ACM waarschijnlijk. Het is vooral een kwestie van het verstoppen van kosten in de kleine lettertjes van het contract. Maar ik heb al ruim 20 jaar alleen maar SimOnly abonnementen en heb hier nog nooit een issue mee gehad omdat ik mezelf de vraag stel: Waarom is dit contract zo goedkoop en de concurrentie zoveel duurder? Als je de kleine lettertjes leest wordt het wel duidelijk. Ik laat de goedkoopste abonnementen daarom links liggen want ik wil voorspelbare kosten, die niet uit de klauwen lopen als je even niet oppast, en let niet alleen maar op het vaste maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Een klacht, probeer ACM.
Maar eh, een klacht over wat precies? Het feit dat je getekend hebt voor iets wat je niet gelezen hebt?
Kan me overigens voorstellen dat dit het verdienmodel is van de goedkoopste abonnementen. Binnen bundel verliezen ze net niks, de winst komt uit het buiten de bundel gebeuren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Vooral iets voor de mensen die niet goed opletten. Daar in tegen heb ik ook wel mensen gezien met een heel duur onbeperkt abonnement. Omdat ze geen onverwachte kosten willen. Om daar vervolgens maar een fractie van te gebruiken. Op jaar basis was het waarschijnlijk goedkoper geweest om een veel kleiner abonnement te nemen en er 1 keer in het jaar over heen te gaan.

In plaats van alleen te klagen is het misschien ook een idee om de providers te vermelden waar je niet zomaar buiten je bundel terecht kan komen? Een voorbeeld daarvan is hollandsnieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik begrijp de discussiewaarde van dit topic niet zo goed. Simonly is nog steeds een hele interessante keuze voor veel mensen als je niet buiten je bundel raakt. Doe je dat wel dan ja, het zal wel duur zijn net zoals water nat is maar je hebt zelf nog steeds de volledige controle over je eigen belgedrag.

Sommige sim-only abo's hebben zelfs bellen en sms'n gratis dus dan hoef je eigenlijk alleen op je data te letten en de meeste providers bieden daar tools voor, sommige telefoons/Android geloof ik ook.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Bij Simpel en Youfone kan je een veiligheidsnet kopen voor 50 cent p/m.
Gaat je bedrag niet boven een tientje uit.

En in veel gevallen kan je voor ene gereduceerd tarief buiten bundel bundels aankopen.

Maar waarom zou je een klacht moeten indienen? Heb je zelf schade ondervonden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
vooral voor data is dit vervelend. veel providers, voorla ook de goedkoopste(volgens mij op dit moment 50+ mobiel) hebben onbeperkt bellen en smsssen. daar heb je dus geen problemen mee. maar data blijft opletten, danwel met een limiet die je zlef op je telefoon instelt danwel met een (helaas betaald) plaffond bij de provider. in feite vind ik dat principe ook stom, je moet betalen om de provider te weerhouden van absurde tarieven rekenen.
Ik gebruik daarom voor data eigenlijk nooit providers waarbij de data gewoon doorloopt. voor beleln gebruik ik nu simpel, vanaf 7 augustus 50+mobiel, voor data l-mobi zolagn het kan(ze hebben nu even geen bundels) en lyca in de tussentijd ott l-mobi weer met iets komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

ik zie het probleem niet zo.
Je moet gewoon even goed kijken wat je verbruik is.
Soms is 0,50 betalen voor een limiet goedkoper dan het duurdere abbo nemen.

Als je gemiddeld 4gb gebruikt en een 5gb limiet hebt.
waarom dan een duurder 8gb abbo nemen bv.

Zoveel opties om dit in de gaten te houden, monitoren etc.
Enige wat mogelijk vervelend kan zijn is dat je telefoon wat anders meet dan de provider.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Dit is toch gewoon algemene kennis? Dit weet toch iedereen?

Bij wie moet je een klacht indienen? Bij jezelf, jij hebt het abonnement afgesloten, met de voorwaarden die daar bij horen.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 23-07-2023 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En waarom slaat dit alleen op de sim only?

Ook met toestel heb je abonnementen met dure buiten de bundel tarieven...

