Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Nou, na avonden prutsen het dan hier maar eens proberen.

Voor mijn dochter wil ik mijn oude laptop, een HP EliteBook 735 G5 met Ryzen 7, omturnen tot school laptop.
Deze laptop heb ik eerder vervangen voor een nieuwe omdat hij vast zit op het "HP Sure Start" scherm. Dacht, kijk er later wel eens naar.

Hij pakt de toetsencombinaties wel om naar BIOS, Startup scherm of Diagnostics te gaan, maar gaat niet verder. Er staat enkel bv. "Entering Startup Screen" linksonderin, terwijl het HP Sure Start logo in beeld blijft.

Wat heb ik al geprobeerd:
- 48u stroomloos, batterij eruit
- CMOS batterij ontkoppeld voor 1 minuut, vervolgens 15 sec. power knop ingedrukt (zonder batterij/adapter)
- SSD helemaal eruit laten of andere (Samsung 980 PRO)

Niets lijkt te helpen, hij komt geen stap verder.
Ook bij HP op de forums gezocht naar oplossingen, maar na van alles geprobeerd te hebben, geen verbetering.

Misschien iemand hier die hiermee bekend is of een oplossing heeft? Vreemd dat hij in geen enkel menu meer wil, wellicht BIOS corrupt?

Bvd!

[ Voor 16% gewijzigd door t!n0 op 20-07-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Wip de ssd er eens uit, als die defect is kunnen ze erop blijven hangen.
Bios recovery kan redelijk makkelijk met de download van de support pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Bios flash recovery is te proberen, inderdaad.
Maar misschien dat dit ook nog werkt?

HP notebooks - Het BIOS (Basic Input Output System) herstellen
De CMOS resetten

In sommige gevallen kan het automatische BIOS-herstel mislukken als gevolg van corrupte CMOS-gegevens (Complementary Metal Oxide Semiconductor). De CMOS slaat BIOS-instellingen op. Gebruik deze procedure om de CMOS te resetten en het BIOS te herstellen.

Schakel de computer uit.

Druk op de toetsen Windows + V en houd deze ingedrukt, druk tegelijkertijd op de aan/uit-knop en houd deze ingedrukt. Na 2 tot 3 seconden blijft u de toetsen Windows + V ingedrukt houden, maar laat u de aan/uit-knop los.

Wanneer het CMOS-resetscherm wordt weergegeven of als u piepgeluiden hoort, laat u de toetsen Windows + V los.

Na voltooiing van een succesvolle CMOS-reset wordt een bericht weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Thanks. Maar de pest met die Sure Start is dat al die optie's niet werken/ondersteund worden door HP.
Hij loopt vast bij het uitvoeren van items na een toestencombinatie, dus "Entering Startup Screen" of "BIOS Recovery"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De combinatie powerknop + F5 voor ~ 30 seconden heeft bij mij voor een aantal G5 series al geholopen deze van semi brick naar weer werkend te krijgen. Knoppencombinatie heb ik nergens in de HP documentatie weten te vinden, de support van HP kwam hier mee. Wellicht werkt het voor jouw laptop ook.