Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn huidige systeem is gamen erg lastig (GTX 970 en een zeer verouderde I7-2600) Zo ben ik zelf een fervent Hearts of Iron IV speler, maar zodra de game vordert merk je gewoon dat mijn PC het niet meer aan kan. Vereiste is dan ook dat ik er weer onbezorgd mee kan gamen. Daarnaast ben ik toch wel erg benieuwd naar Starfield.
Verder gebruik ik mijn systeem voor het kijken van voetbalwedstrijden en het bewerken van foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €2000,- en €2500 gaarne
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op mijn toetsenbord en muis na niets
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf twijfel ik ontzettend of ik niet de 4070 TI moet aanschaffen, daarnaast is de koeling voor mijn CPU voldoende? Daarnaast ben ik ook van plan om een 34" ultrawide monitor aan te schaffen. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen curved of niet..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tsja, heb in het verleden goede ervaringen gehad met Intel, Nvidia en EVGA(al maken deze geen GPU's meer helaas)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Persoonlijk ben ik geen fan van hele grote behuizingen, daarnaast mag het systeem niet te warm worden.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Moet ik toch voor de 4070 TI gaan of is een 4070 voldoende? Daarnaast is de I9 geen overkill of met het oog op de toekomst juist een slimme investering? Daarnaast is 850w voldoende voor dit systeem?
Met mijn huidige systeem is gamen erg lastig (GTX 970 en een zeer verouderde I7-2600) Zo ben ik zelf een fervent Hearts of Iron IV speler, maar zodra de game vordert merk je gewoon dat mijn PC het niet meer aan kan. Vereiste is dan ook dat ik er weer onbezorgd mee kan gamen. Daarnaast ben ik toch wel erg benieuwd naar Starfield.
Verder gebruik ik mijn systeem voor het kijken van voetbalwedstrijden en het bewerken van foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €2000,- en €2500 gaarne
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op mijn toetsenbord en muis na niets
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf twijfel ik ontzettend of ik niet de 4070 TI moet aanschaffen, daarnaast is de koeling voor mijn CPU voldoende? Daarnaast ben ik ook van plan om een 34" ultrawide monitor aan te schaffen. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen curved of niet..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tsja, heb in het verleden goede ervaringen gehad met Intel, Nvidia en EVGA(al maken deze geen GPU's meer helaas)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Persoonlijk ben ik geen fan van hele grote behuizingen, daarnaast mag het systeem niet te warm worden.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Moet ik toch voor de 4070 TI gaan of is een 4070 voldoende? Daarnaast is de I9 geen overkill of met het oog op de toekomst juist een slimme investering? Daarnaast is 850w voldoende voor dit systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i9-13900KF Boxed | € 585,04 | € 585,04 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 10 850W | € 102,92 | € 102,92 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 98,- | € 196,- |
| Totaal | € 2.090,48 | |||