Hallo lezers,
Voor thuis ben ik op zoek naar een workstation zodat ik "wat vaker" vanuit huis kan werken.
Mijn werkzaamheden bestaan uit 3d modeling en zo nu en dan een model analyse/ flow berekening. Verder wil ik het systeem kunnen gebruiken om zo nu en dan een game te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdtaak "3d modeling" en "FEM analyses" en in de avond uurtjes af en toe een game.
Gebruikte software:
- Solidworks
- Autocad “Plant 3D
- SW simulations
- office 365 (excel en outlook)
Games:
- Cities skylines
- Hearts of iron
- Company of Heroes
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige videokaart wil ik graag “her”gebruiken, dit is een “MSI GTX1060 X 3G”.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment bijeen geklikt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
n.v.t.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen heb ik niet, wensen altijd:
Geluid: lager = beter (ivm online meetings)
Stroom verbruik: dit zal geen groot issue zijn, echter wil ik wel wat ruimte hebben voor een nieuwe videokaart in de toekomst. Hier heb ik vwb de voeding ruimte voor gehouden (~250/300w)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Passen de gekozen componenten bij elkaar?
Zijn er nog verbeteringen mogelijk binnen mijn budget? van minder uitgeven wordt ik persoonlijk wel blij
Is dit systeem toekomst bestendig (kan ik 4 a 5 jaar vooruit?)
extra info
Thuis maak ik gebruik van een dubbel 27" - 4k - 60Hz scherm, de software moet hierop normaal kunnen draaien, echter als de refresh rate zo nu en dan lager ligt dan 60fps is dit voor mij geen issue.
Alvast bedankt voor het mee denken/kijken/zoeken.
Voor thuis ben ik op zoek naar een workstation zodat ik "wat vaker" vanuit huis kan werken.
Mijn werkzaamheden bestaan uit 3d modeling en zo nu en dan een model analyse/ flow berekening. Verder wil ik het systeem kunnen gebruiken om zo nu en dan een game te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdtaak "3d modeling" en "FEM analyses" en in de avond uurtjes af en toe een game.
Gebruikte software:
- Solidworks
- Autocad “Plant 3D
- SW simulations
- office 365 (excel en outlook)
Games:
- Cities skylines
- Hearts of iron
- Company of Heroes
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige videokaart wil ik graag “her”gebruiken, dit is een “MSI GTX1060 X 3G”.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment bijeen geklikt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 435,- | € 435,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z790-A WIFI | € 233,- | € 233,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 650W | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 98,- | € 98,- |
| Totaal | € 1.130,32 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
n.v.t.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen heb ik niet, wensen altijd:
Geluid: lager = beter (ivm online meetings)
Stroom verbruik: dit zal geen groot issue zijn, echter wil ik wel wat ruimte hebben voor een nieuwe videokaart in de toekomst. Hier heb ik vwb de voeding ruimte voor gehouden (~250/300w)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Passen de gekozen componenten bij elkaar?
Zijn er nog verbeteringen mogelijk binnen mijn budget? van minder uitgeven wordt ik persoonlijk wel blij
Is dit systeem toekomst bestendig (kan ik 4 a 5 jaar vooruit?)
extra info
Thuis maak ik gebruik van een dubbel 27" - 4k - 60Hz scherm, de software moet hierop normaal kunnen draaien, echter als de refresh rate zo nu en dan lager ligt dan 60fps is dit voor mij geen issue.
Alvast bedankt voor het mee denken/kijken/zoeken.