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Josk79 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:37:
Daarom ben ik weg bij Simyo. Daar kun je geen dataplafond instellen.
Kan je toch gewoon op je telefoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik maandelijks meer gas en electra verbruik dan mijn voorschotbedrag moet ik ook "buiten de bundel" gewoon mijn verbruik betalen. Als ik een private lease auto meer gebruik dan afgesproken in het contract moet ik ook "buiten de bundel" betalen.

Dit is toch niet anders dan eender welke andere abonnementsvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Ik weet niet of dat 100% betrouwbaar is. En om dan maar 90% als limiet in te stellen in de hoop dat het dan wel goed gaat heb ik liever een provider met deze mogelijkheid. Stukje gemoedsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Dat alle Simonly providers een eerlijk tariferingssysteem gebruiken, zoals volgt:

Bij Ben abbo. kost 200 min €5, dus €5 / 200 min = €0.025 per buiten bundel tarief.
Bij Ben abbo. kost 2GB €4, dus €4 / 2048 MB = €0.002 per buiten bundel tarief.

Dit lijkt inderdaad een eerlijk tarief?
chrisborst schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:46:
@Dchen
Wat wil je nu met dit topic bereiken?
Er zullen altijd mensen blijven die niet goed op dit soort zaken letten en daar wordt aan verdiend. Wist je vooraf bij het afsluiten van je abbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Androids ja, IPhone nee. En die laatste eten meer data dan je lief is als je niet van alles uitzet.

Been there done that, got a teenage daughter who wanted really, really an Iphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Dchen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:01:
Dat alle Simonly providers een eerlijk tariferingssysteem gebruiken,
Al vragen ze een tientje per MB, wat is eerlijk?

Een prijs die jij wilt betalen, ook als je de kleine lettertjes niet leest?

Als de tarieven bij een provider je niet aanstaan, dan zoek je toch gewoon een andere?

Als je regelmatig buiten je bundel komt, dan verhoog je toch gewoon je bundel?
Ik hoef hier helemaal geen klacht over in te dienen, maar als jij een klacht wilt indienen, ga je gang. Ik denk alleen niet dat het veel gaat uithalen, want als je je klacht even duidelijk verwoordt als hier wordt ie niet heel erg serieus genomen, ben ik bang ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Dchen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:01:
Dat alle Simonly providers een eerlijk tariferingssysteem gebruiken, zoals volgt:

Bij Ben abbo. kost 200 min €5, dus €5 / 200 min = €0.025 per buiten bundel tarief.
Bij Ben abbo. kost 2GB €4, dus €4 / 2048 MB = €0.002 per buiten bundel tarief.

Dit lijkt inderdaad een eerlijk tarief?
[...]
Providers houden er ook rekening mee dat mensen een deel van hun bundel niet gebruiken.
Ik heb bijvoorbeeld een bundel van 120min (kleinste optie) en 6GB. Maar ik gebruik de meeste maanden maar 2GB. Ik heb deze bundel omdat ik misschien 2 maanden/jaar over de 3GB heen ga, en dat was de kleinere maat. Die 4GB die ik niet gebruik zijn gratis geld voor mijn provider. Als buiten de bundel net zoveel kost als binnen de bundel neemt iedereen een veel kleinere bundel.

Er mag wel iets van een bovengrens aan komen. Want een tarief buiten de bundel die 50x zo hoog is als binnen de bundel is ook erg krom. Dat wordt overigens pas erg als je in het buitenland per ongeluk mobiel internet gebruikt (buiten de EU). €4/MB is dan geen uitzondering.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:28
Barrycade schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:05:
[...]

Androids ja, IPhone nee. En die laatste eten meer data dan je lief is als je niet van alles uitzet.

Been there done that, got a teenage daughter who wanted really, really an Iphone :(
Instellen dat als de bundel op is, je internet “onbeperkt” en traag is.

Een familielid van mij heeft zo’n issue, net voor het einde van de maand is de bundel op.

Dan maar 64kbps “onbeperkt” (met een reden) als de bundel op is, meteen ook geen extra kosten en voor chat en mail is dat voldoende.

