Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hi,

vandaag een offerte binnengekregen en ben benieuwd wat de experts er hier van vinden :)

Wat wil ik doen:
2 kamers koelen - en het liefst een 3e ook, maar dat zal dan moeten via opendeuren etc.

Situatie:
We wonen in een nieuwbouwhuis sinds 2019 wat echt super is en de warmte ook zeker 2 weken ongeveer tegenhoud als het echt warm is, maar zodra de warmte er echt in zit is het er niet uit te krijgen. Dan moet het wel een week of 2 koud weer zijn en continu de ramen open. We hebben nu 1 vrij royale slaapkamer die op de zuidzijde zit en een klein kantoortje van +-8 m2 en de kamer zal rond de 36m2 kamer zijn.

Plaatsing:
Het idee is dat ik de airco niet wil zien en al helemaal niet van die lelijke leidingen over de buitenkant. Gelukkig kan de buitenunit op het platte dak van de uitbouw en kunnen de leidingen direct naar binnen en zal ik dit zelf met een koof afwerken.

Aanbieding 1:
M2OD-18HFN8-Q Midea Free-Matching Super DC
5,27 kW buitenunit R32 airconditioning
SCBlBU -09HRFN8-0RD1GW Midea Breezeless E 2,6 kW FreeMatching wandunit: MSCBlBU -09HRFN8-0RD1GW Midea Breezeless
E 2,6 kW Free-Matching wandunit

prijs €€ 5.000,00

Aanbieding 2
AJ050TXJ2KG/EU Samsung Multi split 5,0 kW
buitendeel R32 airconditioning
AR09TXFCAWKNEU Samsung WindFree Comfort
2,5 kW wandunit

prijs € 5.600,00

Aanbieding 3
[i]2MXM50A Daikin bluevolution Multi-split 5,0 kW
buitendeel R32 airconditioning
FTXA-AW25 Daikin Stylish 2,5 kW wandunit[/i[
prijs € 6.800,00

Volledige installatie inbegrepen, ik zal enkel zelf binnen de afwerking doen en electra door de loze leiding naar boven trekken.

Vraag
Is dit een redelijke aanbieding en wat vinden we van het merk Midea, volgens de verkoper een heel goed en groot merk maar niet erg bekend in Nederland. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar ik heb me ook nog nooit verdiept in airco's tot deze zomer. Ik vraag me wel af of prijsverschil zo groot moeten zijn of zullen ze mij toch een bepaalde hoek op willen drukken.

Alvast bedankt voor alle input en tips