Bijtelling - RDW

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Hello, klopt het dat de website van het RDW leidend is voor de fiscale bijtelling bij zakelijke lease?

Ben namelijk op zoek naar een occasion lease voor mijn vriendin en zie af en toe ook import auto's voorbij komen.

Kan ik er dan vanuit gaan dat de bijtelling voor de fiscale waarde van RDW leidend is?

Website: https://ovi.rdw.nl/#

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:20
As far as I know; Bijtelling over de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
mrDaantje schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 00:27:
Hello, klopt het dat de website van het RDW leidend is voor de fiscale bijtelling bij zakelijke lease?

Ben namelijk op zoek naar een occasion lease voor mijn vriendin en zie af en toe ook import auto's voorbij komen.

Kan ik er dan vanuit gaan dat de bijtelling voor de fiscale waarde van RDW leidend is?

Website: https://ovi.rdw.nl/#
Ja, die is leidend voor de bijtelling.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Okay, dus als de nieuwprijs van de auto in het buitenland lager of hoger was bij een import auto, dan geldt de fiscale waarde die het RDW communiceert voor de bijtelling?

[ Voor 7% gewijzigd door mrDaantje op 20-07-2023 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

De waarde welke bij de RDW geregistreerd staat is de waarde die ook de overheid hanteert bij het opleggen van bijvoorbeeld de BPM en BTW, de bij de RDW vermeldde cataloguswaarde betreft dan ook de waarde waarover men bijtelling berekend.

De waarde zoals gesteld in het land van herkomst is niet van toepassing, gezien deze wijzigt na import in NL.

Wabbawabbawabbawabba