For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik zou dit doen:
1. BIOS default laden
2. Computer uitschakelen, loskoppelen van stroom.
3. Windows drive er fysiek uithalen
4. Kijk of de Linux drive zichtbaar is vanuit BIOS en USB stick.
Windows gooit vaak roet in het eten van dual boot situaties en boot managers. Misschien had een Linux boot manager zich genesteld op de Windows boot drive en heeft Windows die overschreven. Dat mag als het goed is niet ervoor zorgen dat de Linux drive onzichtbaar wordt in de BIOS.
Er is ook een situatie met de ondersteuning van BIOS/MBR en EFI/GPT. In een modern systeem zou dat EFI/GPT moeten zijn voor alle drives voor compatibiliteit. Windows ondersteunt geen MBR voor single drives.
1. BIOS default laden
Windows gooit vaak roet in het eten van dual boot situaties en boot managers. Misschien had een Linux boot manager zich genesteld op de Windows boot drive en heeft Windows die overschreven. Dat mag als het goed is niet ervoor zorgen dat de Linux drive onzichtbaar wordt in de BIOS.
Er is ook een situatie met de ondersteuning van BIOS/MBR en EFI/GPT. In een modern systeem zou dat EFI/GPT moeten zijn voor alle drives voor compatibiliteit. Windows ondersteunt geen MBR voor single drives.
Ik heb het opgelost. Dacht daar kan het nooit aan liggen. Biosupdate gedaan en alles werkt weer zoals het hoort. Hoe dat kan, ik snap er niks van.mrmrmr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:55:
Ik zou dit doen:
1. BIOS default laden
Ik zie bij die bios updates dat er wel ooit iets geweest is met TPM, misschien dat het daar aan ligt. Ook als ik flashdisk in usb deed dan waren ze gelocked.
[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 20-07-2023 16:18 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi