HDMI switch, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 23:37
Situatie:

2 Monitors:
1. Dell UltraSharp U2518D
2. Oude monitor met VGA aansluiting

1 desktop pc, HDMI en VGA uitgang

1 werk laptop, HDMI en USB-C video uitgang.

-------

Als ik thuis werk wil ik het beeld van mijn laptop op mijn Dell monitor en het beeld van mijn pc op mijn VGA monitor.
Als ik niet werk wil ik het beeld van mijn PC op mijn Dell en VGA Monitor.

Nu los ik dit handmatig op.

Thuis werken: HDMI kabel van de Dell monitor in mijn laptop.
Niet werken: HDMI kabel van de Dell monitor in mijn desktop pc.

Ik plug de HDMI kabel steeds om. Als ik de HDMI kabel uit mijn desktop pc trek wordt de VGA monitor mijn primaire scherm voor mijn desktop pc.

-----

Dit werkt allemaal prima maar ik wil eigenlijk gewoon een HDMI switch zodat ik niet steeds onder mijn bureau hoef te kruipen. Ik ben vrees er alleen voor dat als ik alles op mijn HDMI switch aansluit en ik de input switch naar mijn laptop, mijn desktop pc nog steeds een HDMI kabel detecteert en daarom het primaire beeld op de HDMI uitgang wil weergeven. Mijn VGA monitor blijft met een HDMI switch dan altijd mijn tweede monitor, wat ik niet wil.

Heb ik dit juist? Want dan blijf ik wel bij de handmatige optie.

BlaBlaBla

Beste antwoord (via Strider op 21-07-2023 12:55)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Strider schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Laptop USB-C naar Displayport-kabel, kan mijn (toch alweer oude) monitor daarmee mijn laptop ook opladen dan?

Ah mijn Dell T14 heeft 2 USB-C poorten, kan ik dus 1 voor opladen en 1 voor beeld gebruiken.
Je had niet aangegeven dat je nu via USB-C laadt, dus daar heb ik ook geen rekening mee gehouden.

Veel zakelijke laptops hebben meerdere USB-C-poorten met ondersteuning voor Displayport.

En nee, je oude monitor zal niet je laptop kunnen laden, sowieso moet er dan gebruikt worden gemaakt van een USB-C input op de monitor en de monitor moet dan aan PD (PowerDelivery) doen met een bepaald minimum (afhankelijk van de laptop, normale laptops zonder aparte gpu's hebben 65 watt nodig. De wat zwaardere 90).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

BGK > CKA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je zo'n ouderwetse mechanische switch vind zal dat zeker werken, met een elektronische (vaak ook HDMI gevoed) zou het ook moeten werken aangezien windows geen scherm ziet.
Die laatste kosten €5 op bol.com en bij de action dus eenvoudig te proberen lijkt mij.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Voor het alleen aansturen van de VGA-monitor op de desktop: Windows-P klikken en daar alleen de VGA-monitor kiezen.

Voor het niet hoeven inpluggen van de HDMI-kabel:
1) Laptop USB-C naar Displayport-kabel
2) op je monitor de juiste uitgang kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 23:37
White Feather schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:31:
Voor het alleen aansturen van de VGA-monitor op de desktop: Windows-P klikken en daar alleen de VGA-monitor kiezen.

Voor het niet hoeven inpluggen van de HDMI-kabel:
1) Laptop USB-C naar Displayport-kabel
2) op je monitor de juiste uitgang kiezen
Laptop USB-C naar Displayport-kabel, kan mijn (toch alweer oude) monitor daarmee mijn laptop ook opladen dan?

Ah mijn Dell T14 heeft 2 USB-C poorten, kan ik dus 1 voor opladen en 1 voor beeld gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 21-07-2023 12:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Strider schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Je had niet aangegeven dat je nu via USB-C laadt, dus daar heb ik ook geen rekening mee gehouden.

Veel zakelijke laptops hebben meerdere USB-C-poorten met ondersteuning voor Displayport.

En nee, je oude monitor zal niet je laptop kunnen laden, sowieso moet er dan gebruikt worden gemaakt van een USB-C input op de monitor en de monitor moet dan aan PD (PowerDelivery) doen met een bepaald minimum (afhankelijk van de laptop, normale laptops zonder aparte gpu's hebben 65 watt nodig. De wat zwaardere 90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik switch ook steeds een kabel, heb wel een switch ervoor maar moet daar nog kabels voor vinden (die lijkt hdmi aansluitingen zoals voor op een tv te hebben, met twee van die hoekjes, en mijn monitoren is met een zo'n hoekje :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:13
Marzman schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:59:
Ik switch ook steeds een kabel, heb wel een switch ervoor maar moet daar nog kabels voor vinden (die lijkt hdmi aansluitingen zoals voor op een tv te hebben, met twee van die hoekjes, en mijn monitoren is met een zo'n hoekje :p
1 hoekje? Dat is geen hdmi, maar displayport!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

guido66 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:04:
[...]

1 hoekje? Dat is geen hdmi, maar displayport!
Ja dat vermoede ik al dat een van de twee geen hdmi is. Converterkabeltjes zijn duurder dan de switch zie ik al :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1