Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdiver
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07-2023
Mijn vraag
...
Ik heb een canon pixma IP7250, waarvan de printkop niet meer goed werkte...

Heb een nieuwe originele printkop met orginele inkt besteld.
Deze terug geplaats in mijn printer, test pagina afgedrukt...
alleen zwart groot werkt.

Diepe reiniging 2x uitgevoerd....
Alleen groot zwart doet het.

Kleur en klein zwart werkt niet.

De printer heeft geen optie( zover ik weet en kan zien) om alleen zwart of kleur af te drukken.

Heeft er verder iemand een idee.....
wat ik verder kan doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 Printer: Pixma IP7250

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Firmware en drivers upgadated
You tube gezocht, raster uitgeprint gewoon gereinigd en diep gereinigd
Canon klantenservice gebeld:
Antwooord: De printkop mag alleen via de service afdeling worden geinstalleerd, en zou niet los mogen worden verkocht. Verder geen bruikbaar advies.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dus dit is een printer waarbij inkpatroon en printkop gescheiden zijn? In dat geval zit het er dik in dat er een inktkanaal verstopt is. Dit soort dingen zijn lastig te verhelpen, dikke kans dat het einde printer is. Maar als het zou proberen te repareren, dan zou ik onderzoeken hoe de inkt normaal van patroon naar kop moet stromen en daar kijken of ik iets kan doen. Ethanol is bijvoorbeeld een goed oplosmiddel voor verstopte inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
Dus je heb zowel de betreffende printkop als het inktpatroon vervangen en het werkt nog steeds niet begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
Kan je toelichten wat je nu hebt vervangen? De cartridge of ook de printkop (je kan hier zien hoe deze vervangen wordt: YouTube: Canon ip7250 remove / replace / install printing head)? Heb je originele Canon onderdelen en cartridges gebruikt? Een printkop is ruim €100 als ik zo even snel kijk, dus meer dan wat je tot begin 2020 voor de hele printer kwijt was (uitvoering: Canon Pixma IP7250). Je moet je dan gaan afvragen of het apparaat niet economisch afgeschreven is en hoeveel je er in wilt investeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Archer_VC10 op 20-07-2023 13:59 ]