Hoe een garantie/non conformiteit aanvliegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Heb begin november vorig jaar (7,5 maand terug dus) voor mijn zoon een paar waterdichte werkschoenen besteld bij een webshop.

Hij werkt hier 1,5 dag per week mee bij een wasstraat.

De schoenen zijn inmiddels niet meer waterdicht en bij een van de schoenen is een stiknaad los (voorkant, net onder waar de veters beginnen).

Hierop onlangs de webshop in kwestie een mail gestuurd met de vraag of hier nog iets aan gedaan kan worden, bijv. via de fabrikant.

Ze vragen mij om foto's en gaan dan kijken wat er eventueel mogelijk is.

Dit moet ik nog doen, echter zie ik de volgende tekst op de website staan, en ik vroeg mij af of dit wettelijk wel kan en hoe ik, gezien deze tekst, het e.e.a. het beste kan aanvliegen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is hier non conformiteit van toepassing, sta ik in mijn recht en zo ja, hoe kan ik dit het beste formuleren naar de webshop?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ipv hier een topic te openen kan je toch beter eerst even doen wat er gevraagd wordt zo moeilijk is dat niet toch?
Stuur hun de foto's toe en wacht even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Na 6 maanden 1 jaar ligt de bewijslast voor non-conformiteit bij de koper. Daarbij is het overigens voldoende om het aannemelijk te maken dat je de schoenen correct hebt gebruikt, keihard bewijs is vaak niet eens nodig. Dat de verkoper dus om foto's vraagt, is op zich logisch maar zíj moeten aantonen dat het probleem is ontstaan door verkeerd gebruik.

Daarnaast heb je wel te maken met een product dat aan slijtage onderhevig is. Je zult dus m.i. wel enigszins aannemelijk moeten maken dat het defect dat nu optreedt, een gevolg is van een fabricagefout en niet van slijtage. Daarvoor heb ik geen wettelijke grondslag, maar ik zou dat wel logisch vinden.

Succes!

[ Voor 17% gewijzigd door Icephase op 20-07-2023 11:53 . Reden: Omgekeerde bewijslast aangepast in april 2022. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:55
Ja, dat valt in principe onder non-conformiteit. De vraag is of de schoen beantwoordt aan de verwachtingen die je mocht hebben. Die waterdichtheid valt misschien op te lossen met impregneren, en dat zou onder normaal onderhoud kunnen vallen. Zo'n loslatende stiknaad hangt af van hoe intensief de schoen is gebruikt: ik kan me voorstellen dat bij heel intensief gebruik het "normaal" kan zijn dat na 7.5 maand er naden los beginnen te laten, maar met slechts 1.5 uur per dag vind ik dat toch wel snel.
Icephase schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:47:
Na 6 maanden ligt de bewijslast voor non-conformiteit bij de koper.
Dat is sinds april 2022 veranderd. TS heeft de schoenen in oktober 2022 gekocht; er geldt dus gedurende het eerste jaar omgekeerde bewijslast (7:18a BW lid 2).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:57
Als je zoon bij een wasstraat werkt mag er toch vanuit gegaan worden dat de werkgever voor goede schoenen zorgt als er specifieke schoenen nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Tom-Z schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:51:
Ja, dat valt in principe onder non-conformiteit. De vraag is of de schoen beantwoordt aan de verwachtingen die je mocht hebben. Die waterdichtheid valt misschien op te lossen met impregneren, en dat zou onder normaal onderhoud kunnen vallen. Zo'n loslatende stiknaad hangt af van hoe intensief de schoen is gebruikt: ik kan me voorstellen dat bij heel intensief gebruik het "normaal" kan zijn dat na 7.5 maand er naden los beginnen te laten, maar met slechts 1.5 uur per dag vind ik dat toch wel snel.

[...]

