Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aravr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-05 17:46
Beste tweakers,

Recent heeft mijn moeder een factuur gehad van simpel waarop staat dat ze een sms heeft gestuurd naar een 12 cijferig nummer beginnend met 00794... Het probleem is dat op haar iphone in geen enkele van haar berichten een dergelijke sms is verstuurd naar zo een nummer, laat staan op de aangegeven datum. Waar kan het aan liggen dat er zomaar een 'sms naar het buitenland' is gestuurd zonder dat mijn moeder dat doorheeft/zonder dat het in de historie van haar iphone staat?

Alvast bedankt voor de antwoorden,
Groet Arav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heeft je moeder recent een (Russische) app geïnstalleerd? (00)7 is de landcode voor Rusland...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
malafide app die permissies gevraagd en gekregen heeft op de telefoonfunctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
In sommige gevallen kan dit ook de sms zijn die je gebruikt om Facetime of Imessage te activeren. Deze sms zie je verder nergens terug in je telefoon en gaat soms naar een buitenlands nummer.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

draak42 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:19:
In sommige gevallen kan dit ook de sms zijn die je gebruikt om Facetime of Imessage te activeren. Deze sms zie je verder nergens terug in je telefoon en gaat soms naar een buitenlands nummer.
Die gaan echter naar een nummer in het VK en niet naar Rusland.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
FooLsKi schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:47:
Heeft je moeder recent een (Russische) app geïnstalleerd? (00)7 is de landcode voor Rusland...
Volgens mij kunnen apps niet ongevraagd sms-jes versturen op een iPhone. Daar is geen permissie voor.
Dat gaat altijd via de gebruiker, en daar komt de berichten app voor naar voren met vooringevulde gegevens.

Dit moet toch via de gebruiker zijn gegaan, of er is iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aravr
Heel erg bedankt voor alle berichten,

Ik heb voor de zekerheid alle apps doorgespit die geïnstalleerd en verwijderd zijn, ik vond eigenlijk geen enkele apps van niet gerenomeerde bedrijven. En heb ook nog eens naar betichten gekeken, dr is niks verzonden op die datum. Ik denk dat er nu niet heel veel te doen is los van goed blijven checken op verdachte apps enzovoort, aangezien de beveiliging van apple vrij goed is (ze draait ook de laatse update).

Groet Arav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Telegram is een app die in ieder geval is opgericht in Rusland, kan het zijn dat je moeder Telegram gebruikt en zij iets hebben moeten verifiëren?

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 21-07-2023 18:22 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aravr
Maarten_E schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:22:
Telegram is een app die in ieder geval is opgericht in Rusland, kan het zijn dat je moeder Telegram gebruikt?
Nee, mijn moeder heeft nooit gebruik gemaakt van telegram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb ook een keer gehad jaren geleden bij Simpel dat er een sms verstuurd was vanaf mijn Android naar het VK, heb toen aan Simpel gevraagd wat er in de SMS stond, maar dat wilden ze, of konden ze niet zeggen in verband met privacy. Is daarna niet meer voorgekomen gelukkig.
Pagina: 1