Onedrive bestanden op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel367
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 14:45
Mijn vraag
Gisteren een nieuwe pc gebouwd. Tijdje terug al weer dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Nu dacht ik alles zo schoon mogelijk te installeren, echter is na een paar minuten mijn hele desktop volgestroomd met bestanden van mijn vorige pc (via onedrive denk ik). Hoe zorg ik er voor dat het bureaublad bij beide pc's gescheiden is zonder bestanden verlies?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 pro, onedrive

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat onedrive 2 way is. Ik weet niet het handigste stappenplan om de bestanden nu bij de nieuwe pc te verwijderen zonder dat ik deze kwijt raak op mijn andere pc. Beide pc's hebben ook een heel ander doel. Ene is voor werk/studie, andere voor grafisch en gaming. Graag gebruik ik bij beide het zelfde microsoft account.

Wat is in mijn situatie de beste oplossing. Als ik rondzoek kom ik er niet zo makkelijk uit

Beste antwoord (via Roel367 op 21-07-2023 02:52)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Arunia schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:26:
Dat vind ik ook altijd tricky. Als het niet meer gesynchroniseerd is, zou dat zo zijn, maar ja. Het hoeft ergens maar niet gepakt te hebben, dan verwijder je het wel overal.

Klein proberen inderdaad.
Is altijd nog online beschikbaar of desnoods nog 30 dagen in de prullenbak.

Backup sync uitzetten voor de folder Desktop. Als je sync uitzet, haalt hij allerlei files in 1 klap weg, maar die haal je dus uit de online folder terug of desnoods Onedrive prullenbak.

Je hebt bij instellen Onedrive doorgeklikt dat je een backup wilt instellen voor oa Desktop.

En vergeet file versioning niet. Als een file is aangepast kun je terug naar voorgaande opgeslagen versies.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 20-07-2023 14:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wolkje rechtsonderin, instellingen, backup beheren, hier alles uitzetten. Dan gaat onedrive niet synchroniseren. Volgens mij is dit de manier.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel367
rikadoo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:18:
Wolkje rechtsonderin, instellingen, backup beheren, hier alles uitzetten. Dan gaat onedrive niet synchroniseren. Volgens mij is dit de manier.
Kan ik dan gewoon de bestanden vanaf mijn bureaublad verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Roel367 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Oeh dat durf ik niet te zeggen, zou dit even proberen met 1 file. Ik heb zelf ook altijd ruzie met OneDrive (op mijn werk). Dit is het eerste wat ik altijd uitzet.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 12:06
Roel367 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Ja, ik had dit laatst ook. Mocht je de bestanden wel nog nodig hebben, dan zou ik eerst kijken of ze wel op OneDrive in de Bureaublad-map staan. Als ze daar staan, kun je synchroniseren uitzetten. Ik meen zelfs dat je het bureaublad apart uit kunt zetten, mocht je dat willen. Als je synchroniseren hebt uitgezet kun je ze van je bureaublad verwijderen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
Dat vind ik ook altijd tricky. Als het niet meer gesynchroniseerd is, zou dat zo zijn, maar ja. Het hoeft ergens maar niet gepakt te hebben, dan verwijder je het wel overal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Arunia schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:26:

Is altijd nog online beschikbaar of desnoods nog 30 dagen in de prullenbak.

Backup sync uitzetten voor de folder Desktop. Als je sync uitzet, haalt hij allerlei files in 1 klap weg, maar die haal je dus uit de online folder terug of desnoods Onedrive prullenbak.

Je hebt bij instellen Onedrive doorgeklikt dat je een backup wilt instellen voor oa Desktop.

En vergeet file versioning niet. Als een file is aangepast kun je terug naar voorgaande opgeslagen versies.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 20-07-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel367
Bedankt! Het is gelukt zo. Fijn even overzicht van de opties te hebben ;)
Pagina: 1