Dak gedeeltelijk isoleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howareyou2day
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-07 15:21
Ons huis bestaat uit een deel nieuwbouw (2010) en oudbouw (+-1930-1940).
In 2010 is er dus een nieuw deel aangebouwd, RC waarde vloer/muur 3, en dak 4. Toen zijn ook alle dakpannen vervangen, en zijn in de oudbouw een aantal dakkapellen geplaatst.
Helaas is in het oude deel toen niet het dak meegeisoleerd (vraag me niet waarom), alleen spouwmuurisolatie en de dakkapellen hebben ook isolatie (RC +-2.5-3 wat ik terug kan vinden in de bouwtekeningen).

Nu wil ik graag het dak gaan isoleren. Op de zolderverdieping kan ik in principe overal wel bij komen. Glaswol met spijkerflens lijkt me hier prima geschikt(correct me if im wrong).
Maar nu komt het: op de tussenverdieping kan ik niet overal zo makkelijk bij komen. De delen tussen de dakkapellen in zijn afgetimmerd, en ik heb eigenlijk op dit moment niet de mogelijkheid om dat open te breken om te isoleren.
Het deel onder de dakkapellen (nog ongeveer 1 meter) kan ik wel bijkomen achter knieschotten.

Nu was mijn vraag: hoe erg is het om de delen (paar vierkente meter) tussen de dakkapellen niet te isoleren wat betreft koudebrug/vochtproblemen?
Kan ik beter alleen het dat bij de zolder isoleren?
Of ook op de tussenverdieping een paar meter? Of juist dan de knieschotten isoleren.

[ Voor 5% gewijzigd door howareyou2day op 20-07-2023 17:35 ]