En qua Android, ik heb mijzelf vroeger aangeleerd om de cap ongeveer 100mb lager in te stellen dan mijn bundel, omdat het data verbruik volgens de provider vs Android niet altijd exact overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:40
Volgens mij is dit het verdienmodel van beide abonnementsvormen
DE budget merken verdienen geld aan mensen die er toch een keer overheen gaan.
De onbeperkte abonnementen (van duurdere merken) leveren je een stukje rust / garantie dat je een vast bedrag kwijt bent ongeacht je gebruik.
Zelf gebruik ik bijvoorbeeld tussen de 10 en 30 gb per maand. Mijn telefoon heeft geen mogelijkheid om dataverbruik te beperken. Ik zou misschien een abonnement kunnen nemen bij iets als Simyo (grootste optie 24 gb) maar dan zou ik constant moeten opletten op mijn verbruik. Ik betaal liever iets meer voor de garantie dat het altijd werkt en blijft werken. De opties die stoppen nadat de bundel op is voldoen dan weer niet aan mijn andere eisen (eSim).

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Je krijgt bij Simyo gewoon sms-jes als je voor 80% en voor 100% je bundel hebt verbruikt. Ik zie het probleem niet :) Ze zijn goedkoop en hebben ook voor bestaande klanten vaak goede aanbiedingen om je bundel te upgraden onder dezelfde prijs, of soms zelfs lager.

Dat zou Ziggo eens moeten doen met TV en internet :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pagani schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:37:
Als ik maandelijks meer gas en electra verbruik dan mijn voorschotbedrag moet ik ook "buiten de bundel" gewoon mijn verbruik betalen. Als ik een private lease auto meer gebruik dan afgesproken in het contract moet ik ook "buiten de bundel" betalen.

Dit is toch niet anders dan eender welke andere abonnementsvorm?
Appels en peren. Gas en electra blijft per kuub of kwh evenveel kosten, of je nu binnen het voorschotbedrag blijft of niet, maar bij bellen en data schiet de prijs per minuut of mb vaak omhoog zodra je buiten de bundel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Dido schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:13:
[...]
Al vragen ze een tientje per MB, wat is eerlijk? een eerlijk tarief is zoals ik boven heb genoemd. Of automatisch naar volgende bundel. Stel je een Ben 2GB abbo voor €4,50 hebt en als die maand 2,22GB hebt verbruiklt dat de bundel automatisch overschakelt naar de eerst volgende beschikbare bundel. Dat is in dit geval 5GB voor €5. dan betaal je maar €0,50 meer .Dit lijkt mij wel eerlijker voor de consument ipv €0,10 per MB bij Ben (+/-200MBx€0.10 = €20)

Een prijs die jij wilt betalen, ook als je de kleine lettertjes niet leest? Lees jij alle voorwaarden waar je mee akkoord gaat? Bijna 80% van de klanten leest de voorwaarden niet,
Ik heb uitgezocht, dat moet bij ACM. ACM moet zorgen dat een nieuw spel regel komt. zodat

[ Voor 22% gewijzigd door Dchen op 23-07-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Je schetst het ook alsof het heel onverwachts gebeurd, maar zoals iemand anders ook al zei, je krijgt gewoon berichten dat de bundel bijna op is, en/of je kan het gewoon in een app zien.

Je tekent een contract. Dat contract niet goed lezen/kennen is geen excuus. Het is ook niet echt vergelijkbaar met algemene voorwaarden, dat is toch echt wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58
Dchen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:10:
[...] Lees jij alle voorwaarden waar je mee akkoord gaat? Bijna 80% van de klanten leest de voorwaarden niet,
Ik heb uitgezocht, dat moet bij ACM. ACM moet zorgen dat een nieuw spel regel komt. zodat
Maar wat is nou je bron? Waar haal je die 80% vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik geloof wel dat meer dan 80% niet door de hele voorwaarde heen gaat. Maar het feit dat je een hoop meer buiten je bundel betaald, en als je wil weten hoeveel je even de tarieven moet bekijken, lijkt mij nou niet iets wat 80% niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Volgens mij klopt dat wel, maar gaat het over algemene voorwaarden. Waar je een heel boekwerk krijgt, en gewoon op oke klikt zeg maar. Daar zijn volgens mij ook wat rechtszaken over geweest, die zijn over het algemeen gewoon niet geldig.