Dat is sinds april 2022 veranderd. TS heeft de schoenen in oktober 2022 gekocht; er geldt dus gedurende het eerste jaar omgekeerde bewijslast (7:18a BW lid 2).
Dank! Dit is nieuws voor me, ik heb mijn post aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:09
NicoHF schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:34:
Ipv hier een topic te openen kan je toch beter eerst even doen wat er gevraagd wordt zo moeilijk is dat niet toch?
Hij vraagt toch heel wat anders? Dit soort reacties voegen weinig toe en daar heeft de TS helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
@Icephase en @Tom-Z Dank voor jullie aanvulling. Aangezien ik al dacht dat het qua bewijslast bij de verkopende partij ligt en dat de op de website vermelde voorwaarden niet corresponderen met de wetgeving, stelde ik de vraag even in dit topic.
NicoHF schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:34:
Ga ik ook doen hoor, en wellicht wordt het goed opgelost, echter wil ik goed voorbereid zijn.
Dank voor je reactie.
President schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:54:
Als je zoon bij een wasstraat werkt mag er toch vanuit gegaan worden dat de werkgever voor goede schoenen zorgt als er specifieke schoenen nodig zijn?
Dat zou ik als werkgeven inderdaad regelen, maar dat is niet altijd zo.
Verder vond ik het wel handig als hij een paar goede werkschoenen heeft.

Ik doe met die van mij al 10 jaar ofzo, dus ik vond het geen slechte investering.
Orangelights23 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Hij vraagt toch heel wat anders? Dit soort reacties voegen weinig toe en daar heeft de TS helemaal niets aan.
Is zo, maar ik hou er meestal wel van als iemand zijn/haar visie geeft, ook al is het soms kort door de bocht en heb je er niet altijd iets aan. ;)

Ik ga de foto's sturen en een begeleidend schrijven (positief) em aangeven dat ik vertrouw op een goede afwikkeling.

Dank tot zover allen!

[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 20-07-2023 13:36 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:08:
Heb begin november vorig jaar (7,5 maand terug dus) voor mijn zoon een paar waterdichte werkschoenen besteld
De vraag die @President opwierp is wel relevant. Ben je wel een consument?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Real schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:36:
[...]

De vraag die @President opwierp is wel relevant. Ben je wel een consument?
Ja ik ben consument. Vraag van @President heeft betrekking op de werkgever van mijn zoon, en of die niet gewoon voor schoenen moet zorgen.

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 20-07-2023 13:38 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:37:
[...]
Excuus, overheen gelezen. Ja ik ben consument.
Nee, dat is dus de vraag. Is dat wel zo? Je kocht namelijk werkschoenen.

Er is diverse jurisprudentie van het Hof van Justitie van de EU waarin de vraag wie consument is aan bod komt. Ik zeg dus niet dat je het niet was, maar jij moet dat bewijzen als de verkoper het betwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Het ligt vooral aan de prijs en wat je daar van mag verwachten. Als je waterdichte werkschoenen voor 10 euro bij wijze van koopt, dan moet je verwachting daar ook naar zijn.
Koop je ze van een paar honderd euro, dan is daar een andere verwachting bij.

Een televisie van 100 euro zou volgens de garantie korter mee mogen gaan dan een televisie van 1500 euro en daar tegenover een televisie van laten we zeggen 6000 euro.

en inderdaad verschil tussen werk en consument. Nu iemand dat aan haalt, ga ik ook daarin twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Je hoeft er natuurlijk niet zelf over te beginnen tegen de verkoper. Als de verkoper het accepteert dat je consument bent, dan is het verder ook klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Real schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Nee, dat is dus de vraag. Is dat wel zo? Je kocht namelijk werkschoenen.

Er is diverse jurisprudentie van het Hof van Justitie van de EU waarin de vraag wie consument is aan bod komt. Ik zeg dus niet dat je het niet was, maar jij moet dat bewijzen als de verkoper het betwist.
Dus als ik werkschoenen koop, ben ik ineens een zakelijke koper?
Beetje vreemd.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Beetje vreemd.
Vreemde redenatie inderdaad. Ben ik ook ineens zakelijk koper als ik een spijkerbroek koop om naar kantoor aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Beetje vreemd.
Niet echt. Waarom zou een consument überhaupt werkschoenen kopen? Tuurlijk zou dit kunnen als je ze gebruikt voor het uitvoeren van hobbymatige activiteiten, maar dat zal de minderheid zijn. Ik snap dat uitgangspunt dus ergens wel, hoewel het zeker niet per definitie zo hoeft te zijn - dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
[...]
Beetje vreemd.
Nee, dat is niet vreemd. De vraag of je consument bent vereist een subjectieve benadering en het draait dus om je bedoelingen. Een verkoper van werkschoenen zal in de regel juist geen consumentenovereenkomst aangaan, omdat werkschoenen nu eenmaal vaak worden gekocht voor beroepsdoeleinden.

