Toon posts:

Optische muis stuk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ding aan mijn USB poort hangen, maar als ik mijn muis een paar minuten laat liggen en ik wil er daarna weer gebruik van gaan maken dan moet ik eerst flink het ding heen en weer bewegen voordat het reageerd. Dit had ik toen ik het net had niet. Is ie nu stuk of wat???
Het is vrij irritant namelijk. Duurt zeker twee seconden voordat het pijltje gaat bewegen.

Verwijderd

2 seconden is idd een beetje lang, moet je ff bij je powersave-instellingen kijken.

Heeft te maken met de frequentie van het led'je, dat gaat flink naar beneden als je de muis een tijdeje niet hebt gebruikt, waardoor het interval tussen twee signaaltjes groter wordt, waardoor de reactietijd dus ook groter is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Begin eens met het merk, OS en chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000 Professional NL, SP2
Moederbord: ASUS A7V
Muis: Logitech Optical Wheelmouse.

Rest van me config op url in sig...

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

persoonlijk denk ik eerder dat het gewoon de powersaving is.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Ik heb dat probleem als ik mijn pc op standby zet. Dan begint ie ook de schokken. Om de 2 sec kan ik hem dan een stukje bewegen.
Gewoon de standby uit zetten.
suc6

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik gebruik op dit moment ook een optische draadloze muis van logitech op Win98SE en ik heb er geen enkel probleem mee. Kan het mischien zijn dat je batterijen gewoon niet vol meer zijn, of dat er net niet meer genoeg prik in zit.

Als je oplaadbare batterijen gebruikt kan dat ook het probleem zijn, het voltage van oplaadbare batterijen zit net onder het voltage dat gewone batterijen leveren. Als je deze dus gebruikt probeer het dan eens een keer met gewone batterijen ......

Suc6

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Oke... hij is dus NIET draadloos, zit een draadje aan. Heb ik gezegd dan dat ie draadloos is :?

En powersave gebruik ik al helemaaaaal niet. Gewoon altijd aan. Niks uit. Dus... iemand anders???

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb ook last van precies het zelfde probleem

mobo: kt7
proc: amd duron 750
muis: logitec optical mouseman (dus die ergonomische met draad)

het is geen powersave ding naar mijn id. het gebeurt al gewoon heel snel en bij mij ook ineens... echt heeeeeel wazig

kheb btw geen logitech drivers geinstalleerd (ipv muiswheel in games en nog meer troep) dus daar kan het ook niet aanliggen

blup

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de nieuwste logitech drivers geinstalleerd, weet overigens niet of het ook in mijn andere OS zo is dat ie hapert. Win2k Advanced Server.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 17:48 schreef awraeven het volgende:
Ik heb wel de nieuwste logitech drivers geinstalleerd, weet overigens niet of het ook in mijn andere OS zo is dat ie hapert. Win2k Advanced Server.
En dat probeer je dan niet ff?

Verwijderd

die mouseware kun je beter 8erwege laten..

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

zoals ik al zelf net hierboven zei ik heb het ook ZONDER de logitech software dus volgens mij ligt het daar niet aan

blup

Verwijderd

Probeer eens de USB-drivers van VIA te installeren.
Je vindt ze hier: http://www.viahardware.com/download//usbf108.exe

suc6

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Misschien heeft ie een brilletje nodig 8-)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik weet bijna zeker dat je er geen last meer van hebt als je de muis aansluit op de ps/2 ipv usb. Suc6 ermee

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmm ik heb de optische variant op me ps2, en die gaat na ongeveer 2 minuten langzamer scannen zeg maar, en na een kwartier gaat ie helemaal langzaam, dan eerst een zetje geven, en dan doet ie het weer lekker
maarja, elke 4 dagen ofzo nieuwe batterijen :(
verder heeeeel relaxed muisje
maar ik denk dat het dus normaal is :)

en trouwens, als je die mouseware niet installeert, dan kan je je duimknop niet gebruiken toch :?

Verwijderd

ik heb geen mouseware geinstalled en kan de duimknop gewoon gebruiken.

Kijk eens bij je muiseigenschappen in control-panel;
Dan bij hardware, properties, en advanced tabblad.
Hier kan ik de sample rate instellen, en de fast initialisation inschakelen. Mischien verbetering als je deze twee veranderd :?

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik het op mijn PS2 had zitten deed mijn scroll wheel het niet meer onder windows 2000. Heel vaag. Maar ja... wil wel graag een scroll wheel. En ik heb de Via 4in1 drivers geinstalleerd versie 4.32 (laatste relasde iig). Maar ik zal die USB eens proberen kijken of het wat doet, vind het iig vaag dat ie het zomaar opeens doet.

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Die muis sux heeeeeeel erg zwaar dat is het :(:(:(:(:(

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:41 schreef SilverZeven het volgende:
Die muis sux heeeeeeel erg zwaar dat is het :(:(:(:(:(
weolke muis?? de logitech mouseman wheel (MET DRAADJE MENSEN GAAT HET OVER) no way bijna iedereen vind hem goed en jij flamed nu ok
ik weet ook hoe een MS is en die slaat dus SNELLER over als je snel beweegt en ik kan hem ook niet lekker in me hand liggen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 20:12 schreef WebBitch het volgende:

[..]

de logitech mouseman wheel (MET DRAADJE MENSEN GAAT HET OVER)
Correctie: Logitech wheelmouse optical (die zonder dat oplichtende ding op z'n rug).
Pagina: 1