Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvlierop
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-06 09:36
Beste Tweakers,

Ik zit met het probleem dat de OSD van mijn Iiyama G2770QSU-B1 volledig op hol slaat. Ik heb twee van deze monitoren waarbij het probleem zich slechts bij een van de twee voordoet. Het lijkt of een van de knoppen vast blijft hangen waardoor de monitor iedere seconde switcht van eco modus (knoppen reeds fysiek nagelopen en het lijkt niet of ze daadwerkelijk fysiek vasthangen, het probleem lijkt intern te zijn). De monitoren zijn slechts twee weken oud en de monitor aangaande het probleem zal door Iiyama vervangen worden. Echter gaat dit mogelijk even duren en dien ik in de tussentijd wel te werken met deze monitor (oude monitor is reeds weg).

Ik ben dus op zoek naar een manier om het OSD te blokkeren zodat dit niet meer in beeld komt. Wat ik reeds heb geprobeerd is het OSD blokkeren door de lock modus te activeren, echter hierbij blijft er een grote zwarte balk midden in het scherm verschijnen om aan te geven dat het OSD locked is. Hoewel dit beter is dan een scherm wat continue van eco modus veranderd is dit nog steeds niet werkbaar. Zijn er andere suggesties (mogelijk op het gebied van software) waarmee ik het OSD volledig uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zit er software bij? Mijn LG kan met 'OnScreen' control kinderslot worden aangezet zodat de knoppen niet meer werken, geen idee of dat ook softwarematig de 'knoppen' uitzet maar mogelijk het proberen waard.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvlierop
Er zit helaas geen verdere software bij, het kinderslot erop zetten lukt wel en verhelpt het probleem zoals gezegd enigszins. Het nadeel is wel dat doordat de monitor nog steeds denkt dat er een knop ingedrukt wordt er continue een melding midden in beeld komt (vrij groot) om aan te geven dat dit slot erop staat. Tot dusver geen mogelijkheid gevonden om dit uit te zetten, user manual vermeld ook niets vandaar mijn zoektocht naar externe software om dit tijdelijk op te lossen. In die zoektocht komt ik echter bar weinig tegen, tot nog toe enkel een programma om het OSD van het volume te verbergen en te beheren maar niet het volledige OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je een melding krijgt ondanks dat het kinderslot aanstaat wordt het lastig en denk ik dat er geen oplossing is.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 21-07-2023 10:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvlierop
Helaas, in ieder geval bedankt voor het meedenken!