Aangezien ik tegenwoordig meer snap van zonnestroom dan PC componenten die die stroom weer opmaken...
Graag jullie inzichten
Ik heb, deels origineel uit 2013, deels geüpgraded in de loop der jaren:
De niet zo relevante dingen heb ik hier uitgelaten; voor diegenen die te nieuwsgierig zijn: inventaris: PC
Ik zoek een?
Upgrade set (CPU, GPU, Geheugen + wat er voor nodig is)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Behalve dat ik me een beetje gepiepeld voel over de waslijst aan prestatieverminderende patches voor beveiligingsissues in de 4790K... Dus ik kijk even naar een AMD systeem.
Wat is je budget?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik koop mijn PC's voor de lange termijn. Gaming is bijzaak, dus dat deel gaat zeker richting value-for-money.
Dus niet zo zeer een vast budget, wel een schuin oog naar redelijkheid.
Nou @Ronald, wat denk je zelf?
Ik heb de Corsair nu een een Kallax staan. En dat bevalt me prima. Echter... Mini-ITX en AM5 kost duur tegenwoordig. De ernstig onbekende Tecware case zou er in moeten passen en is mATX.
Verder heb ik het idee dat een klein beetje redelijke GPU niet in de 250D gaat passen. Dus zal het helaas afscheid nemen worden van deze verder prima case.
Moederbord zo uit review: 9 AMD B650-moederborden - Betaalbaar aan de slag met Ryzen 7000
Heeft het voor mij voldoende meerwaarde boven de voordeligere Great value opties... mogelijk niet... maar zogezegd: Ik koop mijn spul niet voor de korte termijn.
Vrij veel geheugen... served me well the past 25+ years...
Het moederbord staat op de QVL van G.Skill en heeft erg lage true latency... Asus vind het niet wederzijds.
Voeding voldoet wellicht? Voeding advies en informatie topic - Deel 34 (Ik heb dus een 'gold' uit die serie)
Die huidige Noctua koeler is misschien niet heel riant voor een 7700X, maar zou zonder uitvoeren van gekkigheden moeten voldoen.
Graag jullie inzichten
Ik heb, deels origineel uit 2013, deels geüpgraded in de loop der jaren:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed |
1 | Moederborden | ASUS Republic Of Gamers Z97 Maximus VII Impact |
1 | Videokaarten | ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 250D |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U9S |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16 |
1 | Voedingen | Super Flower Leadex Gold 750W Zwart |
1 | Solid state drives | Silicon Power P34A80 1TB |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB |
De niet zo relevante dingen heb ik hier uitgelaten; voor diegenen die te nieuwsgierig zijn: inventaris: PC
Ik zoek een?
Upgrade set (CPU, GPU, Geheugen + wat er voor nodig is)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Behalve dat ik me een beetje gepiepeld voel over de waslijst aan prestatieverminderende patches voor beveiligingsissues in de 4790K... Dus ik kijk even naar een AMD systeem.
Wat is je budget?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik koop mijn PC's voor de lange termijn. Gaming is bijzaak, dus dat deel gaat zeker richting value-for-money.
Dus niet zo zeer een vast budget, wel een schuin oog naar redelijkheid.
Nou @Ronald, wat denk je zelf?
# | Category | Product | Prijs |
---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 324,90 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 287,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition | € 409,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 224,52 |
1 | Behuizingen | Tecware Black Quad RGB mATX/mITX Gaming & B2B Chassis (Amazon ![]() | £ 89.99 |
Ik heb de Corsair nu een een Kallax staan. En dat bevalt me prima. Echter... Mini-ITX en AM5 kost duur tegenwoordig. De ernstig onbekende Tecware case zou er in moeten passen en is mATX.
Verder heb ik het idee dat een klein beetje redelijke GPU niet in de 250D gaat passen. Dus zal het helaas afscheid nemen worden van deze verder prima case.
Moederbord zo uit review: 9 AMD B650-moederborden - Betaalbaar aan de slag met Ryzen 7000
Heeft het voor mij voldoende meerwaarde boven de voordeligere Great value opties... mogelijk niet... maar zogezegd: Ik koop mijn spul niet voor de korte termijn.
Vrij veel geheugen... served me well the past 25+ years...
Het moederbord staat op de QVL van G.Skill en heeft erg lage true latency... Asus vind het niet wederzijds.
Voeding voldoet wellicht? Voeding advies en informatie topic - Deel 34 (Ik heb dus een 'gold' uit die serie)
Die huidige Noctua koeler is misschien niet heel riant voor een 7700X, maar zou zonder uitvoeren van gekkigheden moeten voldoen.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.