Ik krijg in Linux Mint of Ubuntu mijn videokaart wel aan de praat met de Nvidia driver maar zodra ik mijn 2e monitor inschakel 5K / 60Hz krijg ik op een willekeurige plek in het scherm af en toe een vierkant blokje met ruis erin. Lijkt haast wel op memory corruption. Kan ook te maken hebben met de lage refresh rate van de monitor.
De laptop heeft een 4K oled scherm, Wat kan ik nog proberen om beide monitoren wel goed werkend te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint 21.2, 5K monitor is verbonden met een USB-C hub (met displaypoort). Hub en poorten worden gedetecteerd in Linux. Alleen bij Nouveau zit ik alleen het laptopscherm.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle Nvidia drivers en Nouveau drivers geprobeerd. Xrandr ziet beide schermen met juiste resolutie.
De laptop heeft een 4K oled scherm, Wat kan ik nog proberen om beide monitoren wel goed werkend te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint 21.2, 5K monitor is verbonden met een USB-C hub (met displaypoort). Hub en poorten worden gedetecteerd in Linux. Alleen bij Nouveau zit ik alleen het laptopscherm.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle Nvidia drivers en Nouveau drivers geprobeerd. Xrandr ziet beide schermen met juiste resolutie.