Kan je gnome-disks wipe afkappen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben op dit moment een 1TB ssd aan het wipen met gnome-disks, maar dat duurt inmiddels al twee uur en er staat me nog 5 uur te wachten. Niet echt normaal lijkt mij.

Dus mijn vraag, kan en mag ik deze gewoon afkappen? Of is dat niet slim?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ja moet gewoon kunnen. Je bent nu waarschijnlijk alle data aan het overschrijven met nulletjes. De meeste hedendaagse SSDs kun je ook gemakkelijker wipen door de encryptie sleutel te verwijderen en een nieuwe aan te laten maken.

Als je nu stopt ben je waarschijnlijk een groot deel van je data kwijt, maar ja, dat was je plan toch al, geen schade verder o.i.d. en dan een secure erase Googlen voor dit type/model SSD.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zou iets van een snelheid moeten staan waarmee het data aan het 'wissen' is. Had je voor het starten ook gekeken naar wat het zou gaan doen? Want een 10-pass met random data gaat natuurlijk een flink stuk langer duren dan een enkele pass met alleen maar nullen.

Was je de schijf aan het wipen omdat je de disk wilt verkopen? Kijk dan ook even voor de overall health van de schijf en of deze nog wel de performance haalt die het zou moeten halen.

Commandline FTW | Tweakt met mate