Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 22:31
Ik zoek een Nextcloud-provider die niet al te duur is. En ja, ik weet het: het is Tweakers en ik kan ook zelf hosten (thuis of op een VPS), maar ik vind het gewoon fijn om het uit handen te geven, zodat ik zelf geen omkijken heb naar onderhoud en dergelijke.

Ik heb nu 1 TB op Microsoft OneDrive, maar daar wil ik dus vanaf. Ik zoek gewoon bestandsopslag, dus ik hoef niet hele specifieke Nextcloud-plug-ins, zoals Talk of Agenda.

Eisenlijstje:
-Minimaal 500 GB opslagruimte (1 TB is ook goed);
-Makkelijk instellen en overal toegang;
-Automatische updates, dus volledig ontzorgd;
-Betrouwbaar;
-Liefst onder de 20 euro per maand.

Wat ik zelf al gevonden heb:
Nu ben ik zelf al een paar tegengekomen die me wel interessant leken, zoals Hetzner voor €5,11 per maand en TransIP. Maar bij TransIP is het me niet helemaal duidelijk hoeveel opslag ik nu krijg, want er staat 1.000 GB voor €1 per maand en 250 GB voor €3,50 per maand, of bedoelen ze met ‘1.000’ 1 GB voor €1 per maand? Daarnaast lees ik op Tweakers wisselende reacties over de ondersteuning (support) van TransIP.
Ook Xaweho ziet er goed uit.

Hetzner lijkt me dan de beste optie? Maar ik wil ook graag horen wat jullie van Hetzner en TransIP vinden en of er nog andere providers zijn die jullie kunnen aanbevelen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 21-07-2023 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Stack vn TransIP is een aangepaste nextcloud dienst. De 1 euro is voor de eerste drie maanden, daarna 6 euro ex btw. Zie ook het stukje tekst onder de drie opties:
* Actietarief. Dit tarief geldt 3 maanden. Hierna geldt het reguliere tarief. Het reguliere tarief voor de 1.000 GB STACK is € 5,99,- per maand excl btw.
Ervaringen met TransIP diensten en support is web altijd goed, ook Stack werkte voor mij altijd meer dan prima.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaak op 21-07-2023 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:09
Heya!

1000GB = 1 TB -> de 1 euro per maand is alleen de eerste 3 maand! daarna betaal je 6 euro per maand.
Betreft de support van TransIP, Ik ben al jaren klant en nooit echt problemen gehad met support, mede omdat ik zelf ook gewoon tweak. Hun Stack product heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad, eigen domeinnaam gekoppeld was ook zo gebeurd zonder enig probleem (cloud.domein.tld).

De storagebox van Hetzner is voor mij ook gewoon te gebruiken, geen enkel probleem en provisioning is snel.
Xaweho, nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@sjaak Nuja, dat is me om het even. Nog steeds goedkoper dan OneDrive. :P

Bedankt voor de ervaring totnutoe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57
Ik ken iemand die host een Nextcloud omgeving bij The Good Cloud en is daar behoorlijk enthousiast over. Volgens mij past het ook bij je prijsstelling: https://thegood.cloud/nl/individuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dat past inderdaad nog net en ziet er ook best aantrekkelijk uit. Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:53

jurroen

Security en privacy geek

TransIP Stack gebruikt geen Nextcloud, maar een aangepaste variant van Owncloud Enterprise. TransIP Stack en het individuele aanbod van The Good Cloud hebben één belangrijk verschil met een Hetzner Storage Share: op de laatstgenoemde krijg je een admin account.

Het is managed en Hetzner voert de updates uit. Het voordeel is dat je het kunt inrichten zoals je wilt, qua users maar ook qua apps. Dat laatste kan bij TransIP Stack helemaal niet. Bij TGC geloof ik alleen bij de zakelijke abonnementen en ook alleen op aanvraag.

Dus als je nu en in de toekomst echt alleen maar simpele beatandsopslag wilt volstaan ze alle drie. Maar, als.je mogelijk in de toekomst wél meer functionaliteit wilt, is Hetzner misschien een wat betere keuze. Je kunt altijd verhuizen, maar als je daar niet op zit te wachten...