Een contract is toch wel net even iets anders. Je hebt bewust voor dat contract gekozen, en bewust het contract ondertekend.

[ Voor 45% gewijzigd door WEBGAMING op 23-07-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
waarom is het zo moeilijk om 2GB bundel naar 5GB Bundel over te zetten?
Waarom moet die klant dan dom geld betalen?
Ik zie dit een macht misbruik
WEBGAMING schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:17:
Je schetst het ook alsof het heel onverwachts gebeurd, maar zoals iemand anders ook al zei, je krijgt gewoon berichten dat de bundel bijna op is, en/of je kan het gewoon in een app zien.

Je tekent een contract. Dat contract niet goed lezen/kennen is geen excuus. Het is ook niet echt vergelijkbaar met algemene voorwaarden, dat is toch echt wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dchen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:01:
waarom is het zo moeilijk om 2GB bundel naar 5GB Bundel over te zetten?
Waarom moet die klant dan dom geld betalen?
Ik zie dit een macht misbruik

[...]
Omdat het gewoon helemaal niet moeilijk is? Waar heb je het over.

Dat kan je 9 van de 10 keer gewoon met een paar klikken aanpassen in een app, of je belt de klantenservice een keer, en word het ook zo aangepast.

10 jaar geleden was dat lastig(er), tegenwoordig echt niet meer.

Tenzij je natuurlijk een abonnement bij een telefoon hebt afgesloten, dan hoort het ook gewoon bij de aflossing van de telefoon. Dan kan het wel eens wat lastiger zijn. (al zal een hoger maandbedrag afspreken dan natuurlijk ook vrijwel nooit een probleem zijn)

Maar dit topic gaat als het goed is over sim only, dan is het eigenlijk altijd vrij SIM...pel. Ha! :+

Macht misbruik. Je bedoelt de macht waar je zelf voor getekend hebt? 8)7 Dit soort argumenten helpen je echt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 23-07-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Ja klopt, Waarom kan dit de providers niet doen?
WEBGAMING schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:05:
[...]
Omdat het gewoon helemaal niet moeilijk is? Waar heb je het over.
Dat kan je 9 van de 10 keer gewoon met een paar klikken aanpassen in een app, of je belt de klantenservice een keer, en word het ook zo aangepast.
10 jaar geleden was dat lastig(er), tegenwoordig echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat doen ze ook gewoon, precies zoals ik ook al zeg in mijn reactie. (je kan het gewoon heel simpel zelf aanpassen bedoel ik dan)

Ohh, maar jij bedoelt echt dat de provider dat voor je moet doen?

Ja, en waarom strikken ze mijn veters ook niet? Mijn tanden poetsen heb ik ook altijd moeite mee, dat mogen ze ook wel doen. 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door WEBGAMING op 23-07-2023 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Dchen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:33:

[...]
Waarom zou de provider voor jouw moeten bepalen welk abonnement je krijgt? Dat zou pas machtsmisbruik zijn.

Die keuze ligt bij jezelf, evenals een contract met bepaalde voorwaarden waar je zelf wel of geen krabbel onder zet.

Je hebt schijnbaar geen zin om te allen tijde te betalen voor een duurder abbo, waarom denk je dan wel te allen tijde recht te hebben op de op dat moment voor jouw (toevallig) voordeligste abonnementsvorm?

Iets met wel de lusten maar niet de lasten. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]
Ah jij wil betalen voor de goedkoopste verzekering zonder brandschade en als er dan wel een keer brand is automatisch een verzekering met brand dekking krijgen?

Maar het is een interessant voorstel dat je hebt, maar de aanbieders hebben dit al. Als je niet meer dan je bundel gebruikt is het goedkoop en anders betaal je meer.

En vaak mag je naar een andere bundel per maand, maar niet achteraf, zie mijn voorbeeld van de brandverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Barrycade schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:02:
[...]

