Mijn jaren 20 woning is oorspronkelijk opgeleverd met een smalle aanbouw aan de achterzijde waarin zich keuken en toilet bevonden (m.i. functionele woonruimtes die niet ondergeschikt zijn). Mag ik nu vergunningsvrij uitbouwen tot 4m over de gehele breedte van mijn perceel, of alleen 4m vanaf die aanbouw en 4m vanaf het stuk woning wat minder ver de tuin in komt?
Zie schetsen:
/f/image/HVozw4cVUPrmNeBdyUdwiLSE.png?f=fotoalbum_large)
Mag ik over de gehele breedte 4m uitbouwen omdat de oorspronkelijke woning dat smalle stukje uitbouw heeft?
Of
/f/image/Z4G1cJp7EBjHTuKhU5FFXnqP.png?f=fotoalbum_large)
Mag ik een deel "A" tot 4m uitbouwen en een deel "B" tot 4m uitbouwen?
Het omgevingsloket vind ik hier niet duidelijk in en die verwezen mij door naar mijn gemeente. Maar die wil dat ik een hele bouwaanvraag ga doorlopen om mijn vraag te beantwoorden en dat vind ik wat te gortig.
Ik ben mij ervan bewust dat ik overigens niet meer dan 50% van mijn achtererf mag bebouwen.
Iemand hier met het verlossende antwoord of ervaring?
Zie schetsen:
/f/image/HVozw4cVUPrmNeBdyUdwiLSE.png?f=fotoalbum_large)
Mag ik over de gehele breedte 4m uitbouwen omdat de oorspronkelijke woning dat smalle stukje uitbouw heeft?
Of
/f/image/Z4G1cJp7EBjHTuKhU5FFXnqP.png?f=fotoalbum_large)
Mag ik een deel "A" tot 4m uitbouwen en een deel "B" tot 4m uitbouwen?
Het omgevingsloket vind ik hier niet duidelijk in en die verwezen mij door naar mijn gemeente. Maar die wil dat ik een hele bouwaanvraag ga doorlopen om mijn vraag te beantwoorden en dat vind ik wat te gortig.
Ik ben mij ervan bewust dat ik overigens niet meer dan 50% van mijn achtererf mag bebouwen.
Iemand hier met het verlossende antwoord of ervaring?