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Antagonist heeft nextcloud
https://www.antagonist.nl/online-opslag/

Url word
https://klantnummer.antagonist.cloud/ of mogelijkheid voor domein

[ Voor 36% gewijzigd door RobbyTown op 22-07-2023 00:43 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
jurroen schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:44:
TransIP Stack gebruikt geen Nextcloud, maar een aangepaste variant van Owncloud Enterprise. TransIP Stack en het individuele aanbod van The Good Cloud hebben één belangrijk verschil met een Hetzner Storage Share: op de laatstgenoemde krijg je een admin account.

Het is managed en Hetzner voert de updates uit. Het voordeel is dat je het kunt inrichten zoals je wilt, qua users maar ook qua apps. Dat laatste kan bij TransIP Stack helemaal niet. Bij TGC geloof ik alleen bij de zakelijke abonnementen en ook alleen op aanvraag.

Dus als je nu en in de toekomst echt alleen maar simpele beatandsopslag wilt volstaan ze alle drie. Maar, als.je mogelijk in de toekomst wél meer functionaliteit wilt, is Hetzner misschien een wat betere keuze. Je kunt altijd verhuizen, maar als je daar niet op zit te wachten...
Ah, ik wist niet dat TransIP OwnCloud gebruikte. Ik heb toch meer een voorkeur voor Nextcloud, dus dan ga ik toch maar voor Hetzner. En nee, ik zit niet te wachten op verhuizen: ik heb nu al jaren OneDrive en wil nu naar Nextcloud en daar het liefst ook zolang mogelijk blijven, dus de provider die ik nu kies, is vrij permanent. Wellicht dat ik ooit nog eens een NAS aanschaf, maar tot die tijd wil ik in elk geval over naar Nextcloud.

Hartelijk dank voor het advies, ook aan alle anderen! Ik ga naar Hetzner! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

TheVivaldi schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:12:
[...]

ik heb nu al jaren OneDrive en wil nu naar Nextcloud en daar het liefst ook zolang mogelijk blijven
Nice! Je kunt OneDrive in Nextcloud "mounten", waarbij je OneDrive een map in Nextcloud wordt. Dat is voor de migratie heel handig, dan is het een server-to-server overdracht zonder dat het via je lokale computer of internetverbinding gaat.

ps. Gefeliciteerd met de keuze voor Nextcloud *O* En als je ook data van/over anderen hebt, ook nog eens dank dat je op deze manier hun privacy borgt d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door jurroen op 22-07-2023 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dat is zeer handige informatie die ik nog niet wist! Dat zal het inderdaad vele malen makkelijker maken, want dan hoef ik niet eerst alles te downloaden en dan weer daar te uploaden. Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Zie hier voor meer info. Voel je vrij om mij te DM'en mocht je vragen hebben over Nextcloud. Ik heb geen ervaring met de OneDrive koppeling maar weet veel van Nextcloud :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Hmm, ik heb nu een account aangemaakt bij Hetzner, maar voordat ze me toestaan een abonnement aan te schaffen, moet ik eerst een kopie van mijn id-kaart opsturen. Apart, ik dacht dat ze in Duitsland privacy juist hoog in het vaandel hadden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hetzner mail waarom dat is?

Enige wat ik kan bedenken is je gaat er fout spul erop zetten dan weten ze wie bent

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

TheVivaldi schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:39:
Hmm, ik heb nu een account aangemaakt bij Hetzner, maar voordat ze me toestaan een abonnement aan te schaffen, moet ik eerst een kopie van mijn id-kaart opsturen. Apart, ik dacht dat ze in Duitsland privacy juist hoog in het vaandel hadden…
De herinnering van Oost Duitsland en de STASI ebben langzaam weg uit het collectieve geheugen van de Duitsers vrees ik en tast hun regelgeving en verweer tegen regelwijziging mbt privacy aan. Maar als je een zakelijke overeenkomst sluit lijkt het me niet meer dan normaal dat ze weten wie je bent.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
MrMonkE schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:14:
[...]

De herinnering van Oost Duitsland en de STASI ebben langzaam weg uit het collectieve geheugen van de Duitsers vrees ik en tast hun regelgeving en verweer tegen regelwijziging mbt privacy aan. Maar als je een zakelijke overeenkomst sluit lijkt het me niet meer dan normaal dat ze weten wie je bent.
Maar ik ben particulier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Helaas, Hetzner doet inderdaad "soms" aan KYC. Ik weet niet precies wat de trigger daarvan is, waarom ze het de ene keer wel doen en de andere keer niet...

