Over een tijdje krijgen we de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Het wordt behangklaar opgeleverd en we willen er het liefst zo snel mogelijk in (vanwege de huur die we nu betalen). We zijn van plan om alle muren eerst nog lichtjes op te schuren en vervolgens overal glasvlies/renovlies te behangen zodat we daarna kunnen sauzen.
Glasvlies
PS: Als je voorkeur hebt voor het één of het ander, dan hoor ik graag ook welk merk reno-/glasvlies fijn (of juist niet fijn) is.
Glasvlies
- Als je voorgelijmd glasvliesbehang gebruikt i.c.m. een waterbak, dan hoop ik dat we best snel (letterlijk) meters kunnen maken.
- Op lengte snijden van de banen wordt heel makkelijk door gebruik te maken van een waterbak.
- Maar daar hangt dan ook wel weer een prijskaartje aan. Daarnaast is al het voorgelijmde glasvliesbehang vaak óók gepigmenteerd. Daar staat dan vaak bij dat je nog maar één keer hoeft te sauzen (op zich heel fijn als je snel meters wilt maken). Ik vraag me alleen af in hoeverre dat dat opgaat als je een kleur kiest als terracotta
- Aanschaffen van de waterbak is op zich geen probleem. Zag er al twee op marktplaats staan die ik dan weer na gebruik kan verkopen.
- Stuk goedkoper dan voorgelijmd glasvlies
- Vergt wat meer tijd om de banen op juiste lengte te snijden en de lijm aan te brengen
PS: Als je voorkeur hebt voor het één of het ander, dan hoor ik graag ook welk merk reno-/glasvlies fijn (of juist niet fijn) is.
Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)