Juiste aansluiting voor coax kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 08:42
Wij zitten midden in een verhuizing en ik probeerde vanavond onze Delta kabelinternet modem aan te sluiten. Nu hebben we in ons nieuwe huis een oude aansluiting zitten, zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uhj4UYZtcRM1Fmt1kW0n-burQYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WX8KgIxGaGl9UmH98GoQUEgM.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik hier mijn modem op aansluiten, of heb ik daar nog wat anders voor nodig? Ik heb wel zo'n splitter liggen, maar heb het hiermee nog niet werkend gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fvusZR3Wk06q_ly0uptwI3OPsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQVORUCFrs7RrTJEqL699PJl.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via zekerz op 23-07-2023 21:07)

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Een oude aansluiting, vernieuwen (altijd door monteur) kun je regelen via de klantenservice. Je krijgt er dan ook een moderne tv/data splitter bij. Dit is erg aan te raden.

Voor nu:
Staat er signaal op je aansluiting? (Heb je beeld op tv ?)
Past die mcp03 op je aansluiting? zo ja er op steken en je modem aansluiten op de modemuitgang. (en dan geduld hebben, het klopt dan niet echt qua signaal en ds/us split waarschijnlijk, maar misschien net genoeg dat je iets van verbinding hebt. )

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Een oude aansluiting, vernieuwen (altijd door monteur) kun je regelen via de klantenservice. Je krijgt er dan ook een moderne tv/data splitter bij. Dit is erg aan te raden.

Voor nu:
Staat er signaal op je aansluiting? (Heb je beeld op tv ?)
Past die mcp03 op je aansluiting? zo ja er op steken en je modem aansluiten op de modemuitgang. (en dan geduld hebben, het klopt dan niet echt qua signaal en ds/us split waarschijnlijk, maar misschien net genoeg dat je iets van verbinding hebt. )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die MCP03 pakt beide gaten van de aansluitdoos samen, zou moeten werken.
Denk alleen dat je met die oude troep nogal wat last van 4G instraling gaat krijgen. Kabelboer zou daar een nieuw AOP voor kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 08:42
Bedankt, ik ga inderdaad een monteur langs laten komen om het kastje aan te passen.