Dat gezegd hebbende, het is een meer dan prima provider. Met Nextcloud hebben ze voordelen die de. eeste andere providers niet hebben - maar ik kan mij ook goed voorstellen als je hier niet aan mee zou willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Nee, ik geloof je. Ik vind ze ook betrouwbaar over komen, op basis van wat jij en een paar anderen hier zeiden en op basis van mijn eigen intuïtie. Ik heb gisteravond nog, na het plaatsen van mijn reactie hier, de kopieën van mijn id-kaart aan ze opgestuurd. :)
Ik vond het alleen een beetje apart, omdat ik het niet verwachtte bij een *Duitse* dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

TheVivaldi schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:46:
Nee, ik geloof je. Ik vind ze ook betrouwbaar over komen, op basis van wat jij en een paar anderen hier zeiden en op basis van mijn eigen intuïtie. Ik heb gisteravond nog, na het plaatsen van mijn reactie hier, de kopieën van mijn id-kaart aan ze opgestuurd. :)
Ik vond het alleen een beetje apart, omdat ik het niet verwachtte bij een *Duitse* dienst.
Ze hebben óók een serverpark in de VS.En dan ben je ineens een stuk minder duits, maar gebonden aan heel veel extra privacyschendende regeltjes.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

TheVivaldi schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:46:
Dat snap ik volledig. Toen ik voor het eerst hoorde van een bekende dat ze het deden was ik ook verrast.

Mijn Hetzner account staat op een willekeurige naam en adres. Dus als ze KYC zouden toepassen moeten ze mijn acccount sluiten :+

Afgelopen week iemand geholpen met het inrichten van (versleutelde) backups bij Hetzner. Zij kreeg weer geen KYC.
Illusion schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Ze hebben óók een serverpark in de VS.En dan ben je ineens een stuk minder duits, maar gebonden aan heel veel extra privacyschendende regeltjes.
Dat is irrelevant hier. Plus komt het KYC stuk van Hetzner door de mateloze abuse waarmee ze te maken hadden. Ik ben niet juridisch onderlegd of op de hoogte van Duitse wetgeving - toen ze hiermee begonnen was het in ieder geval niet wettelijk verplicht. En hadden ze ook nog geen US datacenter.

[ Voor 25% gewijzigd door jurroen op 23-07-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
UPDATE: gelukkig goedgekeurd door Hetzner, nu proberen aan de slag te gaan met het aanschaffen, instellen van en migreren naar de Nextcloud-instantie! :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 24-07-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:30
Ik ben ook aan het kijken voor een NextCloud omgeving voor ons gezin. En ik heb de volgende providers gevonden:
thegood.cloud: €8,- per maand met 100 GByte. Nadeel vind ik dat je de Nextcloud omgeving maar beperkt kan aanpassen
antagonist.nl: €4,99 per maand met 500 GByte. Volgens mij een zeer uitgeklede NextCloud omgeving om voornamelijk bestanden te delen.
tab.digital: €5,95 per maand voor de Friends & Family met 80 Gbyte. Volgens hun website wordt een uitgebreide Nextcloud functionaliteit aangeboden.

Zijn er mensen hier die ervaring met tab.digital?

80 Gbyte zou volgende moeten zijn want foto's, audio en video staat op mijn Synology NAS. En ja ik heb om uit te proberen Nextcloud op mijn 418Play geïnstalleerd maar om alles goed ingesteld te krijgen en veilige connectiviteit naar buiten te hebben, dat vergt nogal wat werk. Daarnaast is de intel processor van de NAS erg zwak dat merk je als je bijvoorbeeld in de webbrowser een document aan het bewerken bent. Dus dat is geen optie en wat ontzorgen is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@RogerSch Hetzner rekent nog steeds €5,11 per maand voor 1TB. Ik ben daar erg tevreden over.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Wild Chocolate schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:40:
@RogerSch Hetzner rekent nog steeds €5,11 per maand voor 1TB. Ik ben daar erg tevreden over.
Welke controle heb je over de Nextcloud omgeving. Kan je bijvoorbeeld Nextcloud apps installeren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
RogerSch schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Welke controle heb je over de Nextcloud omgeving. Kan je bijvoorbeeld Nextcloud apps installeren ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJmfsJcM1oxvYdG8UrzPt1BArKo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ablUZExQfoCLP31BpL2J33SW.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