Ah jij wil betalen voor de goedkoopste verzekering zonder brandschade en als er dan wel een keer brand is automatisch een verzekering met brand dekking krijgen?
Ja natuurlijk. En dat wil iedereen natuurlijk wel. Maar zo werkt het gewoon niet, en dat begrijpen de meeste mensen gelukkig ook gewoon.

Eigen verantwoordelijkheid gaat wel echt een dingetje worden voor de jongeren van tegenwoordig. Dat snappen ze naar mijn idee echt niet meer.

En zoals @D4NG3R ook al zegt, alle lusten, maar geen enkele lasten. Dan word het ineens onrechtvaardig. Dat is niet hoe het werkt.

Laten we maar hopen dat die mensen er ook weer uit groeien, maar ik heb eigenlijk geen goede hoop.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 24-07-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen

Waarom kan het bundel niet automatisch aanpassen naar de klant verbruikt ?

D4NG3R schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:47:
[...]Waarom zou de provider voor jouw moeten bepalen welk abonnement je krijgt? Dat zou pas machtsmisbruik zijn.
Die keuze ligt bij jezelf, evenals een contract met bepaalde voorwaarden waar je zelf wel of geen krabbel onder zet.
Je hebt schijnbaar geen zin om te allen tijde te betalen voor een duurder abbo, waarom denk je dan wel te allen tijde recht te hebben op de op dat moment voor jouw (toevallig) voordeligste abonnementsvorm?
Iets met wel de lusten maar niet de lasten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat een provider niet voor jou kan bepalen wat jij wilt gebruiken en al helemaal niet hoeveel je daar maximaal aan kwijt wilt zijn per maand. Als een provider dit automatisch voor je zou doen, kan het maar zo zijn dat jij een bundel krijgt terwijl je het financieel helemaal niet aan kan. Dat zul je dus zelf moeten bepalen voor jezelf, dat kan een provider niet. Bij Simpel kun je daarnaast overigens ook gewoon een plafond op kosten zetten. Daarmee kun je dus de kosten binnen de perken houden en heb je dus als consument meer grip op jouw eigen kosten. Of andere MVNO's dit ook aanbieden weet ik niet, ik heb zelf ooit 2 jaar lang de tweede lijns technische ondersteuning gedaan voor Simpel. :)

Overigens kan ik je ook bevestigen, dat Simpel niet via deze gebruikers het meeste geld verdienen, dus ik ben heel benieuwd waar je jouw statement uit de topic start vandaan hebt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2023 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nou, omdat je zoals je zelf ook al zegt, ze het vooral moeten verdienen van mensen die buiten de bundel bellen, smsen, of internet gebruiken.

Dat is het business model, zo simpel is het gewoon.
Jij had graag gehad dat ze zichzelf in de voet schoten? Zo werkt het natuurlijk niet.

Als je dan zelf zo stom bent om regelmatig over je bundel te gaan, is dat je eigen verantwoordelijkheid.

En ik wil die mensen ook eigenlijk niet zomaar stom noemen, ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Maar als het structureel gebeurt moet je gewoon ZELF je abonnement aanpassen. En als je dat dan niet doet, is het wel gewoon stom.

Ik heb bijvoorbeeld mijn belminuten onbeperkt ingesteld, omdat ik steeds met 5-10 euro over mijn bundel ging. Onbeperkt kostte me 5 euro, dus dat heb ik natuurlijk gewoon gedaan. Was ook in 2 seconden geregeld.

En inderdaad, een provider kan natuurlijk ook niet zomaar het incassobedrag aanpassen. En dat is maar goed ook.

Waarom staat alles in vage quotes?

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 24-07-2023 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Dchen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:03:

Waarom kan het bundel niet automatisch aanpassen naar de klant verbruikt ?

