Ik zoek een Nextcloud-provider die niet al te duur is. En ja, ik weet het: het is Tweakers en ik kan ook zelf hosten (thuis of op een VPS), maar ik vind het gewoon fijn om het uit handen te geven, zodat ik zelf geen omkijken heb naar onderhoud en dergelijke.
Ik heb nu 1 TB op Microsoft OneDrive, maar daar wil ik dus vanaf. Ik zoek gewoon bestandsopslag, dus ik hoef niet hele specifieke Nextcloud-plug-ins, zoals Talk of Agenda.
Eisenlijstje:
-Minimaal 500 GB opslagruimte (1 TB is ook goed);
-Makkelijk instellen en overal toegang;
-Automatische updates, dus volledig ontzorgd;
-Betrouwbaar;
-Liefst onder de 20 euro per maand.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Nu ben ik zelf al een paar tegengekomen die me wel interessant leken, zoals Hetzner voor €5,11 per maand en TransIP. Maar bij TransIP is het me niet helemaal duidelijk hoeveel opslag ik nu krijg, want er staat 1.000 GB voor €1 per maand en 250 GB voor €3,50 per maand, of bedoelen ze met ‘1.000’ 1 GB voor €1 per maand? Daarnaast lees ik op Tweakers wisselende reacties over de ondersteuning (support) van TransIP.
Ook Xaweho ziet er goed uit.
Hetzner lijkt me dan de beste optie? Maar ik wil ook graag horen wat jullie van Hetzner en TransIP vinden en of er nog andere providers zijn die jullie kunnen aanbevelen.
Ik heb nu 1 TB op Microsoft OneDrive, maar daar wil ik dus vanaf. Ik zoek gewoon bestandsopslag, dus ik hoef niet hele specifieke Nextcloud-plug-ins, zoals Talk of Agenda.
Eisenlijstje:
-Minimaal 500 GB opslagruimte (1 TB is ook goed);
-Makkelijk instellen en overal toegang;
-Automatische updates, dus volledig ontzorgd;
-Betrouwbaar;
-Liefst onder de 20 euro per maand.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Nu ben ik zelf al een paar tegengekomen die me wel interessant leken, zoals Hetzner voor €5,11 per maand en TransIP. Maar bij TransIP is het me niet helemaal duidelijk hoeveel opslag ik nu krijg, want er staat 1.000 GB voor €1 per maand en 250 GB voor €3,50 per maand, of bedoelen ze met ‘1.000’ 1 GB voor €1 per maand? Daarnaast lees ik op Tweakers wisselende reacties over de ondersteuning (support) van TransIP.
Ook Xaweho ziet er goed uit.
Hetzner lijkt me dan de beste optie? Maar ik wil ook graag horen wat jullie van Hetzner en TransIP vinden en of er nog andere providers zijn die jullie kunnen aanbevelen.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 21-07-2023 19:51 ]