Wat het hier apart maakt is dat jij kocht voor je zoon die in loondienst is van de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Maar nogmaals, je hoeft er ook niet zelf over te beginnen. Stel je gewoon op als consument. Het is aan de verkoper om die positie eventueel te betwisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken, maar deze gaat er bij mij niet in.

Ga eens kijken bij de welkoop. Daar vind je hele schappen vol met werkschoenen, klompen enz.

Dat het een product is dat ook door werkgevers wordt gekocht lijkt me logisch, maar zeker ook gewoon door particulieren.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:06
Wat stond er in de advertentietekst? "Waterdicht" heb je in verschillende gradaties. Daarnaast ligt het er ook aan hoe zwaar de schoenen het te verduren hebben gekregen. Je zou van werkschoenen verwachten dat ze wel wat kunnen hebben maar ook daar zit een hoop verschil in, ook afhankelijk van het beoogde gebruik.

Vaak is het een afweging van eigenschappen; waterdichtheid, design, comfort en prijs. Je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:52:
Bedankt voor het meedenken, maar deze gaat er bij mij niet in.

Ga eens kijken bij de welkoop. Daar vind je hele schappen vol met werkschoenen, klompen enz.

Dat het een product is dat ook door werkgevers wordt gekocht lijkt me logisch, maar zeker ook gewoon door particulieren.
Leg het even naast je neer.

Contact met de verkoper en zelf niet over het gebruik beginnen. 1,5 dag per week is niks. Als de prijs er naar is dat je kan verwachten dat ze lang mee zouden moeten gaan, dan is die 1,5 dag ook echt niets voor dat soort schoenen.

Als ze er wel naar vragen, kun je altijd vertellen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Voor de derde keer: je moet niet zelf tegen de verkoper beginnen over je positie als consument. Ik zeg alleen maar dat die positie niet zo eenduidig hoeft te zijn en jij de bewijslast draagt dat je wel consument bent als de verkoper dat betwist.

Meer niet.

Corrigeer me gerust, maar ik denk niet jij of @stylezzz ook maar ooit een boek, artikel of arrest heeft gelezen over dit vraagstuk. Maar daarom kan het nog wel relevant zijn.

Als de verkoper er niet over begint: prima. Klaar. Begint de verkoper er wel over, dan is het dus handig om te begrijpen hoe je kunt onderbouwen dat het een consumtenkoop betrof. En dat doe je waarschijnlijk niet door op z'n Jan-boeren-fluitjes te gaan redeneren wat je zelf wel logisch vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Het zijn deze:

Members only:

Effectief heeft hij er nu ca. 2,5 maand full time mee gewerkt (1,5 dag per week de afgelopen 7,5 maand) en zo zien ze er nu uit:

Members only:

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

Wasstraat zei je?
Zeg tegen je zoon dat hij niet op zijn schoenen moet spuiten met een hogedrukreiniger. ;)

Gezien hoe die schoenen eruit zien verwacht ik niet dat de webshop mee gaat in jouw verhaal. Ze zijn duidelijk niet netjes behandeld.

Dat zeg ik als iemand die dagelijks 8 uur op werkschoenen loopt op een scheepswerf. Bij mij houden ze het ongeveer een jaar tot 2 jaar uit.

Mocht je dezelfde of andere schoenen kopen met leer. Vet ze goed in en houd je goed ingevet. Gaan ze gerust 2x of meer langer mee.

Overigens, die loszittende stiksel kan eventueel wel een fabrieksfout zijn maar denk ik heel lastig te bewijzen. Hurkt of gaat hij vaak op zijn knieën? Die stiksels zitten precies op de buiglijn van de schoen. Lijkt mij een typisch zwaktepunt.

[ Voor 19% gewijzigd door thijsco19 op 20-07-2023 14:14 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
De vraag wel/niet consument wordt deels ook door de verkoper beantwoord want op deze pagina

Members only:

... staat dat je binnen 14 dagen kunt retouren en wordt zelfs expliciet herroeping beschreven.

Heb je:

- informatie ontvangen over het retourrecht binnen 14 dagen?
- informatie ontvangen over eventuele schadevergoeding als je herroept?
- hoe heb je die informatie ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Real schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Voor de derde keer: je moet niet zelf tegen de verkoper beginnen over je positie als consument. Ik zeg alleen maar dat die positie niet zo eenduidig hoeft te zijn en jij de bewijslast draagt dat je wel consument bent als de verkoper dat betwist.

Meer niet.

Corrigeer me gerust, maar ik denk niet jij of @stylezzz ook maar ooit een boek, artikel of arrest heeft gelezen over dit vraagstuk. Maar daarom kan het nog wel relevant zijn.

Als de verkoper er niet over begint: prima. Klaar. Begint de verkoper er wel over, dan is het dus handig om te begrijpen hoe je kunt onderbouwen dat het een consumtenkoop betrof. En dat doe je waarschijnlijk niet door op z'n Jan-boeren-fluitjes te gaan redeneren wat je zelf wel logisch vindt.
Als je werkschoenen koopt inclusief btw en vult geen enkele bedrijfsgegevens in, dus geen werklocatie/kvk en betaald vanuit je privé rekening dan ben je toch gewoon consument?

Bij genoeg bedrijven dienen werknemers zelfs werkschoenen te kopen en krijgen ze daar een vaste vergoeding voor van werkgever of kunnen ze de factuur weer declareren, ben je dan consument of zakelijke koper?
Bij mij op werk geven ze een vaste vergoeding van €70 voor nieuwe werkschoenen, hoe vaak iemand die krijgt verschilt en is aan het management.

[ Voor 5% gewijzigd door NicoHF op 20-07-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Real schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Meer niet.

Soms is een logische redenatie schappelijker als voor elk wissewasje het wetboek erbij te pakken om te kijken welk wetsartikel we nu weer in het voordeel van de ts kunnen uitleggen.

Overigens bestaat er niet zoiets als 'werkschoenen' volgens mij maar noemen we dit eigenlijk veiligheidsschoenen. Ik heb er zelf ook een paar, voor als ik aan het klussen ben rondom huis of bij vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Soms is een logische redenatie schappelijker als voor elk wissewasje het wetboek erbij te pakken om te kijken welk wetsartikel we nu weer in het voordeel van de ts kunnen uitleggen.

Overigens bestaat er niet zoiets als 'werkschoenen' volgens mij maar noemen we dit eigenlijk veiligheidsschoenen. Ik heb er zelf ook een paar, voor als ik aan het klussen ben rondom huis of bij vrienden.
Ik zelf ook heb ook werkschoenen gewoon online gekocht voor klussen. Zijn echt ideaal en vooral veilig door de tussenzool en neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
NicoHF schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:17:
[...]
Als je werkschoenen koopt inclusief btw en vult geen enkele bedrijfsgegevens in, dus geen werklocatie/kvk en betaald vanuit je privé rekening dan ben je toch gewoon consument?
Dat kan een rol spelen, maar dat hoeft geen doorslaggevende rol te spelen.
Bij genoeg bedrijven dienen werknemers zelfs werkschoenen te kopen en krijgen ze daar een vaste vergoeding voor van werkgever of kunnen ze de factuur weer declareren, ben je dan consument of zakelijke koper?
Dat is dus ingewikkeld. Ik zou zelf zeggen dat het in dat geval een zakelijke koop betreft, maar het is uiteindelijk aan een rechter als het aankomt op procederen.
stylezzz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:18:
[...]
Behalve dan dat er een goede kans is dat de TS de schoenen nog kan herroepen, afhankelijk van de antwoorden op mijn vragen hierboven.

Dat is toch echt een stuk eenvoudiger dan de discussie aangaan hoe de schoenen zijn gebruikt bijvoorbeeld. Fijn dat jij het liever met je eigen logica aanpakt, prima als de TS dat wil doen. Ik leg alleen maar uit dat het niet zo eenduidig hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
thijsco19 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:13:
Wasstraat zei je?
Zeg tegen je zoon dat hij niet op zijn schoenen moet spuiten met een hogedrukreiniger. ;)

Gezien hoe die schoenen eruit zien verwacht ik niet dat de webshop mee gaat in jouw verhaal. Ze zijn duidelijk niet netjes behandeld.

Dat zeg ik als iemand die dagelijks 8 uur op werkschoenen loopt op een scheepswerf. Bij mij houden ze het ongeveer een jaar tot 2 jaar uit.