RogerSch schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Je bent admin, dus kunt naar hartenlust installeren. Paar opmerkingen:
  • Updates van NC zelf zijn managed. Dat doet Hetzner.
  • De instance draait in een container. Hoewel je apps kunt installeren, waaronder Nextcloud Office, gaat die niet werken. Althans, niet snel. Daarvoor zijn er te weinig resources.
  • Wellicht logisch, maar daarmee kun je ook geen lokale AI draaien.
  • Er zijn maar beperkte mogelijkheden tot customizatie, specifiek het OCC commando. Dat doe je in hKonsole met gewhiteliste commandos.

[ Voor 5% gewijzigd door jurroen op 02-03-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
jurroen schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:32:
[...]
Nextcloud Office, gaat die niet werken. Althans, niet snel. Daarvoor zijn er te weinig resources.[/li]
Mmm, ik ga het eens proberen. Als met WebDAV en dan de office bestanden lokaal met LibreOffice bewerken is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Nou ik heb nu een Nextcloud instantie van Hetzner maar helaas ben ik nog niet onverdeeld tevreden. De Hetzner Nextcloud omgeving blijkt dus geen CODE (Collibra Online Development Edition) te bevatten. Daar moet je dus weer een apart server voor gaan pakken en zelf installeren. Je kunt wel zelf gebruikers aanmaken en de reguliere APP store gebruiken.
Nou TheGood.Cloud is bevat wel CODE is veel beperkter dan qua mogelijkheden zoals een Libre Office connectie om lokaal met Libre Office de documenten te bewerken. Bij ta.digital loop ik weer tegen andere problemen aan.

Het is het allemaal net niet qua gebruikersgemak. Voordat wij thuis overstappen moet het echt bijna net zo eenvoudig te gebruiken zijn de Google omgeving. Helaas is dat nog niet het geval.

Wat is de eenvoudigste manier om de Hetzner CODE actief te krijgen in Nextcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

RogerSch schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:57:
Wat is de eenvoudigste manier om de Hetzner CODE actief te krijgen in Nextcloud.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf niet bijster positief ben over CODE. Ik heb vele betere ervaringen met OnlyOffice, qua gebruikersinferface, functionaliteit en compatibiliteit.

Welke weg je ook wilt inslaan, ik denk dat de meest eenvoudige manier is om een VPSje bij Hetzner af te nemen en daar CODE/OnlyOffice op te installeren. Die kun je dan opgeven als serveradres. Kost wel een euro of vijf per maand (CPX11).

Tenminste, dat vind ik zelf de eenvoudigste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
@jurroen Dank je wel. Helaas wil ik niet de tijd spenderen om een aparte server op te zetten en te onderhouden. Ik ben op zoek een gebruikersvriendelijk, betrouwbaar, GDPR,en W.A.F. acceptabel alternatief voor Google voor thuisgebruik. Ik denk dan eerste instantie een deelbare bestandsomgeving. De mogelijkheid om tekst, spreadsheet bestanden on- en off-line te kunnen bewerken. De volgende stap is naar (gedeelde) kalender omgeving en email front-end (meerdere mailboxen). Ook voor mijn echtgenote moet het makkelijk bruikbaar zijn en betrouwbaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

RogerSch schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:11:
@jurroen Dank je wel. Helaas wil ik niet de tijd spenderen om een aparte server op te zetten en te onderhouden. Ik ben op zoek een gebruikersvriendelijk, betrouwbaar, GDPR,en W.A.F. acceptabel alternatief voor Google voor thuisgebruik. Ik denk dan eerste instantie een deelbare bestandsomgeving. De mogelijkheid om tekst, spreadsheet bestanden on- en off-line te kunnen bewerken. De volgende stap is naar (gedeelde) kalender omgeving en email front-end (meerdere mailboxen). Ook voor mijn echtgenote moet het makkelijk bruikbaar zijn en betrouwbaar werken.
Je kunt ook een externe OnlyOffice omgeving instellen (geloof dat ze standaard een "demo" server instellen). Hou er wel rekening mee dat je deze partij moet vertrouwen, omdat zij daarmee toegang krijgen tot de documenten die je in OO opent. Dit is overigens voor CODE niet anders.

