Mijn pc is al weer wat jaartjes oud en heeft een upgrade nodig.
Hij wordt erg warm, vooral de videokaart en heeft veel moeite om hem koel te houden. Hij is 5 minuten na opstarten 52 graden Celcius. Dat is zonder dat ik een spel speel of een 3d tekening maak.
Niet geheel onverwacht nu de temperatuur hier tussen de 30 en 40 graden schommelt.
Misschien moet ik alleen wat fan's bij plaatsen, maar wellicht hebben jullie betere tips.
Ik maak hem regelmatig schoon.
Misschien is een waterkoeling een betere stille oplossing.
Een ander probleem dat ik heb is de kast waar hij nu inzit, de ruit resoneert en het is niet heel hard, maar ik wordt er wel gek van.
Wat zeggen jullie upgraden of een nieuw systeem aanschaffen en misschien dan dit keer een systeem met waterkoeling, wat ik er van lees, kunnen deze stiller en beter koelen.
Een foto van de binnenkant van de kast. De bovenste fan zuigt lucht aan en de fan aan de achterzijde blaas het er weer uit.:strip_exif()/f/image/3Fki7rTAvpnGvpVzhIbEnNrM.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn pc:
Hij wordt erg warm, vooral de videokaart en heeft veel moeite om hem koel te houden. Hij is 5 minuten na opstarten 52 graden Celcius. Dat is zonder dat ik een spel speel of een 3d tekening maak.
Niet geheel onverwacht nu de temperatuur hier tussen de 30 en 40 graden schommelt.
Misschien moet ik alleen wat fan's bij plaatsen, maar wellicht hebben jullie betere tips.
Ik maak hem regelmatig schoon.
Misschien is een waterkoeling een betere stille oplossing.
Een ander probleem dat ik heb is de kast waar hij nu inzit, de ruit resoneert en het is niet heel hard, maar ik wordt er wel gek van.
Wat zeggen jullie upgraden of een nieuw systeem aanschaffen en misschien dan dit keer een systeem met waterkoeling, wat ik er van lees, kunnen deze stiller en beter koelen.
Een foto van de binnenkant van de kast. De bovenste fan zuigt lucht aan en de fan aan de achterzijde blaas het er weer uit.
:strip_exif()/f/image/3Fki7rTAvpnGvpVzhIbEnNrM.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 194,66 | € 194,66 |
1 | Moederborden | MSI B450-A PRO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Monitors | Lenovo G27q-20 Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | NZXT F120P Zwart, 120mm | € 15,90 | € 31,80 |
2 | Geheugen intern | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 226,46 |