Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 11:24
Ik heb een Panasonic Toughbook FZ-55 met een SSD drivebay van 256Gb groot. Nu wil ik deze drivebay vervangen voor eentje van een Terrabyte groot maar de prijs is nogal een afknapper.. Hier moet €800,- afgetikt worden voor een origineel namelijk.

Ik heb zelf geprobeerd de M.2 SSD te vervangen die erin zat. Wat schetste mijn verbazing? Dat werkte! Echter heb ik nu te maken met uitval |:(

De originele SSD is een Samsung NZ-NLH2560. Deze had ik vervangen met een WesternDigital WDS100T3B0B.

Heeft iemand ervaring hiermee toevallig? Ik vind de prijs voor een originele drivebay nogal bizar hoog en vraag mij af of Panasonic iets gedaan heeft waardoor mijn goedkopere vervangingsactie misschien altijd wel zal gaan mislukken.

Dank!

Beste antwoord (via kwibus op 24-07-2023 11:04)

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:21
Heb je de firmware al eens geupdate van de nieuwe SSD? Mij lijkt het geen vendor lock maar meer issues met de SSD. Zoals hierboven wordt gezegd wellicht door warmte, maar anders zijds dus fouten in de firmware

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26
Uitval? Wat is de klacht precies?

Denk dat je nieuwe SSD gewoon te heet wordt voor de behuizing waar deze in zit.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
Heb je de firmware al eens geupdate van de nieuwe SSD? Mij lijkt het geen vendor lock maar meer issues met de SSD. Zoals hierboven wordt gezegd wellicht door warmte, maar anders zijds dus fouten in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibus
Hmm... Met 28 graden ging hij door de hoeven. Dat lijkt niet het probleem op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:22

SA007

Moderator Tweaking
Move naar OB, dit past hier niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibus
We hebben toch nog een firmware upgrade gevonden die misschien geholpen heeft. Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
kwibus schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:04:
We hebben toch nog een firmware upgrade gevonden die misschien geholpen heeft. Dank allen voor het meedenken!
Goed om te hore, hij ging ook wel erg snel door de hoeven.
Pagina: 1