Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 31-08-2023
Mijn vraag
Klikaanklikuit ACDB 7000BC werkt niet goed met Eufy Dual Video deurbel
De gong van de ACDB-7000C blijft zich herhalen om de 10 a 15 seconden
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie hierboven. De deurbel zelf is bedraad aangesloten op een trafo van 8V.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De servicedesk van Klikaanklikuit denkt dat het komt door een "lekstroom" van de Eufy.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03
Hoe heb je dit aangesloten? KAKU spullen werken vaak niet heel netjes samen met andere systemen en op basis van wat ik zo snel kan zien is dit bedoeld om op een simpele beldrukker aan te sluiten. Er staat op deze pagina letterlijk dat de zender niet in serie met een bestaand systeem aangesloten dient te worden. Is daar bij jou sprake van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
En daarbij moet de Eufy deurbel een 16-24VAC voeding hebben, kan wel in combinatie met de deurbel van Eufy maar dan heb je een hulprelais nodig want die KAKU is een potentiaalvrij contact volgens mij

[ Voor 54% gewijzigd door ouweklimgeit op 21-07-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
@Archer_VC10
Ik ga er van uit dat de zender niet in serie staat omdat de gongs prima werkten op de vaste deurbeldrukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
@ouweklimgeit
Dat heb ik ook gelezen, maar ik kwam elders tegen dat de Eufy deurbel ook prima werkt op 8V en ik merk dat de Eufy deurbel prima werkt, maar de toegevoegde Klikaanklikuit gongen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
Mij werd ook nog gesuggereerd een condensator over de 2 draden te plaatsen. Wat vinden jullie daarvan? Iemand ervaring mee? En wat voor condensator dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Hoe zit het nou aangesloten? Zonder die informatie is hier weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
Het zit nu rechtstreeks aangesloten vanaf de trafo met twee draden op de Eufy. Zo zat het ook aangesloten met de vaste deurbel. Over de draden meet ik 9V. Van de trafo stuur ik een foto mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Definieer rechtstreeks. En waar zit de KAKU zender dan aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
Daarvoor moet ik en ander afbreken. Ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhawks
Intussen veel verder gekeken. Conclusie: ik ben een amateur. Vaste deurbeldrukker had twee draden, ging naar de zender van de KAKU die wel een batterijtje in zich heeft van 9V.
Ik heb de Eufy videodeurbel op de oorspronkelijke plaats van de deurbeldrukker aangesloten op de aanwezige twee draden en heb bij het via de app instellen van de video deurbel nu gekozen voor "wired" en "connect the doorbell with a chime". Vervolgens wordt gevraagd hoe de oorspronkelijk deurbel klonk: "mechanisch of digitaal". Ik heb gekozen voor digitaal en nu werken de gongen van de KAKU via hun zender normaal.
Rest nog het volgende: De Eufy video deurbel is nu wel met twee draden aangesloten maar daar staat geen voeding op, m.a.w. ik moet de deurbel regelmatig opladen. Is daar nog een oplossing voor te bedenken? Of wordt de video deurbel nu gevoed door de batterij van de KAKU zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWarner
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik lees net pas dit verhaal en alle suggesties.
Ik had hetzelfde probleem en heb de oplossing gevonden in : https://eye-vision.homeip...p-bestaande-deurbel-knop/

De in deze oplossing gebruikte ouderwetse beldrukker heb ik ook vervangen door de eufy camerabel.
Het schema maakt voor de voeding gebruik van de beltrafo in de schakelkast.

Ik heb het verder allemaal hetzelfde gehouden en het werkt prima.
Ik kan er niets meer aan toevoegen dan je alleen succes te wensen.
Groeten,
Warner
Pagina: 1