Recent is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en ik heb nog een discussie met de aannemer. Als het toilet beneden gebruikt wordt, dan zijn na een paar uur de voegen deels donkerder. Vloerverwarming kan het niet zijn, met de recente weken is die natuurlijk niet aan geweest en als we een paar dagen het toilet vermijden zijn de voegen ook netjes droog. Men heeft het toilet ook al van de muur af gehaald om te kijken of het erachter ergens lekt, maar dit is ook niet het geval. Ook heb ik zelf een toiletpapiertje onder de WC gelegd in het begin om te kijken of er tijdens gebruik bijvoorbeeld wat naar beneden loopt maar dat is het ook niet.
Nu na weken niets gehoord te hebben en regelmatig vragen wanneer ze het op komen lossen komt gister een mail binnen met de conclusie condensvorming en afgehandeld. Mij lijkt condensvorming erg sterk omdat het dauwpunt hierbinnen niet bepaald bereikt wordt. Ik ben er bang voor dat er wel een lekkage aanwezig is in de afvoer die later voor lelijke problemen kan gaan zorgen.
Zo ziet het er uit, afhankelijk van hoeveel het toilet beneden gebruikt wordt is het meer of minder donker:
Iemand ideeën wat het kan zijn? Of toch echt condensvorming?
Nu na weken niets gehoord te hebben en regelmatig vragen wanneer ze het op komen lossen komt gister een mail binnen met de conclusie condensvorming en afgehandeld. Mij lijkt condensvorming erg sterk omdat het dauwpunt hierbinnen niet bepaald bereikt wordt. Ik ben er bang voor dat er wel een lekkage aanwezig is in de afvoer die later voor lelijke problemen kan gaan zorgen.
Zo ziet het er uit, afhankelijk van hoeveel het toilet beneden gebruikt wordt is het meer of minder donker:
![]() |
|
Iemand ideeën wat het kan zijn? Of toch echt condensvorming?
[ Voor 7% gewijzigd door Takkeding op 22-07-2023 19:04 . Reden: Omlijnd waar het donkere zit ]