Dropdown schermindeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTeP20002
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-04 10:44
Mijn vraag:
Als ik een window van een willekeurig programma verplaats, komt er bovenaan het scherm een "dropdown" met instellingen van het beeldscherm. Een soort vakken waarmee je makkelijk de geopende programma's kan indelen. Ik vind het lastig om uit te leggen, maar kijk maar even in de schermafbeelding.
In dit geval heb ik in Keepass in de titelbalk geklikt (linkermuis) en zodra je dan met de muis beweegt, komt dat dropdown scherm waarin ik het window van Keepass kan plaatsen.

Kan ik dat gedrag ook uitzetten?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Omdat ik niet weet hoe deze tool precies heet of waardoor dit veroorzaakt wordt, weet ik ook niet waarop ik moet zoeken. Dit probleem gebeurt op mijn laptop met windows 11, maar op mijn desktop-pc heb ik dit "probleem" niet.

Weet iemand hier iets meer over te vertellen?

Groet, Peter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdb2jdFdFgIXRt1QluKxbx7ap9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8kcvJ4h5LTOP084tTT1v8GG.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via ReTeP20002 op 20-07-2023 12:03)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34

TheVMaster

Moderator WOS
Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom zou je het uit willen zetten en waarom activeer je dat dan iedere keer?

Dat gedrag wat jij beschrijft hoort niet. Ik zie die 'drop-down' alleen als ik boven het vierkantje rechtsbovenin het venster hoover of als ik een scherm richting het midden van het scherm sleep (aan de bovenkant) en dan kan ik het gewoon 'negeren'.

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:20
Ik heb deze functionaliteit juist toegevoegd aan windows met een extra app omdat dit er niet standaard in zit.

Mijn app heeft wel een andere weergave, dus is niet hetzelfde als wat jij geïnstalleerd hebt.
Ik gebruik trouwens FancyZones (onderdeel van PowerToys) mocht iemand het zoeken.

Heb je al gekeken of er programma's onderin je taakbalk (niet alleen de schermen, maar ook bij de kleine pictogrammen naast de klok) staan waar dit mogelijk een onderdeel van zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTeP20002
TheVMaster schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:52:
Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom zou je het uit willen zetten en waarom activeer je dat dan iedere keer?
Ik zet het niet aan, deze functie is er "gewoon".
De reden dat ik dit vervelend vind, is dat ik inderdaad Fancy Zones gebruik, en dit veel handiger vind omdat je daarin zelf zones kan aanmaken. En met deze "tool" kan je verder niets instellen. Dus ik wil het graag uitschakelen, maar weet niet welke tool dit veroorzaakt.
pickboy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:01:
Heb je al gekeken of er programma's onderin je taakbalk (niet alleen de schermen, maar ook bij de kleine pictogrammen naast de klok) staan waar dit mogelijk een onderdeel van zou kunnen zijn?
Ja, ik zie geen "vreemde" apps daar staan, en kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit geïnstalleerd heb.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:20
Dan kan ik je verder ook niet helpen, ik herken de zaken op jouw screenshot niet. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTeP20002
pickboy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:40:
Dan kan ik je verder ook niet helpen, ik herken de zaken op jouw screenshot niet. Succes
Geen probleem, ik ga verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTeP20002
Ik heb een en ander nu ook op een filmpje vastgelegd.
Herkent iemand welke tool dit is?

[YouTube: Schermindeling windows 11]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReTeP20002
Ja, dat is 'm. Ik wist echt niet hoe dit heette. Dank voor je hulp. Ik heb het uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik ben sinds de introductie van Snap Layouts zelf eigenlijk afgestapt van FancyZones aangezien de custom layout welke ik daar gebruikte vrijwel 1:1 overeen komt met de meest rechter layout in Snap. :P

Maar mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34

TheVMaster

Moderator WOS
ReTeP20002 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:00:
Ik heb een en ander nu ook op een filmpje vastgelegd.
Herkent iemand welke tool dit is?

[YouTube: Schermindeling windows 11]
Dit is geen tool, die is gewoon standaard Windows functionaliteit :P

en blijkbaar kun je het uitzetten lees ik hierboven _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door zetje01 op 20-07-2023 14:37 ]