En anders doe je er goed aan om verder te zoeken naar een partij die wel voldoet aan je eisen. Nextcloud zelf voldoet aan je eisen - hoewel het stukje gebruiksgemak subjectief is. Maar dan heb je natuurlijk nog een hoster nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Gisteren besloten om toch maar voor de functionaliteit van mijn Synology NAS, inclusief Synology apps, maximaal te gaan gebruiken. Synology Drive, Synology Photos etc. Werkt prima en mijn echtgenote vindt het ook goed.

Omdat ik nog een Intel NUC met i5 heb rondliggen zal ik daarmee gaan spelen. ProxMox, NextCloud en CODE erop zetten. Eens kijken hoe dat werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb zelf sinds kort ook nextcloud via hetzner, ben zeer positief verrast hoe goed dit werkt. Ergens jammer dat je geen ssh toegang krijgt, maar ik vind het ook heel wat waard dat de updates en veiligheid gewoon volledig door hetzner geregeld zijn.

Ik heb ook een servertje (de goedkopste vps van hetzner) met onlyoffice erop. Echt onwijs verrast hoe goed onlyoffice werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03
TheVivaldi schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:14:
@sjaak Nuja, dat is me om het even. Nog steeds goedkoper dan OneDrive. :P

Bedankt voor de ervaring totnutoe! :)
Al eens gekeken naar een Office 365 abonnement ?
Ik gebruik jaarlijks een Office 365 family abonnement en kan dan tot 6TB op Onedrive gebruiken.
Officieel is dit 99€ (alhoewel ik nu 129€ zie), per jaar. Maar via revendors en promo's betaalde ik nooit meer dan pakweg 65 euro per jaar.
Ik denk dat ik momenteel weer 2 jaar de tijd heb, om een nieuwe promo te scoren.

Ah ja, je krijgt er nog eens Office 365 bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
xmen schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Al eens gekeken naar een Office 365 abonnement ?
Ik gebruik jaarlijks een Office 365 family abonnement en kan dan tot 6TB op Onedrive gebruiken.
Officieel is dit 99€ (alhoewel ik nu 129€ zie), per jaar. Maar via revendors en promo's betaalde ik nooit meer dan pakweg 65 euro per jaar.
Ik denk dat ik momenteel weer 2 jaar de tijd heb, om een nieuwe promo te scoren.

Ah ja, je krijgt er nog eens Office 365 bij...
Je reageert op een oud bericht van me… Maar los daarvan: ik wilde juist af van OneDrive en consorten. En Office 365 heb ik als Linux-gebruiker helemaal niks aan. Ja, je kunt het met wat moeite aan de praat krijgen, maar ik gebruik niet meer zo veel documenten - laat staan complexe - tegenwoordig dat gratis alternatieven niet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph t
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:43
Ik kwam een advertentie tegen van nextfiles.one. 5 euro per maand voor 1 TB opslag en beheerde Nextcloud.

Ik weet niet of het geoorloofd is om in dit topic deze vraag te stellen... Anders excuses. Is dit een betrouwbare partij? En zitten er nog nadelen aan dit abonnement? Behalve op hun eigen website, kan ik weinig over ze vinden.

Ik ben zelf aan oriënteren hoe ik van google af kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

ralph t schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:06:
Ik kwam een advertentie tegen van nextfiles.one. 5 euro per maand voor 1 TB opslag en beheerde Nextcloud.

Ik weet niet of het geoorloofd is om in dit topic deze vraag te stellen... Anders excuses. Is dit een betrouwbare partij? En zitten er nog nadelen aan dit abonnement? Behalve op hun eigen website, kan ik weinig over ze vinden.

Ik ben zelf aan oriënteren hoe ik van google af kom.
Lijkt een reseller te zijn van Hetzner. Hun eigen site en het achterliggende Wolkensicher maken ook gebruik van het Hetzner netwerk.

Zou het persoonlijk dan direct bij Hetzner afnemen jov zo'n tussenclubje die je niet kent. Dat geeft namelijk wel een risico. Heb ook niet echt de indruk dat deze partij meer is dan een eenmanszaakje.

Pagina: 1