Kan renovlies tegen butsen? Kids/ stofzuiger.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franconato
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-07-2023
Heeft iemand ervaring met renovlies?

Ik ben benieuwd hoe goed het tegen butsen kan. Wij hebben een gestucte muur en inmiddels ziet de onderkant er al niet meer uit door beschadigingen van kids of stofzuiger. Wat kunnen we het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Die butsen komen daar ook gewoon in. Bron: ervaringsdeskundige in vergelijkbare situatie ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:01
Renovlies is eigenlijk geen beschermlaag, maar een egalisatie...
Mijn beste tip: kijk komende 10 jaar eventjes andere kant op, want wat je ook doet kinderen blijven kinderen, zelfs in een betonnen bunker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:28

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Franconato schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:54:

Ik ben benieuwd hoe goed het tegen butsen kan. Wij hebben een gestucte muur en inmiddels ziet de onderkant er al niet meer uit door beschadigingen van kids of stofzuiger. Wat kunnen we het beste gebruiken?
Tegen stofzuigers hebben ze plinten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:50
Een gestucte muur kun je makkelijker repareren dan een muur met renovlies, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:50

Sebazzz

3dp

Het lijkt mij juist dat je op renovlies minder snel beschadigingen ziet (het is gewoon structuurbehang toch?).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat voor kinderen heb je dan?

Die van ons hebben wel eens een keer op de muur getekend toen ze net konden lopen, maar er is verder echt geen schade ontstaan, dan moeten ze wel heel lomp zijn.
Zoals al gezegd zou een stofzuiger ook je muur niet moeten raken want daar zit als het goed is een plint voor op die hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 14:39
Ervaring met beide hier. Eerst renovlies, nu stucwerk (met hoge plinten). Renovlies kan wat meer hebben voordat er beschadigingen komen omdat het zachter is en een klein beetje meegeeft. Maar als het eenmaal beschadigd is, is het lastig te repareren. Ik zou je stucwerk gewoon repareren en opnieuw schilderen. Of lambrisering tot 1,5m nemen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

paQ

Franconato schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:54:

beetje bijsmeren met stucpasta en goeie latex kopen in een blik van 1 liter.... rol rol... klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45F2yKpOFUyePr-lj4x4k2wsQM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlaXgFM6lOC00x73KtnJd2T0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbhAQPyepo0iANfzs3nEzN6eliI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AF8EjRvFhJMNCzxnXSrLklj5.jpg?f=fotoalbum_large
net aangebracht dus nog nat

[ Voor 46% gewijzigd door paQ op 23-07-2023 18:16 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kort antwoord: hangt van de onderliggende muur af.
Buts jij met een deurklink regen de muur in de stuc, zul je dat zien (want gips is zacht). Heb je gipsblokken onder je renovlies zitten: idem (bron: de deuk in de muur hier in de woonkamer :P)

Stucwerk strak herstellen kan. Renovlies strak herstellen ook. Stucwerk moet je plamuren en dan texen. Renovlies is uitsnijden, plamuren, nieuw vlies er op lijmen en dan texen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1