[...]
Omdat je dan mensen krijgt die gaan klagen, 'Provider X heeft zomaar mijn abonnement verhoogd zonder mijn medeweten, waar kan ik een klacht indienen!!!!!!!!!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen

Denk je dan wel dat financieel wel haalbaar is als ik €0.10 per MB betaal?, of Providers stoppen met het buitenbundel te facturen. omdat buiten bundel is duurder

CH4OS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:10:
[...] Als een provider dit automatisch voor je zou doen, kan het maar zo zijn dat jij een bundel krijgt terwijl je het financieel helemaal niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dchen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:18:

Denk je dan wel dat financieel wel haalbaar is als ik €0.10 per MB betaal?, of Providers stoppen met het buitenbundel te facturen. omdat buiten bundel is duurder

[...]
Man man. Je kan gewoon zelf bepalen om dat niet te doen. Gewoon niet over de bundel gaan, waar je een CONTRACT voor afgesloten hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 24-07-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen

Hoe kunnen de providers dan wel een bedrag aanpassen die buitenbundel verbruikt bedrag bijkomt ?

WEBGAMING schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:12:
En inderdaad, een provider kan ook niet zomaar het incassobedrag aanpassen. En dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dchen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:20:

Hoe kunnen providers dan wel een bedrag aanpassen die buitenbundel verbruikt bedrag bijkomt ?

[...]
Dat is dan ook geen incasso, dat word altijd achteraf berekend. Zoek eerst een keer op wat incasso betekent voordat je reageert.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 24-07-2023 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dchen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:18:
Heel simpel: nee. De kostprijs voor dataverkeer bij een MVNO is een stuk hoger dan dat, dus voor een dubbeltje per MB zal je nooit krijgen.

De provider in wat jij afneemt via de provider. Alles daarboven, is ook voor hen een meerprijs en moeten zij ook betalen. Feitelijk zeg je maandelijks tegen een provider: regel X belminuten, met Y SMSjes en Z dataverkeer. Zij kopen dat in voor je, tegen de prijs die zij met jou afgesproken hebben. Als jij er vervolgens overheen gaat, gaan zij ook buiten de bundel en worden er ook aan hen kosten doorberekend. Omdat jij die kosten hebt gemaakt, zal jij die uiteindelijk ook betalen moeten.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2023 01:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dchen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:20:
]Hoe kunnen de providers dan wel een bedrag aanpassen die buitenbundel verbruikt bedrag bijkomt ?

[...]
Hou eens op het headers te gebruiken, komt nogal stampvoeterig over.

Welkom in de echte wereld.

Als je een afspraak hebt over maximale afname en je gaat er overheen betaal je meer. Dat is niet alleen zo bij telecom providers, maar in zo'n beetje elke bulk business (wat deze providers ook zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

@Dchen het constante gebruik van headers en andere schreeuwerige tekst helpt je standpunt niet, dus laat dat gewoon achterwege.

Waarom vind jij dat de telco hier voor jouw de verantwoordelijkheid zou moeten nemen? En waarom wil je die verantwoordelijkheid zelf niet nemen door te letten op je datagebruik, deze te limiteren in de app van de telco of in je telefoon zelf, of simpelweg een duurder abonnement te nemen zodat je niet buiten je bundel gaat?

Je kan wel boos worden op je telco, je kiest er zelf voor een te kleine bundel te nemen en/of hier overheen te gaan. Neem dan een grotere bundel.

Of nog beter; stem met je portemonnee en ga naar een telco welke wel werkt zoals jij dat graag wil, alleen kan ik je alvast verklappen dat er geen enkele is die dat doet.
WEBGAMING schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:03:
Eigen verantwoordelijkheid gaat wel echt een dingetje worden voor de jongeren van tegenwoordig. Dat snappen ze naar mijn idee echt niet meer.
offtopic:
Een gebrek aan zelfverantwoording bij jongeren een ding van alle tijden. Ik zie het echter met de dag ook meer voorkomen bij "ouderen", inclusief mensen ver voorbij de 40.. Zaken waar we het 20 jaar geleden nog van vonden dat je zelf rekening mee moest houden worden nu door jan en alleman met alle liefde afgeschoven op een ander. :/

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2023 08:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:41
Ik had dit ooit eens een keer mee gemaakt bij Simpel 2011-2012. Ik nam een abonnement zonder bij stil te staan of het bij mij paste. Ik dacht wat goedkoop €5 per maand. Sim-Only €5,- per maand bellen + internet. Op aanrader van iemand die zei dat is erg goedkoop en die was ook bij Simpel voor €5 per maand. Waarom nemen jullie steeds dure abonnementen? Ik kwam per maand echt uit tussen €40-80 per maand uit. Het was ongelooflijk dat dit mij overkwam.

