[proton] Wachtwoord / OTP werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:16
Ik heb een proton account, gebruik het al een paar jaar naar tevredenheid. Met 2FA via OTP.

Nu kon ik zojuist niet meer inloggen, ik weet niet of het door het wachtwoord komt of de OTP. Via een recovery code ben ik er wel ingeraakt en zie dan dat er zaken gelocked zijn. Heb even de mail terug gezocht maar kan alles nog openen zo lijkt het. Als ik mijn huidige wachtwoord ingeef dan zegt hij ook dat er 0 keys terug gezet zijn.

Ik kan echter mijn wachtwoord niet wijzigen want daarvoor moet ik het oude / huidige wachtwoord invoeren + OTP en dat werkt dus juist niet.

Wachtwoord was random 16 karakters met diverse speciale karakters.

Eerlijk heb ik eerder het idee dat er iets mis is met de OTP of bij proton. Zijn er meer mensen die issues hebben?

Beste antwoord (via Shinji op 20-07-2023 21:13)

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Eerst even goed checken of de tijd van je device correct is, daar is OTP van afhankelijk.

Ik heb dat geregeld gehad met mijn laptop, hij lijkt dan de goede tijd aan te geven maar loopt blijkbaar toch niet helemaal goed. Even synchroniseren met de tijdserver kan dan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Eerst even goed checken of de tijd van je device correct is, daar is OTP van afhankelijk.

Ik heb dat geregeld gehad met mijn laptop, hij lijkt dan de goede tijd aan te geven maar loopt blijkbaar toch niet helemaal goed. Even synchroniseren met de tijdserver kan dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
De OTP zit in Bitwarden, is dat dan de tijd van de server bij Bitwarden? Of van mijn eigen laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ik heb nu op mijn mobiel met dezelfde gegevens via de browser ingelogd. Dat gaat wel inderdaad. Ik kwam er ook achter dat het inderdaad de OTP was doordat ik express een verkeerd wachtwoord invoerde. Dan kreeg ik de OTP vraag niet, dus het wachtwoord was goed.

Net de tijd inderdaad vergeleken en bleek 2 minuten achter te lopen terwijl die wel op automatisch synchroniseren staat. Maar hij was sinds april niet meer geupdate. Na update loopt de tijd weer goed en ik kan nu ook weer inloggen.