Nieuwbouwhuis wordt eind dit jaar opgeleverd met loze leidingen naar elke ruimte (3 verdiepingen) en ben geen netwerkguru, dus vandaar deze cry for help
Wat ik al heb:
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
- Ubiquiti G4 Doorbell (standaard, dus niet Pro met PoE)
Wat ik nodig heb op korte termijn:
- Een PoE-switch in meterkast waarvan ik twijfel of ik meteen voor 802.3at/PoE+ moet gaan of niet en meer dan 4 PoE nodig (lees hieronder)
- IN-WALL access points op zolder en begane grond lijkt mij voorlopig voldoende en meest esthetische oplossing, geen TVs op slaapkamers vooralsnog.
Wat ik nodig denk te hebben op lange termijn:
- bewakingscamera in tuin
- Unify Cloud Key gen2
- indoor camera
- evt. wat PoE-powered switches op de (drie) slaapkamers
Mijn vraag, aangezien Ubiquiti duur spul is en het hele bouwproject sowieso al uit de klauwen loopt qua kosten.
Als ik het hele 'cameralandschap' Ubiquiti maak, kan ik het hele 'WiFi-landschap' evt. ook TP-Link maken? Die AP Pro gaat dan waarschijnlijk richting tuin (naast de camera), zou dat dan ook nog fatsoenlijk werken i.c.m. dat TP-link?

Wat ik al heb:
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
- Ubiquiti G4 Doorbell (standaard, dus niet Pro met PoE)
Wat ik nodig heb op korte termijn:
- Een PoE-switch in meterkast waarvan ik twijfel of ik meteen voor 802.3at/PoE+ moet gaan of niet en meer dan 4 PoE nodig (lees hieronder)
- IN-WALL access points op zolder en begane grond lijkt mij voorlopig voldoende en meest esthetische oplossing, geen TVs op slaapkamers vooralsnog.
Wat ik nodig denk te hebben op lange termijn:
- bewakingscamera in tuin
- Unify Cloud Key gen2
- indoor camera
- evt. wat PoE-powered switches op de (drie) slaapkamers
Mijn vraag, aangezien Ubiquiti duur spul is en het hele bouwproject sowieso al uit de klauwen loopt qua kosten.
Als ik het hele 'cameralandschap' Ubiquiti maak, kan ik het hele 'WiFi-landschap' evt. ook TP-Link maken? Die AP Pro gaat dan waarschijnlijk richting tuin (naast de camera), zou dat dan ook nog fatsoenlijk werken i.c.m. dat TP-link?