Ik heb toen na 1 jaar mijn Sim-Only abonnement afgekocht en ben terug gegaan bij T-Mobile en had nooit extra kosten. Het was mijn eigen schuld door niet goed te bedenken dat ik meer nodig heb. Tegenwoordig heb ik Unlimited bij T-Mobile voor €25 per maand en dat ik zorgeloos kan gebruiken zonder limieten.

Tegenwoordig krijg je bij Simpel 14GB + onbeperkt bellen voor maar €10 per maand, erg aantrekkelijke deal. Maar met die ervaring blijf ik gewoon bij T-Mobile met Unlimited met alles onbeperkt. Ik vind €25 per maand helemaal niet duur en het valt reuze mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Van der Berg op 24-07-2023 09:09 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:25
Je hebt ook providers waarbij je niets extra hoeft te betalen als je buiten je bundel gaat, maar dan word wel je internetsnelheid flink beperkt als je over je bundel heen gaat.
Bij mijn abonnement bij KPN is dat wel het geval ten minste.

Je hebt natuurlijk wel zelf de keuze bij welke provider je een abonnement neemt.
De voorwaarden zijn vooraf bekend.

Of je neemt een bundel met een onbeperkte data, dan zit je altijd goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:49
Waarom zou hier überhaupt discussie over zijn? Je sluit een abonnement (overeenkomst) af, met vooraf bekendgemaakte voorwaarden. Zowel afnemer als aanbieder zijn daaraan gebonden en de consequenties bij het overschrijden van deze voorwaarden zijn van tevoren bekend bij beide partijen.

Als afnemer ben je wat mij betreft volledig zelf verantwoordelijk voor het monitoren van je eigen verbruik, als je daar niet mee om kunt gaan neem je maar een prepaid kaartje.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:41
Slappyjoez schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:10:
Waarom zou hier überhaupt discussie over zijn? Je sluit een abonnement (overeenkomst) af, met vooraf bekendgemaakte voorwaarden. Zowel afnemer als aanbieder zijn daaraan gebonden en de consequenties bij het overschrijden van deze voorwaarden zijn van tevoren bekend bij beide partijen.

Als afnemer ben je wat mij betreft volledig zelf verantwoordelijk voor het monitoren van je eigen verbruik, als je daar niet mee om kunt gaan neem je maar een prepaid kaartje.
Of een Unlimited abonnement zoals ik, voor een genadeloos lage prijs van €25 per maand.

Met prepaid maakt dat echt geen verschil met een Unlimited abonnement van vijfentwintig per maand. Bij Unlimited heb je er geen omkijken naar.

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 24-07-2023 09:14 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Niemand?

Je bent zelf akkoord gegaan met deze voorwaarden. De providers die je laat zien zijn heel selectief de goedkope/budget providers, en dan lever je in op belkwaliteit en voorwaarden.

Je kunt tegenwoordig voor twee tientjes in de maand onbeperkt bellen en internet hebben bij de echte providers, waarom zou je nog zo'n reseller/budgetprovider gebruiken?

Hoe dan ook, dit is allemaal duidelijk gecommuniceerd in de voorwaarden, dus je hebt geen recht van klagen als je daar mee in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Van der Berg schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Of een Unlimited abonnement zoals ik, voor een genadeloos lage prijs van €25 per maand.

Met prepaid maakt dat echt geen verschil met een Unlimited abonnement van vijfentwintig per maand. Bij Unlimited heb je er geen omkijken naar.
Jij bent dan ook het lichtend voorbeeld (met wellicht TS) waar deze abonnementen niet voor werkt.
Maar voor 25 euro hebben wij hier 3 abbo's en niemand die ooit over zijn of haar bundel is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Goed ik denk dat alles nu wel gezegd is en er wordt alleen in cirkeltjes gepraat. Aangezien ook de toon er niet gezelliger op wordt, doe ik hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.