Mocht je dezelfde of andere schoenen kopen met leer. Vet ze goed in en houd je goed ingevet. Gaan ze gerust 2x of meer langer mee.

Overigens, die loszittende stiksel kan eventueel wel een fabrieksfout zijn maar denk ik heel lastig te bewijzen. Hurkt of gaat hij vaak op zijn knieën? Die stiksels zitten precies op de buiglijn van de schoen. Lijkt mij een typisch zwaktepunt.
Ik zal het zeggen tegen hem ;)

Maar alle gekheid terzijde...

Hij trekt ze aan en gaat er mee aan het werk.
Daar worden ze nat uiteraard, dat is niet te voorkomen.
De enige mechanische stres die ze te verduren krijgen is als hij op z'n knieen de wielen aan het doen is, waarbij de neus van de schoen de straat raakt.

Ik zal deze niet weer kopen, want het is niet een geweldige schoen, zo blijkt.
Ik verwacht ook niet dat ze 10 jaar meegaan, maar ik vind dit wel heel kort.

Welke schoenen gebruik jij als ik vragen mag?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:23:
[...]

De enige mechanische stres die ze te verduren krijgen is als hij op z'n knieen de wielen aan het doen is, waarbij de neus van de schoen de straat raakt.

toon volledige bericht
De beschadigingen op de neus zijn niet enkel van het op de knieen zitten zo te zien. Daar zijn echt wel zware/scherpe dingen op terecht gekomen.... goede zaak dus dat hij ze aanhad in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

toon volledige bericht
Ik gebruik deze: https://www.emmafootwear....ly-d-s3-hoog-model-duo-on

Als je deze goed invet (zelf niet gedaan) en verder goed onderhoud verwacht ik dat ze een goede tijd meegaan en waterdicht blijven.

Zie trouwens dat ik ze 10-2021 gekocht had. Slijtage is zichtbaar maar voorlopig nog goed.

[ Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 20-07-2023 14:46 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:55
[...]

toon volledige bericht
Dit soort schoenen kunnen wel tegen nat worden, maar zijn niet bedoeld om langdurig mee in een (klets)natte ruimte te werken. Als je dat goed wilt doen, moet je klasse S4 of S5 gebruiken. S5 is met anti-slipzolen, dus ik zou daarvoor gaan.

Hier staat een goede uitleg:
https://www.werkschoenenw...nen-de-veiligheidsnormen/

Merk op dat daar bij S3 staat dat deze waterbestendig zijn. Dat moet je net zo zien als bij horloges, waterdicht betekent niet dat je ermee kan duiken...

EDIT: Ik werk zelf in de voedingsmiddelenindustrie, en daar worden in schoonmaakruimtes en tijdens de natte schoonmaak doorgaans ook dergelijke laarzen gedragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 20-07-2023 14:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:57
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:34:
Dat zou ik als werkgeven inderdaad regelen, maar dat is niet altijd zo.
Verder vond ik het wel handig als hij een paar goede werkschoenen heeft.
Wanneer moet de werkgever werkschoenen betalen?
De werkgever moet altijd de werkschoenen betalen als dit verplicht is.
De werkgever moet werkschoenen betalen die voldoen aan de gestelde veiligheidseisen voor het werk dat u uitvoert.
Bent u eigen baas? Ook u moet dan werkschoenen dragen als dit verplicht is voor het werk wat u uitvoert.
Als uw oude werkschoenen versleten zijn.
Wanneer moet ik zelf werkschoenen betalen?
Als u zelf werkschoenen wilt gaan dragen, maar dit niet verplicht is voor de werkzaamheden die u uitvoert
Als u de werkschoenen die uw werkgever u heeft gegeven niet wilt dragen, omdat het bijvoorbeeld niet uw smaak is
Als u werkschoenen wilt kopen die duurder zijn dan het budget dat uw werkgever beschikbaar stelt.
veiligheidsneus
Doet mij denken aan die minderjarigen in de supermarkt die onbetaald ene kwartier voor werktijd moesten werken en ook na werktijd nog vaak een half uur door moesten gaan om het werk onbetaald af te maken :X

[ Voor 9% gewijzigd door President op 20-07-2023 15:39 ]

Pagina: 1