Heey iedereen, Alvast bedankt voor het lezen en de feedbackt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe Game PC Bouwen, nu specifiek voor Remnant II, maar het doel is om de komende paar jaar weer de nieuwste games te kunnen runnen (al dan niet op lagere settings)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom in mijn voorbeeld build uit op ongeveer 1000~1500 euro, maar ben bereid hoger te gaan als de upgrades daadwelijk een zinnig verschil maken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen toetsenbord etc, ik zit nu nog op 1080p maar wil wel de mogelijkheid hebben om dit te upgraden naar 1440p in de nabije toekomst
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua processor, RAM, moederbord zit ik nu ongeveer op het minimum, ik heb bewust voor AM4 gekozen omdat ik niet van plan ben upgrades te maken. Als er zinnige upgrades zijn die niet enorm veel duurder zijn hiervoor sta ik er uiteraard voor open.
De GPU is iets moeilijker, ik weet niet goed wat ik nodig heb, en wat voor verschil de specificaties nu echt maken. Ik heb 2 kaarten op advies van een vriend erin gezet, de 300€ is het minimum wat ik wil uitgeven, met 800€ zit ik vrij dicht bij mijn grens, maar ik vraag me vooral af of het echt nodig is.
Ik sta uiteraard ook open voor kaarten die tussen deze price range in zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
[i]Nee/i]
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met een paar dingen:
1. Advies over de GPU, wat zijn de redenen om een duurdere GPU (~800€) te kopen, zijn er evt kaarten in de 300-800 range die je aanraadt?
2. “Low hanging fruit” upgrades, niet al te dure upgrades die wel de moeite waard zijn in de rest van mijn setup
3. Alle algemene tips zijn gewaardeerd, ik heb mijn vorige PC zelf gebouwd en krijg hulp van iemand die dit vaker doet, maar het is voor ons beide even geleden, alle tips worden gewaardeerd
Groet Rick
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe Game PC Bouwen, nu specifiek voor Remnant II, maar het doel is om de komende paar jaar weer de nieuwste games te kunnen runnen (al dan niet op lagere settings)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom in mijn voorbeeld build uit op ongeveer 1000~1500 euro, maar ben bereid hoger te gaan als de upgrades daadwelijk een zinnig verschil maken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen toetsenbord etc, ik zit nu nog op 1080p maar wil wel de mogelijkheid hebben om dit te upgraden naar 1440p in de nabije toekomst
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua processor, RAM, moederbord zit ik nu ongeveer op het minimum, ik heb bewust voor AM4 gekozen omdat ik niet van plan ben upgrades te maken. Als er zinnige upgrades zijn die niet enorm veel duurder zijn hiervoor sta ik er uiteraard voor open.
De GPU is iets moeilijker, ik weet niet goed wat ik nodig heb, en wat voor verschil de specificaties nu echt maken. Ik heb 2 kaarten op advies van een vriend erin gezet, de 300€ is het minimum wat ik wil uitgeven, met 800€ zit ik vrij dicht bij mijn grens, maar ik vraag me vooral af of het echt nodig is.
Ik sta uiteraard ook open voor kaarten die tussen deze price range in zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
[i]Nee/i]
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met een paar dingen:
1. Advies over de GPU, wat zijn de redenen om een duurdere GPU (~800€) te kopen, zijn er evt kaarten in de 300-800 range die je aanraadt?
2. “Low hanging fruit” upgrades, niet al te dure upgrades die wel de moeite waard zijn in de rest van mijn setup
3. Alle algemene tips zijn gewaardeerd, ik heb mijn vorige PC zelf gebouwd en krijg hulp van iemand die dit vaker doet, maar het is voor ons beide even geleden, alle tips worden gewaardeerd
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 210,38 | € 210,38 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 85,55 | € 85,55 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 329,99 | € 329,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Behuizingen | DeepCool Macube 110 Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 52,19 | € 52,19 |
| 1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 86,79 | € 86,79 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 98,- | € 98,- |
| Totaal | € 1.856,60 | |||
Groet Rick