Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hikvision IP camera configuratie TCP/IP foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martud
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-07 14:05
Ik ben deze week overgestapt naar T-MobileThuis en maak daarbij gebruik van het Zyxel T56 modem.
Via LAN heb ik daarop mijn Hikvision IP camera DS-2CD2786G2-IZS aangesloten.
Bij het configureren van de netwerkinstellingen loop ik bij de TCP/IP instellingen tegen een probleem.
Als ik bij het IPv-4 adres (ip-adres van mijn camera) op de TEST-knop druk, krijg ik de melding: "Het adres wordt niet gebruikt". En kan ook geen email verzenden bij een gebeurtenis.
Ik snap werkelijk niet wat hier misgaat. Heeft dit mogelijk te maken met instellingen in de Zyxel router?
Wie kan mij helpen?

NB De camera heeft bij mijn vorige router (FritzBox 7590) altijd goed gewerkt. Ik heb de instellingen met elkaar vergeleken en die zijn hetzelfde op het IPv-4 adres na en de Ipv-4 Standaard gateway.
Verder heb ik wel gewoon beeld, ook op mijn iPhone via HikConnect.

Alle reacties

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Is de range wel nog hetzelfde? Als je bijv. van 192.168.2.x naar 192.168.1.x bent overgegaan en je camera dezelfde range als voorheen wil gebruiken gaat dat niet werken

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:02

Detmer

Professioneel prutser

(jarig!)
Je hebt de mail op de mailserver van je vorige provider staan en dat heb je niet over gezet naar de mailserver van Tmobile?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Martud
#Oon: ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het IPv4 adres bij mijn vorige provider was: 192.168.178.59 en nu is dat 192.168.1.121 of bedoel je iets anders en hoe moet ik dat dan aanpassen?

• Martud
#Detmer: ik heb de mailserver wel aangepast. Ik had die van xs4all en nu gmail.