Situatie:
2 Monitors:
1. Dell UltraSharp U2518D
2. Oude monitor met VGA aansluiting
1 desktop pc, HDMI en VGA uitgang
1 werk laptop, HDMI en USB-C video uitgang.
-------
Als ik thuis werk wil ik het beeld van mijn laptop op mijn Dell monitor en het beeld van mijn pc op mijn VGA monitor.
Als ik niet werk wil ik het beeld van mijn PC op mijn Dell en VGA Monitor.
Nu los ik dit handmatig op.
Thuis werken: HDMI kabel van de Dell monitor in mijn laptop.
Niet werken: HDMI kabel van de Dell monitor in mijn desktop pc.
Ik plug de HDMI kabel steeds om. Als ik de HDMI kabel uit mijn desktop pc trek wordt de VGA monitor mijn primaire scherm voor mijn desktop pc.
-----
Dit werkt allemaal prima maar ik wil eigenlijk gewoon een HDMI switch zodat ik niet steeds onder mijn bureau hoef te kruipen. Ik ben vrees er alleen voor dat als ik alles op mijn HDMI switch aansluit en ik de input switch naar mijn laptop, mijn desktop pc nog steeds een HDMI kabel detecteert en daarom het primaire beeld op de HDMI uitgang wil weergeven. Mijn VGA monitor blijft met een HDMI switch dan altijd mijn tweede monitor, wat ik niet wil.
Heb ik dit juist? Want dan blijf ik wel bij de handmatige optie.
2 Monitors:
1. Dell UltraSharp U2518D
2. Oude monitor met VGA aansluiting
1 desktop pc, HDMI en VGA uitgang
1 werk laptop, HDMI en USB-C video uitgang.
-------
Als ik thuis werk wil ik het beeld van mijn laptop op mijn Dell monitor en het beeld van mijn pc op mijn VGA monitor.
Als ik niet werk wil ik het beeld van mijn PC op mijn Dell en VGA Monitor.
Nu los ik dit handmatig op.
Thuis werken: HDMI kabel van de Dell monitor in mijn laptop.
Niet werken: HDMI kabel van de Dell monitor in mijn desktop pc.
Ik plug de HDMI kabel steeds om. Als ik de HDMI kabel uit mijn desktop pc trek wordt de VGA monitor mijn primaire scherm voor mijn desktop pc.
-----
Dit werkt allemaal prima maar ik wil eigenlijk gewoon een HDMI switch zodat ik niet steeds onder mijn bureau hoef te kruipen. Ik ben vrees er alleen voor dat als ik alles op mijn HDMI switch aansluit en ik de input switch naar mijn laptop, mijn desktop pc nog steeds een HDMI kabel detecteert en daarom het primaire beeld op de HDMI uitgang wil weergeven. Mijn VGA monitor blijft met een HDMI switch dan altijd mijn tweede monitor, wat ik niet wil.
Heb ik dit juist? Want dan blijf ik wel bij de handmatige optie.
BlaBlaBla