Spotify problemen icm Unifi?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 14:54
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Unifi netwerk waar ik maar niet uit kom. Ik heb onlangs een Chromecast 4k met Google TV (de nieuwe zeg maar) gekocht om de oude chromecast v2 te vervangen, maar heb nu problemen met spotify. Het geluid van spotify valt herhaaldelijk weg, het liedje loopt gewoon door, maar ik hoor niets. Ik heb met geen enkel ander medium problemen, vandaar dat ik denk dat het een netwerk issue is. Het dichtsbijzijnde AP is een U6-LR (die staat op 40 cm afstand).

Ik heb mijn netwerkconfiguratie in de unifi controller al aangepast volgens: https://www.techconnect.n...het-unifi-netwerk-deel-2/

Aangesloten zaken:
Denon avr-x3800h
1x Unify U6-LR
2x nanoHD
pfsense

heeft iemand suggesties? Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.

Hartelijk dank voor het mee denken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
Volgensmij mis je nog de uitleg.over hoe je Spotify afspeelt. Is dit op de Denon? Op de chromecast?
Stream je dit dan met je telefoon? Via de Spotify app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb je toevallig in je pfSense iets als pfBlocker aan staan? Ik had hier laatst ook dat Spotify niet werkte omdat mijn pihole die blokkeerde, heb daarvoor de Spotify domeinen moeten uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
Goede vragen hierboven!

Ik cast de muziek vanaf mijn mobiel via de Spotify app naar de Chromecast die is aangesloten op de Denon. Ik heb het probleem vanaf meerdere accounts op meerdere telefoons.

Ik heb een ad block in pfsense, maar ik verwacht niet dat pfsense de oorzaak is aangezien ik hetzelfde probleem ervaar als ik de router van t mobile (mijn internet provider) aansluit en pfsense ontkoppel van mijn netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystery02 op 22-07-2023 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Mystery02 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 02:51:
Ik heb een ad block in pfsense, maar ik verwacht niet dat pfsense de oorzaak is aangezien ik hetzelfde probleem ervaar als ik de router van t mobile (mijn internet provider) aansluit en pfsense ontkoppel van mijn netwerk.
Maar heb je bij die test ook de DNS gereset? Want ad blocks werken over het algemeen obv DNS, het zijn geen firewall regels oid. Dus als je apparaat (Chromecast in dit geval) eenmaal de Spotify server naar 127.0.0.1 heeft gecached is dat niet meteen verholpen als je de pfSense ertussenuit haalt.

Je zou dan in het ergste geval een dag moeten wachten om het opnieuw te testen, niet praktisch maar dan pas weet je zeker dat de TTL van die DNS records verlopen is. Volgens mij zijn er geen grote partijen die in productie hogere TTLs dan 24 uur gebruiken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
met dank aan de opmerking van RobinF heb ik gekeken of de ingebouwde spotify connect (in de denon) dezelfde verschijnselen vertoont, en dat lijkt zo te zijn. De denon is bekabeld aangesloten, daarom lijkt Unifi uitgesloten.

Iets in de versterker dus?
Ik heb nu Eco mode uit gezet en het euvel lijkt voor nu verholpen...

Bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
Goh, het was van korte duur... Toch niet verholpen. Maar het lijkt niet aan unifi te liggen, in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 01:41
@Mystery02

Zelf heb ik ook enige tijd dit issue gehad, maar dan met Spotify connect.

Even op een rij:
  1. Je hebt je netwerk ingesteld volgens https://www.techconnect.n...het-unifi-netwerk-deel-2/
    Dit is wel een heel if then else verhaal. Kun je specifieker zijn over de instellingen? Staat bijv. IGMP-snooping aan, staat Multikast verbetering aan, Proxy ARP enz enz?
  2. Je hebt PfSense er tussenuit gehad en de modem van T-mobile gebruikt om te testen.
    Heb je, zoals @Oon aangaf, ook alle apparaten als de chromecast, denon enz... minimaal 2 minuten uit gehad zodat die hun DNS-cache kwijt zijn?
  3. @RobinF Vraagt hoe je het afspeelt. Later vertel je dat je het afspeelt "vanaf mijn mobiel via de Spotify app naar de Chromecast die is aangesloten op de Denon" en later heb je het opeens over de "de ingebouwde spotify connect".
    Hoe speel je nu precies af? Via Airplay? Via Cast van Google? Via de Spotify Connect?
Kan je ook aangeven wat voor een telefoon je gebruikt? En gebruik je ook switches van Unifi?
En heb je ook al geprobeerd om bijv. een CD-speler aan te sluiten op de zelfde ingang van de Denon om te zien of deze wel blijft spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
@PeeCee

Hartelijk bedankt voor je vragen.
1. Hierbij de instellingen:
Channel width: staat weer op zo breed mogelijk, smallere breedte maakte niet uit
Channel optimization: aan
Multicast DNS aan
IGMP Snooping aan
DHCP Snooping aan
Jumbo frames uit
Flow control uit
Spanning tree RSTP
Band steering aan
Proxy ARP aan
BSS Transition aan
UAPSD aan
Fast roaming uit
Wifi QoS uit
Multicast enhancement aan
Multicast and broadcast control uit
Security protocol WPA2/WPA3
Group rekey interval 3600 s
Heb geen switches van Unify behalve de AP's. De switch die er nog tussen zit is een TL-SG1016PE en een MikroTik hEX PoE.

2. Ik heb niet om deze reden de stroom uit gehad, maar heb wel een verbouwing gedaan waarbij de stroom een poos heeft uitgestaan. Dus ben er vrij zeker van.

3. In spotify op mijn S22 kan ik kiezen of af te spelen op de chromecast bij 'connect to a device'. Afspelen op dezelfde manier via mijn pc maakt geen verschil. Ook de OnePlus 9 pro van mijn vrouw, die overigens een ander spotify account heeft geeft geen verschil.
De receiver heeft spotify connect ingebouwd, als ik die selecteer vanaf spotify op mijn telefoon hapert deze ook.
Is dit duidelijk genoeg?

Ik heb mijn laptop via een HDMI kabel aangesloten en toen spotify afgespeeld. Dat geeft geen probleem. Heb ook de oude chromecast aangesloten die op de vorige receiver (een Yamaha) geen problemen had met afspelen, maar die heeft hetzelfde euvel.
Pagina: 1