Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Het verhaal van Stan&Wende spreekt me aan, maar het valt me op hoe weinig ik over deze partij kan vinden in traditionele media, blogs en fora. Slechts enkele interviews hier en daar. In een tijd waarin duurzaamheid een steeds belangrijker onderwerp wordt had ik meer aandacht verwacht voor een partij die zich profileert als "donkergroen" en dat kan koppelen aan rendement over een periode van 10 jaar. Ik overweeg een deel van mijn beleggingen over te brengen naar Stan&Wende, maar alleen als ik voldoende vertrouwen krijg in deze partij. Heeft iemand hier ervaringen met Stan&Wende?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Heb je de kosten al gezien? 1.7% per jaar, dat is gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:15
Even zoeken op het KvK nummer geeft dit advies bedrijfje gerund vanuit huis.
https://www.oozo.nl/bedri...en-financieel-bewust-zijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52

BCC

Ik zou dan eerder naar gevestigde, saaie, partijen kijken, zoals meesman oid - https://www.meesman.nl/on...ndelen-duurzame-toekomst/ - Wel goede marketing die Stan & Wende.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 20-07-2023 20:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:24
Philip Ross schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:52:
Even zoeken op het KvK nummer geeft dit advies bedrijfje gerund vanuit huis.
https://www.oozo.nl/bedri...en-financieel-bewust-zijn
En wat betekent dat volgens jou? Een groot kantoor met tientallen mensen in dienst is misschien helemaal niet wat deze mensen willen, kleinschalig en dienstbaar kan ook een strategie zijn. Alhoewel ze met hun marge prima wat kantoorpandjes zouden kunnen kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:15
Orangelights23 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:26:
[...]

En wat betekent dat volgens jou? Een groot kantoor met tientallen mensen in dienst is misschien helemaal niet wat deze mensen willen, kleinschalig en dienstbaar kan ook een strategie zijn. Alhoewel ze met hun marge prima wat kantoorpandjes zouden kunnen kopen :P
Het betekent vooral dat het dus een kleine zaak is. Daarnaast heeft het geen eigen KvK nummer.
Vermoedelijk dus ook een stuk minder garanties en toezicht.

Hoeft allemaal niets te betekenen maar is wel.goed.om te weten voordat je al je geld daarheen stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Op hun website vergelijken ze graag hoe goed ze presteren met de VBR index die publiekelijk is. Het misleidende is echter dat ze hun "defensief" profiel met "neutraal" van VBR vergelijken. Dit geeft mij toch wel een beetje wrang gevoel in m'n mond. Nu zegt "defensief" op zichzelf natuurlijk ook weinig.

Ook lijken ze alleen maar winnaars te selecteren, dat is hoogst onwaarschijlijk maar vermoedelijk hebben ze een aantal pools waarvan ze data bijhouden en de verliezers houden ze buiten schot.

Last but not least, ze laten beleggingen toe vanaf 100 euro, dat is strict gereguleerd dus ik vraag me ten sterkste af hoe ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52

BCC

Voordeel -ze whitelabelen gewoon een bestaande index tracker, het NNEK/Fondsenplatform https://stanwende.nl/veiligheid-en-zekerheid/. , met alle zaken die je daar zou verwachten. De kosten daarvan zijn ~0.45% - https://nnek-kennis.nl/dienstverlening/fondsenplatform

Nadeel - zij selecteren zelf een “donkergroene” subset, waardoor je het risico volledig in hun handen legt en je dus significant meer risico loopt dan bij een emotieloze indextracker. De kosten die de hiervoor rekenen zijn ook best hoog.

[ Voor 23% gewijzigd door BCC op 21-07-2023 08:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:29
Er zijn natuurlijk een aantal deelvragen die de TS zou kunnen hebben:
  1. Is Stan&Wende een betrouwbaar bedrijf, is het toezicht in orde, etc?
  2. Is Stan&Wende echt 'donkergroen', en wat betekent dat?
  3. Heeft Stan&Wende redelijke rendementen, TER en risico in acht genomen?
Afhankelijk van je voorkeuren vind je één van deze dingen méér of minder belangrijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Homepage, dit klopt in elk geval al niet... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK6nFKRyEoIyIv-JBqK0QewPWF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I13pvuzqHEXAcmKhMaEZp2Do.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou ja, voor de kijkers is her rechts en links. Voor hun is het inderdaad net andersom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubrien
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-08-2023
Beste mensen,

ik ben 1 van de 2 partners van Stan&Wende. Onze IT man zag rond 20 juli veel verkeer op onze site vanaf hier en zodoende zagen we deze discussie.

Gaaf dat we hier besproken worden en dat er mensen zijn die zo nauwkeurig naar pagina's kijken. We lezen zaken die kloppen maar ook zaken die (helaas) niet kloppen. Je snapt dat we daar graag op reageren.

Eerste Maar: we willen hier zeker geen commercieel verhaal houden. Hoogstens transparant en duidelijk aangeven hoe Stan&Wende werkt,. That;s it en ieder maakt o.b.v. zijn/haar mening keuzes.

Tweede Maar: ik (Hubrien) heb geen ervaring op tweakers en weet niet of dit wel de bedoeling is hier en wat hier verder wel en niet gewaardeerd wordt. Dus heel graag zou ik van jullie hier eerst een reactie op hebben, alvast bedankt!
Pagina: 1