krijgt de subwoofer niet aan de praat op de pioneer vsx1123

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan albers
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07-2023
Mijn vraag

..wie kan mij helpen ik heb een ander bioscoop setje gekocht maar nu krijg ik mijn subwoofer niet aan de praat
subwoofer van teufel t 1300sw en die wil ik aansluiten op een pioneer vsx 1123
ik ben een leek in dit geval en krijg het niet voor elkaar wie heb een tip voor mij

heb al div kabels geprobeerd maar geen herrie in de tent
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Typische aansluitmethode van dit soort combo's zijn door middel van één RCA-kabel van de sub-1 pre-out naar de primaire (meestal right) input van de sub. Het is een actieve sub, dus je gebruikt altijd een pre-out.

De versterker zelf stel je in dat je een LFE kanaal hebt daar. Mogelijk moet je wel wat tunen met de fase om de sub goed ingesteld te krijgen, daar zijn (meestal vloer-hangende) methodes voor te vinden, en het is afhankelijk van je andere speakers en hoe hun fase is.

Volgens mij ondersteund die sub ook (maar ik zal het, puur omdat de sub soms een los kanaal is afraden) een low-pass filter. Je zult dan feitelijk twee kanalen (meestal links en rechts) via RCA kabels (front/right left) moeten invoeren. Wederom: pre-amped, en ook dit moet ingesteld staan op de receiver. Meeste subs hebben een dial waarmee je tussen 40-240Hz kan filteren naar de sub. Om dan alsnog geluid te krijgen uit links/rechts zul je vanuit de sub weer twee RCA kabels moeten trekken, en afhankelijk van de sub, zijn die dan ook niet amped, maar daar zul je dus een losse amp tussen moeten zetten. Dat kan een simpele een-per-kanaal amp zijn, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

johan albers schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:37:
ik ben een leek in dit geval en krijg het niet voor elkaar wie heb een tip voor mij

heb al div kabels geprobeerd maar geen herrie in de tent
Bovenstaande is mijns inziens te makkelijk. Aansluiten van een subwoofer is relatief basic en in basis geen eigen topic waard. Zeker door het negeren van de template is dit topic niet voldoende voor een topic start op Tweakers. Wat zegt de handleiding van zowel de Teufel als de Pioneer? En, heb je die gevolgd?

Als je dat allemaal gevolgd hebt dan mist er informatie om te trouble shooten. Wat zijn de instellingen op de Pioneer? Idem met de in stellingen op de Teufel? Gaat de subwoofer überhaupt wel aan? Welke set stond er eerst/wat is er veranderd? Et cetera.

"Diverse kabels geprobeerd" zegt niets zolang er niet bij wordt vermeldt op welke in- dan wel uitgangen deze kabel aan is gesloten.

Bij deze sluit ik het topic. De basis van hoe aan te sluiten staat dus in de handleiding dan wel in de post hierboven, voor trouble shooten is de topic start niet voldoende.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 20-07-2023 18:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.